[WiFi] Slecht bereik in werkkamer

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik heb een WL500g in één hoek van het huis staan, mijn werkkamer bevind zich in de andere hoek. Het signaal moet voorbij een staande radiator, door de meterkast, via een badkamer en tig muren... zoals je zult begrijpen, het signaal is bagger.

Ik heb al een extra antenne op het AP gezet.. en de antenne mijn WL138-G via een draad en voetje hoger in de werkkamer gezet.. signaal blijf LOW..

Ik overweeg:
- Extra WL500g kopen en in de meterkast zetten... en dan op AP mode laten werken als repeater

- Andere router kopen (misschien is deze WL500g wel niet het beste wat ik had kunnen kopen (qua range)

- Repeater kopen..

- Nieuwe Antenne(`s) aanschaffen

- andere netwerk kaart in PC.

- kabel om huis heen leggen.. (75 meter)

Wat zouden de juiste argumenten/overwegingen zijn om een keuze te maken.. sta nu op het punt dat ik wel een aardige cent wil uitegeven om het goed te doen!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Als je echt lekker bereik wilt hebben (en je zoals je zegt niet veel naar de portmonee kijkt) zou je kunnen overwegen om meerdere (bijvoorbeeld twee) accesspoints te plaatsen die in verbinding staan met de router. Zo maak je de afstanden voor het signaal kleiner en heb je beter bereik.

Vormkracht10

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Wat je eerst zou kunnen proberen, is om het signaal een beetje op te pompen. Standaard zit die WL500g op 19mW te zenden, en je kan hem boosten naar 84mW.

Nadeel is wel, dat zodra je richting de 84 gaat, dat het signaal/ruis gehalte een beetje omlaag gaat. Ik zit momenteel op 60mW en werkt als een zonnetje. Op 19mW had ik ook low/average connectie.

Kijk even in het WL500g topic en op http://wl500g.info
Bij nieuwe firmwares kun je het ook in het webmenu instellen.

Pvouput live

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Zerveza schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:30:
en de antenne mijn WL138-G via een draad en voetje hoger in de werkkamer gezet.. signaal blijf LOW..
Die WL138 kaartjes zijn berucht. Ik zou eerst maar gewoon eens proberen met een ander kaartje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:39:
[...]

Die WL138 kaartjes zijn berucht. Ik zou eerst maar gewoon eens proberen met een ander kaartje.
berrucht omdat? waar zijn ze berrucht voor? wie zegt dat?

Wat is een goed alternatief?
Wat is het qualiteitsverschil tussen USB en PCI wifi kaartjes?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Zerveza schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:39:
berrucht omdat? waar zijn ze berrucht voor? wie zegt dat?
Slecht signaal en niet goed matchend met de eigen AP's van Asus. Wonderlijk maar waar, en je kunt het op diverse fora lezen. De WL-138g moet je links laten liggen.

Zelf heb ik 2 SMC W2802 V2 kaarten die prima functioneren met een WL500g en inmiddels WL500g Deluxe. Overigens wil ik er eentje kwijt, maar dat terzijde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:47:
[...]

Zelf heb ik 2 SMC W2802 V2 kaarten die prima functioneren met een WL500g en inmiddels WL500g Deluxe. Overigens wil ik er eentje kwijt, maar dat terzijde.
als je een van de WL500g`s kwijt wil, check je mail... als je één van de NIC`s kwijt wilt ook.. vervang dan het woordt WL500g met SMC NIC in de mail.. ;)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Probeer eens je signaal te boosten. zonde als je een extra wl500g er tussen moet hangen of andere nics gaat kopen terwijl misschien een boost van je signaal het gewoon verhelpt.

Pvouput live

Pagina: 1