KPN verhuizen, adsl achterlaten

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 11:57

ossy

Festina Lente

Topicstarter
Even een vraag, waarvoor ik geen duidelijk antwoord kon vinden met de search of google. Enige relevante topic was: Telefoonlijn verhuizen ADSL achterlaten (maar deze was al erg oud en ging over isdn)

Het probleem:

Ik woon nu in een studentenhuis, waar we een gedeelde adsl-verbinding (bbned-netwerk) hebben, het telefoonnummer waarop deze verbinding is aangevraagd staat op mijn naam.
Nu ga ik binnekort verhuizen en wil ik het telefoonnummer meeverhuizen naar mijn nieuwe huis, De adsl verbinding wil ik achterlaten in mijn studentenhuis (zouden ze wel fijn vinden, als ze online kunnen blijven :)). Nu wil ik op de telefoonlijn in mijn nieuwe huis natuurlijk ook weer adsl aanvragen.

De vraag is nu of dit gaat lukken of dat de kpn moeilijk gaat doen, bv. omdat op dat telefoon nummer al adsl is aangevraagd, ook al is het een fysiek andere lijn.
Of kan ik beter gewoon de kpn in mijn oude huis opzeggen en een nieuw nummer aanvragen in voor mijn nieuwe huis (wat zonde zou zijn van die ~€35,- extra, die me dat zou kosten :().

Iemand een idee hierover?

Specs

Verwijderd

Wat je in je hoofd hebt kan volgens mij niet. Je kunt een contractsovername door een van je huisgenoten laten tekenen, dan blijft ADSL daar, maar de lijn (en het nummer) ook. Of je laat de lijn verhuizen (enige manier om je telefoonnummer te behouden dacht ik) en ADSL gelijk meeverhuizen, dan moeten zij alleen opnieuw een lijnen ADSL aanvragen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 12:01 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb eelijk gezegd geen idee wat er met je bbned aansluiting gebeurt als je kpn de opdracht geeft je telefoonlijn te verhuizen. Bij adsl via het netwerk van kpn is het administratief onlosmakelijk met elkaar gekoppeld.

Dit gaat om BBned, ik zou eens bij hun navragen wat er gebeurt als jij kpn alleen een opdracht geeft de telefoonaansluiting te verhuizen. Het zou me niets verbazen als de telefoonlijn afgesloten wordt en het adsl signaal gewoon blijft werken. Bel anders even naar BBned, misschien kan je bij hun wel een telefoonlijn "onder een lijn weg" verhuizen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ossy

ossy

Festina Lente

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:00:
Wat je in je hoofd hebt kan volgens mij niet. Je kunt een contractsovername door een van je huisgenoten laten tekenen, dan blijft ADSL daar, maar de lijn (en het nummer) ook. Of je laat de lijn verhuizen (enige manier om je telefoonnummer te behouden dacht ik) en ADSL gelijk meeverhuizen, dan moeten zij alleen opnieuw een lijnen ADSL aanvragen.
Extra probleem is dat mijn huisgenoten nog maar voor 3 maanden die verbinding nodig hebben, daarna komt er internet via de woningcooperatie, dus een nieuwe verbinding aan vragen is geen optie. (ook bij contractsovername zitten ze er weer minimaal een jaar aan vast)

Specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ossy schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:21:
[...]

Extra probleem is dat mijn huisgenoten nog maar voor 3 maanden die verbinding nodig hebben, daarna komt er internet via de woningcooperatie, dus een nieuwe verbinding aan vragen is geen optie. (ook bij contractsovername zitten ze er weer minimaal een jaar aan vast)
Vergeet dat ff, dat is hun probleem.
Wat je wil gat niet lukken denk ik. Maar goed, wat let je om even de KPN/je provider te bellen ?

• ossy

ossy

Festina Lente

Topicstarter
JvS schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:04:
Ik heb eelijk gezegd geen idee wat er met je bbned aansluiting gebeurt als je kpn de opdracht geeft je telefoonlijn te verhuizen. Bij adsl via het netwerk van kpn is het administratief onlosmakelijk met elkaar gekoppeld.

Dit gaat om BBned, ik zou eens bij hun navragen wat er gebeurt als jij kpn alleen een opdracht geeft de telefoonaansluiting te verhuizen. Het zou me niets verbazen als de telefoonlijn afgesloten wordt en het adsl signaal gewoon blijft werken. Bel anders even naar BBned, misschien kan je bij hun wel een telefoonlijn "onder een lijn weg" verhuizen.
Denk idd ook dat het verhuizen hetzelfde effect heeft als gewoon kpn opzeggen.
Zal idd even contact opnemen met bbned.

Specs

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

ossy schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:26:
[...]

Denk idd ook dat het verhuizen hetzelfde effect heeft als gewoon kpn opzeggen.
Zal idd even contact opnemen met bbned.
Je moet je provider benaderen en niet BBned deze zal ook een particulier niet te woord staan maar door verwijzen naar de provider.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 13:55
Doe het jezelf (en je huisgenoten) niet aan !!!

neem afscheid van je telefoonnummer, vraag een nieuw nummer aan VOORDAT je gaat verhuizen, en zorg dat je VOORDAT je gaat verhuizen ook ADSL op die lijn aanvraagt. Anders gaat het gegarandeerd mis !

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Massiefje schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:31:
Doe het jezelf (en je huisgenoten) niet aan !!!

neem afscheid van je telefoonnummer, vraag een nieuw nummer aan VOORDAT je gaat verhuizen, en zorg dat je VOORDAT je gaat verhuizen ook ADSL op die lijn aanvraagt. Anders gaat het gegarandeerd mis !
Dat gevoel heb ik ook. En dat gevoel is redelijk gebasseerd op ervaringen. Alleen als je mensen kent die redelijk hoog bij KPN/Bbned/je provider zitten, kan dit goed gaan :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aarsbuds0r schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:37:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. En dat gevoel is redelijk gebasseerd op ervaringen. Alleen als je mensen kent die redelijk hoog bij KPN/Bbned/je provider zitten, kan dit goed gaan :)
en waarom dan wel niet? Een telefoonlijn verhuizen gaat sowieso altijd wel goed. En aan die DSL lijn hoeft helemaal niets te wijzigen, behalve dat er misschien 9 euro extra aan local loop kosten gaan komen.

En mochten er risico's zijn, dan zijn die niet voor de topicstarter, maar voor de achterblijvende bewoners. Het enige wat de topicstarter moet weten is dat een nieuwe adsl aanvraag pas aangesloten kan gaan worden als de telefoonlijn opgeleverd is, dus dat dat een tot drie weken na de verhuizing pas gaat werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ossy

ossy

Festina Lente

Topicstarter
Ik ben er zelf ook niet echt gerust op dat het in 1 keer goed gaat met KPN/Bbned/providers, maar ach in het ergste geval zit ik zelf 3 maanden zonder een breedband verbinding (wel inbel). Ik denk dat ik het maar gewoon probeer en zal mijn bevindingen hier zal posten.

Specs

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De telefoonlijn verhuizen gaat wel goed. Maar wat er gebeurt met het ADSL signaal is de vraag. Daar gaat het denk ik lastig worden. Technisch moet dit natuurlijk gewoon achter kunnen blijven op die lijn, maar of dit ook goed gebeurt...
Pagina: 1