Toon posts:

[2003] 1GB maximum via netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Info:

1 HP server met 2003 SBS
1 HP server 2003 Standaard

SBS server is dc en file server.
2003 Standaard is een terminal server.

als ik inlog op de terminal server inlog en doormiddel van een loginscript netwerk verbindingen aanmaak "net use \\server\map" dan gaat dat goed alleen geeft deze aan dat er maar 1 GB beschikbaar is terwijl er 240GB eigenlijk beschikbaar is.
ik kan hierdoor ook geen bestanden toevoegen! iemand een idee?

Groetjes

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

niet toevallig een qouta op die map?

iRacing Profiel

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Staan er toevallig quota's aan??
net te laat... :)

[ Voor 40% gewijzigd door ShellGhost op 26-09-2005 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee die staan er niet op.. ik heb hem alleen geshared security aangepast en loginscript gemaakt. verder niks aan gedaan.

• ShellGhost
Welk os hebben de clients?

Verwijderd

Topicstarter
ze loggen met xp of 2000 clients in op de terminal server via RDP

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Controleer gewoon voor de grap of er een diskquota op zit. Login als administrator op de terminal server map handmatig de drive en zie hoeveel schijfruimte je dan hebt en of je uberhaupt wel iets aan kunt maken als folder + text bestand etc.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:18:
Controleer gewoon voor de grap of er een diskquota op zit. Login als administrator op de terminal server map handmatig de drive en zie hoeveel schijfruimte je dan hebt en of je uberhaupt wel iets aan kunt maken als folder + text bestand etc.
dan heb ik het probleem nog... :(

• ShellGhost
Weet je 100% zeker dat je niet per ongeluk een partitie van 1Gb gemaakt hebt ipv 240Gb???

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:38:
Weet je 100% zeker dat je niet per ongeluk een partitie van 1Gb gemaakt hebt ipv 240Gb???
ik heb n raid 5 met 3 SCSI schijven van 146 GB per stuk als 1 partitie, dus dat lijkt me sterk ;)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

hmm wel een beetje vreemd omdat op 1 partitie te zetten zodat je alles op 1 partitie krijgt. lekker voor je fragmentatie en dus performance. Maar goed heb je gecontroleerd dat er geen quota op staat?

• ShellGhost
Wat zie je in je Disk Management qua partities??
1 hele grote primaire?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk ook eens in het register op de server onder: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\DiskQuota :) Ook zou je met diskuse.exe eens kunnen kijken of je daar wat anders ziet als in de GUI, lijkt me stug maar toch :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:42:

ik kan hierdoor ook geen bestanden toevoegen! iemand een idee?
uh niet toevallig een standaard share aangemaakt en niet ff gekeken naar de share permissions ?
die staan nl. bij 2003 standaard op read only waardoor je idd niks kan schrijven ookal heb je de ntfs rechten goed ingesteld ;)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:14:
[...]

uh niet toevallig een standaard share aangemaakt en niet ff gekeken naar de share permissions ?
die staan nl. bij 2003 standaard op read only waardoor je idd niks kan schrijven ookal heb je de ntfs rechten goed ingesteld ;)
Je mag toch aannemen bij iemand die SBS2003 beheer dat die dit weet :+

Verwijderd

mutsje schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:54:
Je mag toch aannemen bij iemand die SBS2003 beheer dat die dit weet :+
assumption is the mother of all failures ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:18:
Assumption is the mother of all failures ;)
Ik dacht fuckups.
Maar dan nog krijg je met zoiets geen enkele byte op die share, en al helemaal geen 1GB dus dat is het blijkbaar ook niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:14:
[...]

dat staat goed ingesteld.. maar het vreemde is dat 1 gebruiker dit probleem heeft,
de andere gebruikers als ik daar de eigenschappen van bekijk dan zegt hij gebruikt : 250kb (ongeveer) en vrij : 0.99 GB terwijl er dan soms al wel 200 mb in zit!

Verwijderd

das de vrije ruimte volgens zijn clients ;)

Service packje misschien ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 18:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:32:
das de vrije ruimte volgens zijn clients ;)
oops.. modprobe eyeball.o :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

As je een mapping doet naar de administrative share (dus \\Server\E$ oid) - heb je dit probleem dan ook? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:31:
As je een mapping doet naar de administrative share (dus \\Server\E$ oid) - heb je dit probleem dan ook? :)
ja dan heb ik het probleem ook.
ik merk wel dat wanneer ik als administrator het script uitvoer dat het probleem er niet is, maar als een ts user dan heb ik het probleem wel.
op de ts users zit wel de Group policy dus misschien heeft het daarmee te maken.
maar ik heb de Group policy doorgespit en kon er niks over diskquotas van vinden!

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 14:37
Script word misschien niet goed uitgevoerd op users(behalve admin)? ...

.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:47:
ja dan heb ik het probleem ook.
ik merk wel dat wanneer ik als administrator het script uitvoer dat het probleem er niet is, maar als een ts user dan heb ik het probleem wel.
op de ts users zit wel de Group policy dus misschien heeft het daarmee te maken.
maar ik heb de Group policy doorgespit en kon er niks over diskquotas van vinden!
Dat snap ik niet, want niet-admins kunnen helemaal niet aan de administrative shares? Wat heb je nou precies getest dan? :)

Verwijderd

SBS2003 zet standaard quota's aan voor alle gebruikers. Dit moet het wel zijn, zeker als je zegt dat er 1 GB vrije ruimte is (= ook de standaard instellingen van SBS).

Dat een gebruiker voor 200 mb aan data in zijn map heeft maar slechts een aantal kb verbruikt zou hebben; als een andere gebruiker/beheerder die data daar neer gezet heeft dan is deze eigenaar van de data. Quota's laten totalen zien van data waar de gebruiker eigenaar van is.

Verwijderd

misschien overbodig om te vermelden maar quotas bij 2003 worden op schijfniveau geregeld ,niet op mappen of shares.

en idd 1 GB is de standaard instelling van SBS 2003

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 19:32 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59
Je draait niet toevallig op Fat(16) :+? Dus alles gewoon met NTFS? Maar ik denk ook dat het probleem in de quota zit...
Pagina: 1