Ik heb tijdens het vervangen van de CPU-fan een SMD-component op mijn Chaintech Apogee 7VJL moederbord beschadigd: het ding heet L31 en is te vinden precies tussen het CPU-socket en de Northbridge, zie de foto. (Het lijkt me geen weerstand, maar eerder een condensator. Ik heb echter geen verstand van dit soort dingen en houd me dus verder op de vlakte wat betreft de aard van het beestje
.) Aangezien de garantie al lang verlopen is, is omruilen zo goed als onmogelijk; laten repareren via een winkel of bedrijf lijkt me bijzonder prijzig.
Nu heeft een kennis van mij aangeboden de reparatie uit te voeren mits hij de specificaties van L31 weet---alleen geeft Chaintech zelfs na herhaaldelijk mailen via hun support site (waar ook ter wereld) niet thuis. Kan iemand mij helpen aan de informatie die ik nodig heb?
Nu heeft een kennis van mij aangeboden de reparatie uit te voeren mits hij de specificaties van L31 weet---alleen geeft Chaintech zelfs na herhaaldelijk mailen via hun support site (waar ook ter wereld) niet thuis. Kan iemand mij helpen aan de informatie die ik nodig heb?