Toon posts:

Specs SMD-component op Chaintech moederbord gewenst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdens het vervangen van de CPU-fan een SMD-component op mijn Chaintech Apogee 7VJL moederbord beschadigd: het ding heet L31 en is te vinden precies tussen het CPU-socket en de Northbridge, zie de foto. (Het lijkt me geen weerstand, maar eerder een condensator. Ik heb echter geen verstand van dit soort dingen en houd me dus verder op de vlakte wat betreft de aard van het beestje :).) Aangezien de garantie al lang verlopen is, is omruilen zo goed als onmogelijk; laten repareren via een winkel of bedrijf lijkt me bijzonder prijzig.

Nu heeft een kennis van mij aangeboden de reparatie uit te voeren mits hij de specificaties van L31 weet---alleen geeft Chaintech zelfs na herhaaldelijk mailen via hun support site (waar ook ter wereld) niet thuis. Kan iemand mij helpen aan de informatie die ik nodig heb?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZOYH8ZDQ

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

componentje ben ik niet bang van, je bent door je sporen op je moederbord gegaan, wat misschien nog wel erger is, heb je al geprobeerd uberhaupt te starten of niet gedurft?

offtopic:
erg mooie foto, doe je dat vaker?

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie wat je bedoelt; eerlijk gezegd was me dat nog niet eens opgevallen omdat de kras (links van L31 toch?) met het blote oog bijna niet zichtbaar is. Ik kan niet goed zien of het spoor echt is geraakt of dat het alleen maar duidelijker zichtbaar is omdat er wat minder coating overheen ligt. (Áls er zoiets als coating bestaat, tenminste: ik ben een erge leek op dit gebied.) Overigens zijn dit echt de enige beschadigingen.

Ik heb het inderdaad niet aangedurfd om het moederbord weer aan te sluiten: wie weet wat er dan allemaal stuk gaat! Het ongepland aanschaffen van een nieuw moederbord vond ik al duur genoeg :+. Toegegeven, er zit nu een nForce in mijn kast, maar dan nog. De Chaintech deed het uitstekend en ik vind het gewoon heel erg zonde. Ik weet zeker dat ik mijn ouders heel erg blij kan maken als ik ze dit bord doneer, maar dan moet het natuurlijk wel werken.

Overigens bedankt voor het compliment over de foto: nee, ik doe dit niet vaker. Sterker nog, dit is zo ongeveer mijn eerste officiële foto met de nieuwe digitale camera van mijn vriendin (een Nikon D70s) :*).

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

Tja als je de specs van dat ding wil zit je wel in het verkeerde forum ;) dan moet je namelijks in Casemodding en Electronica (staat er niet voor niks ;)) zijn...

er bestaat zoiets als coating, en er is een grote kans dat je moederbord de kras op zich gewoon overleefd heeft, het nut van dat dingetje,en de kosten/specs kan ik je niet zeggen,daar hebben we CME voor. uiteraard is het klote als je moederbord stuk gaat ;).

ps, geen wonder, d70 is mooi toestel :P

ik heb een van de modjes gevraagd of ze je topic willen verplaatsen...

[ Voor 8% gewijzigd door HeepH op 26-09-2005 13:59 ]

http://specs.tweak.to/16495