Ik heb hier een Citrix Farm van 4 servers met een losse datacollector met in totaal zo'n 50 ~ 75 active users. Alleen de gebruikers hebben nog wel eens de neiging om bepaalde apps te openen en vervolgens de sessies open te laten staan (Bijv. Internet Explorer).
Nu weet ik dat je via de Sessions properties van de Active Directory de idle time kunt instellen, dit werkt mooi maar dit geld voor alle sessions, maar ik wil het het specifiek per app kunnen regelen want als iemand in ons ERP pakket bezig is en de idle tijd verstrijk dan krijg ik de database op tilt.
Ik wil dus kunnen instellen dat IE bijv na een half uur idle wordt afgesloten, maar dat mijn ERP pakket niet wordt gedisconnect.
Nu is mijn vraag of dit mogelijk is en zo ja hoe, want ik ben al dagen op zoek en wordt er niet veel wijzer uit....
Meer info edit:
Het betreft MetaFrame XPe FR2 SP4...
Het gaat om Published Applications, alleen admins mogen in de desktop.
Er zijn 3 a 4 apps die ik graag na een bepaalde idle time wil sluiten.
Nu weet ik dat je via de Sessions properties van de Active Directory de idle time kunt instellen, dit werkt mooi maar dit geld voor alle sessions, maar ik wil het het specifiek per app kunnen regelen want als iemand in ons ERP pakket bezig is en de idle tijd verstrijk dan krijg ik de database op tilt.
Ik wil dus kunnen instellen dat IE bijv na een half uur idle wordt afgesloten, maar dat mijn ERP pakket niet wordt gedisconnect.
Nu is mijn vraag of dit mogelijk is en zo ja hoe, want ik ben al dagen op zoek en wordt er niet veel wijzer uit....
Meer info edit:
Het betreft MetaFrame XPe FR2 SP4...
Het gaat om Published Applications, alleen admins mogen in de desktop.
Er zijn 3 a 4 apps die ik graag na een bepaalde idle time wil sluiten.
[ Voor 14% gewijzigd door chromeeh op 26-09-2005 12:34 ]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."