Sinds ik een ISDN kaar in mijn Linux server (voor de Asterisk VOIP centrale) heb geplaats loopt de server af en toe vast. Ik kan dan geen enkele aanleiding vinden in de logs of in de load stats waarom hij vast loopt. Het gebeurd gewoon spontaan. Het enige wat helpt dan is de server hard uit zetten en dat weer aan. Ik heb al vanalles geprobeerd. De server opnieuw geinstalleerd, de ISDN kaart vervangen, IRQ conflicten e.d. weggewerkt enz.
Heeft iemand een idee waar het mogelijk in kan zitten? Of heeft iemand een tip wat ik evt. nog meer kan loggen om het e.e.a. te achterhalen?
Ik draai op debian sarge met een 2.4 kernel. Verder helemaal standaard. (pas opnieuw geinstalleerd en alleen asterisk er op gezet.)
Het vastlopen gebeurd op willekeurige tijden. of er nou wel of niet gebeld word.
Heeft iemand een idee waar het mogelijk in kan zitten? Of heeft iemand een tip wat ik evt. nog meer kan loggen om het e.e.a. te achterhalen?
Ik draai op debian sarge met een 2.4 kernel. Verder helemaal standaard. (pas opnieuw geinstalleerd en alleen asterisk er op gezet.)
Het vastlopen gebeurd op willekeurige tijden. of er nou wel of niet gebeld word.