Vage foutmelding bij branden met Plextor

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Topicstarter
Tijdje geleden heb ik een PX-W124TSi gekocht. :) Ondanks het feit dat de SCSI-ID's en de termination in orde zijn, krijg ik bij het branden met Nero 5.0.0.3 onder WinNT4 toch heel af en toe een SCSI-error, die achteraf niet terug is te vinden in het systeemlogboek of zo.... Ook software van Adaptec vindt geen fouten in m'n SCSI-configuratie. :7 De brander (ID6) hangt met een PX-40TSi (ID5) aan 1 kabel, waarbij de PX-40TSi het (tweede en) laatste device is en DUS terminated. Iemand een soortgelijke, vage ervaring?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Deze SCSI errors worden niet gelogd in het gebeurtenisboek. Er vanuit gaande dat softwarematig je systeem op orde is, geef ik je het volgende advies na zelf drie maanden lang met een configuratie fout gezeten te hebben (SCSI 8X Plextor, Nero&Adaptec..., NT4).
Benodigdheden:
Eén actieve terminator. (gem. 30,-)
Eén narrow/50-pins SCSI kabel, 3 devices. (gem. 10,-)

SCSI 50 PINS ID7 - PLEXTOR CD UNTERMINATED ID1 - PLEXTOR CDRW UNTERMINATED ID2 - ACTIEVE TERMINATOR

Ik gebruikte een 140,- UW Kabel en daarop één Plextor CDR, verbonden via een adapter van 68 naar 50 pins. Die adapter had geen termination. Vandaar dat er 8 bits de lucht in vlogen. Nadat ik een actieve terminator en kabel had gekocht voor totaal 50,- waren de problemen opgelost.

Er zijn nog tal van andere mogelijkheden, maar die werkte bij mij niet. Begin eerst met een actieve losse terminator.
(Andere mogelijkheden zijn: juiste ASPI driver, juiste SCSI BIOS instellingen, eventueel aarden van je PC, etc...).

Succes!!