Mijn systeem is verknetterd

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 22:40
Ik heb een probleem met mijn kast en ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Ik ben onlangs verhuisd, en aangekomen en uitgepakt zette ik blij mijn PC aan. Maar na enkele vage ratelende geluiden hield hij ermee op, alsmede de rest van het huis. De stoppen bleken doorgeslagen.

Iedere keer als ik hem nu aan zet knallen de stoppen eruit. Als ik hem op een andere groep zet is het enige verschil dat er andere stoppen uitknallen, if you catch my drift.

Het lijkt mij dat er iets mis is met de voeding, dat hij ergens kortsluit. Kan iemand hier wat over zeggen?

Bij voorbaat dank.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 22:54

tweakerbee

dus..?

Probeer een andere voeding, 90% kans dat dat alles oplost. Bespaar nou geen tientjes op je voeding, koop gewoon een fatsoenlijke (die kost ongeveer 50-60 euro). Anders zit je bij de eerste de beste spanningspiek met een gare computer.

You can't have everything. Where would you put it?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

Ik zou in ieder geval niet meer de pc aanzetten :P (had ik na de eerste keer al niet meer gedaan eigenlijk..)
Je zou eventueel nog de voeding van de pc kunnen halen en die in z'n eentje even testen. Maar waarschijnlijk slaan de stoppen dan gewoon weer door. Dus dat wordt even een nieuwe voeding halen bij de lokale pc-boer :)
(en hopelijk doet de rest van je hardware het nog)

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 26-09-2005 12:27 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Even m'n glazenbol erbij pakken...........

* ShellGhost lurkt en ziet inderdaad dat de voeding kapot is...

Vermoedelijk is inderdaad de voeding kapot..
Maar het kan ook aan de kabel liggen of aan een stekkerblok wat er misschien tussen zit??

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Denk idd dat je voeding kortsluiting maakt. Msschien 1 van de randapparaten die sluiting maakt. En wat gebeurt er als je alleen de voeding los aansluit en hem start via de groen/zwarte draad sluit truc?

(zonder mobo en randapparaten dus..)

[ Voor 22% gewijzigd door Pakjebakmeel op 26-09-2005 12:28 ]

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Pak eens een andere voedingskabel.
Als dat nog steeds niet werkt.... voeding kapot

• 2
Thx, ik zal hem bij de PC boer op de hoek dumpen met de opdracht zijn grootste dieselmotor erin te prakken.
Haan schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:27:
Ik zou in ieder geval niet meer de pc aanzetten :P (had ik na de eerste keer al niet meer gedaan eigenlijk..)
Sja, nieuw huis weet je, ik dacht misschien gewoon teveel apparaten op één groep. Dus ik heb wat lampjes uitgedaan en het nog een keer geprobeerd. Maar het mocht dus niet baten.

Denken jullie dat er een kans is dat ik iets van binnen gefrituurd heb?

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik weet wel zeker dat er een kans is dat je het van binnen gefrituurd hebt.

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
2 schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:31:
Thx, ik zal hem bij de PC boer op de hoek dumpen met de opdracht zijn grootste dieselmotor erin te prakken.

[...]

Sja, nieuw huis weet je, ik dacht misschien gewoon teveel apparaten op één groep. Dus ik heb wat lampjes uitgedaan en het nog een keer geprobeerd. Maar het mocht dus niet baten.

Denken jullie dat er een kans is dat ik iets van binnen gefrituurd heb?
Die kans is aanwezig ja...
Maar daar zal je pc boer vanzelf wel achter komen vermoedt ik zo...

• 2
Pakjebakmeel schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:28:
Denk idd dat je voeding kortsluiting maakt. Msschien 1 van de randapparaten die sluiting maakt. En wat gebeurt er als je alleen de voeding los aansluit en hem start via de groen/zwarte draad sluit truc?

(zonder mobo en randapparaten dus..)
Groen zwarte draad truc, sja, ik vind het wel best, ik breng hem wel even weg naar iemand die minder risico loopt zichzelf onder stroom te zetten. Maar dank voor de tip.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Met de search/wat logisch nadenken had je er ook wel op kunnen komen dat hoogstwaarschijnlijk je voeding naar de knoppen is en hoe je dat los kan uittesten. Probeer en zoek iets meer zelf voor je een topic start, dit komt wel vaker voor hoor :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 26-09-2005 22:25 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.