snel programma voor wissen dvd +RW gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb 2 dvd recorders van philips,een 520H en een dvdr-70
Als ik in de stand M2+ opneem op de harddisk kan ik wat meer series kwijt.
Als ik ze dan naar dvd brand dan snapt de andere dvd recorder er niets meer van.
Ik moet de rewritables finalizen voor ze elkaar lezen.
Alleen,dan willen ze daarna de schijfjes niet meer wissen.

Is er een programma dat eigenlijk alleen maar een dvd +RW desnoods met cd er bij,kan wissen ?
Ik heb nero en daar kan het ook in uiteraard,maar dan moet je eerst optie dit,optie dat,optie zus.
Ik zoek alleen een programma dat met 1 of 2 muisklikken de dvd weer wist waardoor hij weer rewritable wordt en weer bruikbaar.

met: quick erase program rewritable dvd's op google kom ik er niet,maar ik ben dislectisch en kan niet goed met search engines omgaan.
Kan iemand me helpen ?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Clone dvd?
Die kan ook dvd's wissen, maar geen idee hoe snel dat gaat...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
misschien kan je eens kijken naar dvddecrypter.

• Nick39
  • Niet online
Iedereen dank je,ik heb beide programma's al,ik zoek dus uitsluitend een proggie alleen gemaakt om dvd's te wissen.
Elk ander proggie heeft dat,maar dan verstopt achter 4 menu's en zo.

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2025
Nero had iig vroeger ook commandline opties. Als dat er nog steeds inzit kun je een simpel batch bestandje maken.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gaat het je om de effectieve snelheid waarmee een DVD gewist wordt, of de snelheid waarmee het programma te bedienen is :?
In het eerste geval is de snelheid volgens mij gewoon afhankelijk van de snelheid van je DVD brander; in het tweede geval kun je het denk ik niet sneller krijgen als dat in bijvoorbeeld Nero het geval is. Hooguit zou je Nero Express kunnen gebruiken, maar dan nog.
DVD-/+R(W)'s en programma's daarvoor zijn over het algemeen in gebruik om te beschrijven en niet om te wissen. Ik kan me wel programma's voorstellen waarmee je snel dingen meervoudig weg wilt kunnen schrijven. Maar waarom je heel snel heel veel zou willen wissen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

batch bestand maken met "nerocmd -erase x:" erin?

• Nick39
  • Niet online
The_Eagle schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:58:
Gaat het je om de effectieve snelheid waarmee een DVD gewist wordt, of de snelheid waarmee het programma te bedienen is :?
In het eerste geval is de snelheid volgens mij gewoon afhankelijk van de snelheid van je DVD brander; in het tweede geval kun je het denk ik niet sneller krijgen als dat in bijvoorbeeld Nero het geval is. Hooguit zou je Nero Express kunnen gebruiken, maar dan nog.
DVD-/+R(W)'s en programma's daarvoor zijn over het algemeen in gebruik om te beschrijven en niet om te wissen. Ik kan me wel programma's voorstellen waarmee je snel dingen meervoudig weg wilt kunnen schrijven. Maar waarom je heel snel heel veel zou willen wissen :?
Zoals ik al zei,ik gebruik in 2 stand alone dvd recorders rewritable dvd's.
Ik moet daarbij,wil ik de dvd's overal kunnen lezen,de dvd's finalizen.
Daarna zien de recorders de dvd's als een gewone dvd en kan je ze niet meer wissen.
Aangezien ik rewritable dvd's gebruik is het dus handig,als er een programma zou zijn dat simpelweg niets anders doet als: dvd in de brander op de pc, knoppie drukken,dvd is gewist en kan weer gebruikt worden.
In de stand alone dvd recorders kan dat niet omdat ze na de finalizing de recordable niet meer zien als recordable.
Ik heb dus het hele programma er omheen niet zo nodig.
Natuurlijk kan ik nero opstarten (duurt ff),naar de dvd sectie gaan,dan kiezen voor een andere optie,dan uit het pull down menu kiezen erase recordable dvd,en kiezen voor erase.
Maar als er dan een stapeltje ligt van 10 dvd's (ik neem veel series op zoals startrek,stargate,csi alle varianten) dan zijn dat veel handelingen.
Ben daar niet te lui voor maar het was gewoon handiger als dat anders kon,vandaar.
Leuke is weer dat jij het anders leest dan ik bedoelde,en nu ik jouw stukje lees snap ik ook weer dat ik niet duidelijk genoeg was.
Sorry soms is het kort en bonding omschrijven van wat je zoekt,blijkbaar toch weer verwarrend,het gaat me niet om de snelheid waarmee het gewist wordt qua seconden,maar in de snelheid waarmee je zonder teveel poespas meerdere dvd's kan wissen zonder iedere keer door 3 menus te moeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 26-09-2005 14:20 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
1) Nero CD-DVD Speed opstarten
2) Extra -> Erase

3) Erase (of Format, is ongeveer even snel)
4) Gewist schijfje eruit
5) Nieuw schijfje erin
6) ga naar 3)

• Nick39
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:05:
batch bestand maken met "nerocmd -erase x:" erin?
Het werd een batchbestand met daarin:

nerocmd --erase --drivename k voor snel wissen en:

nerocmd --erase --entire --drivename k voor totaal wissen waarin k mijn dvd drive is.

Dat doet het in een paar seconden,bedankt voor de hint de goede richting in !
Je moet in elk geval elk commando met 2x een - ervoor zetten en drivename is ook een commando,dus necocmd -erase k: werkt niet,maar het was voldoende om een lijst tevoorschijn te toveren met beschikbare opties en na wat spelen bleken de 2 bovenste regels dus voldoende, 2 batch bestanden aangemaakt,link ernaar,2 leuke ikoontjes er op en naar de snelstartbar en voila,ik druk op een knopje en de dvd wordt gewist.

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 26-09-2005 14:23 ]

Pagina: 1