3COM 3300(XM) werkt niet met Matrix module

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een probleem met het netwerk.

Ik heb 4 switches, 2 3300 switches en 2 3300XM switches.

In Switch 1 zit een Matrix module welke de 4 switches verbindt.

Als ik nu op het netwerk een bestand kopieer krijg ik fouten, tijdens het kopieren loopt de verbinding vast, packet loss etc. etc.

Dit gebeurd ook als de Matrix module in een andere switch is geplaatst, tevens is de module al een keer vervangen, alle aansluitingen afgekoppeld etc etc etc..

Nu vermoed ik dat het een software probleem is, ik heb namelijk een keer de switches hard moeten resetten omdat de toenmalige hardwareleverancier het password had ingesteld en me deze niet kon vertellen.

Ik weet het niet 100% zeker maar ik vermoed dat het probleem toen is ontstaan, maar doordat het even duurde voordat ik er achter kwam dat het aan de switches lag is dit een beetje onduidelijk.

Ik heb al e.e.a. aan settings geprobeerd maar het is mij niet gelukt.

De configuratie nu:

Advanced Stack Setup
PACE: Enabled
Forwarding Mode: Intelligent
Spanning Tree: Disabled
Broadcast Storm Control: Disabled
Ageing time (Secs): 1800
FastIP: Enabled
801.1Q Vlan Learning: Enabled
802.1P Multicast Learning: Disabled
IGMP Multicast Learning: Disabled

Verder alles fabrieksinstelling.

Als ik de switches aan elkaar knoop met een los officeconnect switch-je loopt het als een tierelier maar heb ik dus geen snelle interconnects, bottleneck tussen de switches en het is geen oplossing, maar ik ben er nu wel even aan gebonden helaas.

Kan iemand me vertellen wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

ik zou als eerste eens alle firmware updaten van alle units.. ookal heeft het gewerkt met de huidige firmware.

alle units resetten na de firmware update en dan opnieuw proberen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:10:
ik zou als eerste eens alle firmware updaten van alle units.. ookal heeft het gewerkt met de huidige firmware.

alle units resetten na de firmware update en dan opnieuw proberen.
Firmware's zijn up to date, daarnaast is het probleem later ontstaan en niet meteen, dus lijkt me geen firmware probleem. Eerder settings, maar met fabrieksinstellingen gaat het dus niet goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 26-09-2005 12:20 ]

Verwijderd

heeft spanning tree uit na de reset uitgestaan of is dit later uitgeschakeld ?
ik zou een testen met spanning tree aan..