Toon posts:

Extern Bureaublad over internet achter proxy

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik op school via het draadloze netwerk verbinding wil maken met mijn Extern Bureaublad op mijn pc die thuis staat, krijg ik een foutmelding bij het connecteren.

Mijn pc thuis staat achter een router, waarin ik de poort heb geforward naar die pc.

Wanneer ik bv. bij een vriend thuis over internet connecteer met mijn Extern Bureaublad lukt dit wél perfect... Ik ondervind nergens problemen, behalve hier op school.

Wel moet ik vertellen dat we een proxy-server moeten ingeven om te kunnen surfen hier op school. Moet ik misschien die proxy-server ook instellen? Zo ja, waar ergens? Ik heb dit nog nergens terug kunnen vinden...

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Welke fout krijg je?

Verwijderd

alleen radmin (radmin.com) kan je over http proxy gebruiken

hf

Verwijderd

Topicstarter
"De client kan geen verbinding met de externe computer maken."

De standaard fout dus :)

Maar wat de persoon hierboven vertelt, zou best wel eens kunnen kloppen!
Den installeer ik die Radmin wel even op mijn pc thuis, en dan probeer ik het morgen nog eens opnieuw vanaf de school ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

1. Poort 3389 doorgemapt op een eventuele router op je pc thuis?
2. Proxy op school blocked outbound poort 3389 (most likely)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Heb in m'n register de Terminal Listening Port op 9004 gezet ipv de standaard poort ;)
Poorten 9000, 9001, 9002, 9003 werken wél op de proxy hier op school, want die gebruik ik dan weer voor IIS, MySQL, ...

Verwijderd

Check even of port 443 open staat op de proxy. Als dat zo is dan kan je via een tunnel alle poorten gebruiken (puTTY )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:28:
Check even of port 443 open staat op de proxy. Als dat zo is dan kan je via een tunnel alle poorten gebruiken (puTTY )
Ik heb geen access tot de proxy, ben maar een simpel studentje met uiteraard geen rechten :)
Kan je even uitleggen hoe ik dat controleer? En hoe ik via putty die tunnel maak?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:24:
Heb in m'n register de Terminal Listening Port op 9004 gezet ipv de standaard poort ;)
Poorten 9000, 9001, 9002, 9003 werken wél op de proxy hier op school, want die gebruik ik dan weer voor IIS, MySQL, ...
Dat gaat niet lukken. Hiermee zet je alleen de connectie waarmee verbinding gemaakt wordt op 9001. RDP zelf draait softwarematig nog steeds op 3389. Is zo geprogd in de client.

Wat je kunt doen is thuis een routertje neerzetten waar je poorten forward:

intern ip: jouw pc
interne poort: 3389
externe poort: 9001

Als je dan op school via remote dekstop connect naar: jouwip:9001 moet het werken en hoef je ook niets meer uit te zoeken op die proxy die ze hebben (als je zeker weet dat 9001 etc werken).

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Nog mooier is als je dan over de net gegrave tunnel een vpn aanlegt.
Dan zit je direct in je eigen lan kan je bijvoorbeeld je router's webpagina bereiken onder bijv. 192.168.1.1
Werkt bij mij perfect. achter een proxy op m'n werk. Ook leuk kan je je shares uit je thuis netwerk mounten op je werk pc. Ok ok het nut zie ik niet zo maar is wel leuk om te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
https-sites lukt inderdaad!
Dat tunnelling begrijp ik niet zo goed...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 13:01 ]

Verwijderd

Op je windows pc thuis : http://sshwindows.sourceforge.net/
Als je openssh geinstalleerd hebt is het zaak op je router port 443 door te mappen naar je pc:port waar je sshd draait

Ik zelf heb linux thuis draaien maar het zal niet zoveel anders zijn bij openssh voor windows
Op je laptop : http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.html

In putty maak een session aan die een verbinding naar je thuis pc op port 443 maakt
In putty ga je naar <tunnels> (bij de net aangemaakte session).

127.0.0.1:101 komt uit op <ipthuis>:3389

In het tunnels tabblad het volgende in vullen :
Sourceport: 101 ( mag je zelf kiezen)
destination <thuisip>:3389

saven en klaar.
Als je nu connect op localhost:101 kom je op port 3389 op je pc thuis uit,
terwijl je verbinding over port 443 de proxy uitgaat en op 443 binnen komt op je thuis pc.

succes,
Pagina: 1