Aldi pc of toch zelf systeem samenstellen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Ben me aan het oriënteren op een nieuw systeem.

Natuurlijk heb ik dit http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide doorgenomen :)

Waar de pc voor dient

Internet (msn en surfen )
Games zo af en toe maar hoeven niet persee op 1600 x 1200 te draaien (1024 is meer dan voldoende)
Veel opslag (mp3/films/rars en pars)

Eisen

Stil ( dit is echt het allerbelangrijkst) De pc komt in de huiskamer en moet dus geen stofzuiger geluid maken om het zo maar even te benoemen.

Snel in gebruik geen uren wachten voor dat een rar-set van 4,5 GB uitgepakt is ( snelle hd of misschien Raid als dit geen overkill is als je het alleen daarvoor gebruikt?)

twijfels

Af en toe zie je bij de aldi wel eens systemen voorbij komen van dat je denkt "hoe kunnen ze het maken voor dat geld". Dit natuurlijk omdat er maar zeer weinig verdient word op de systemen maar gewoon omdat de aldi goed op de beurzen wil staan doen ze dit (correct me iff iam wrong)

Maar de eisen die ik stel zou dan een aldi pc voldoen daaraan? Wat ik namelijk mee zit is het volgende:

- Zijn er goede drivers in omloop voor de gebruikte hardware
- Is de pc erg stil?
- Kan ik er een hoop HD's in kwijt?
- Zijn er voldoende aansluitingen op het moederbord?
- Kan ik voor diezelfde prijs (meestal rond de €1000,-) zelf geen mooi "Merk" systeem bouwen (asus MB en goed geheugen enzovoorts)
- Hoe gaat de medion pc om met compatibilyteit van andere hardware (dus bijv andere geheugen/doubel-sided enz.?

Nu is er binnekort 8 Oktober in Tilburg (waar ik woon O-) ) een Pc-discount XXL beurs en was eigenlijk mijn vraag of dat ik voor €1000,- tot €1500,- en soort gelijk systeem kan maken maar dan zelf samen gesteld met goede koelers enzovoorts?

Heb even wat researchs gedaan naar wat hardware en ben verschillende dingen tegengekomen:

Het word een AMD pc omdat deze goedkoper in aanschaf is en verder eigenlijk weinig verschilt in performance waar ik deze pc ga gebruiken dan een pentium4

Koelers

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/9500_b_p.jpg

Deze koeler komt erg goed uit de testen Qwa stilte en tempratuur vandaar ik deze kies.
Wel ben ik even benieuwd of dat dit ding niet te zwaar is ivm afbreken endergelijke.

NB koeler wil ik eigenlijkk passief maken omdat meestal dit de bottlenecks zijn van het geweld.. (Klein maar zeer luidruchtig)

Verder is er in de behuizing een 120mm fan aanwezig die volgende antec site erg stil zou moeten zijn dus misschien dat ik nog een 80mm papst koeler in de kast moet plaatsen voor een goede airflow, maar dit zal de kosten niet zijn.

Behuizing

Antec LifeStyle Sonata II

Deze keuze is gevallen omdat hij behoorlijk aantrekkelijk is in prijs € 107,40 in de pricewatch en verder heb ik er goede reviews overgelezen. Voeding is volgens mij included dus daar hoef ik me verdergeen zorgen over te maken.

Mobo

Asus A8N-SLI Deluxe (ben al jaren een trotse gebruiker van asus vandaar weer de keuze op asus)
Lees veel berichten over dit moederbord maar ik zie ook dat er toch nog wel wat dingen zijn die niet helemaal goed verlopen met dit moederbord, te denken aan geheugen timing endergelijke.

Vandaar dat ik ook verder ben gaan kijken en heb nu ook dit boardje in mijn hoofd:
Asrock 939Dual-SATA2, M1695, best veel positive gebruikers ervaringen maar heb zo mijn twijfels over het merk asrock ( is dit niet een B-merk?)

Geheugen

Merk ben ik eigenlijk niet over uit. Na mijn mening maakt het voor het systeem waarvoor ik hem wil gebruiken niet veel uit of ik nu No-name of Bijv kingston merk pak.

Wat ik iig wel wil is Minimaal 1Gb geheugen en dit in Dual-Channel.

HD

Dit word MAXTOR al hoewel er veel mensen problemen mee hebben heb ik in tegenstelling tot die mensen er nog nooit problemen mee gehad en werkte altijd snel en betrouwbaar.

Videokaart

Nvidia 6600 of 6800 weet nog niet of ik GT of een andere versie wil pakken, daar heb ik me nog niet inverdiept, maar aangezien wat ik ermee ga doen wil ik dit wel inverhouding hebben met de prijs van deze kaart. (ook moet hij erg stil zijn maar dit kan ik natuurlijk oplossen om er een goede zalman koeler op te gooien)

Processor

AMD Athlon 64 3500+ Venice

Lees goede reviews over dit "dingetje" en in verhouding tot een snellere rating is deze prijs behoorlijk aan de goede kant rond de €200,-

Prijs verschil met hogere rating is te groot en ik denk dat deze prima zal voldoen.

Hoe denken jullie over de keuze tussen aldi pc en zelf samenstellen? Bij de aldi zit er meestal ook een groot aantal software pakketten bij en accesoirs bijv tv kaart en afstandbediening en meer van dat soort multimedia frutseltjes. Het is voor mij niet noodzakelijk dat dit er allemaal bij zit maar het is "leuk" dat het er bij die aldi pc bijzit.

Ook kan misschien iemand mij duidelijk maken of er nu veel verschil zit tussen de prijzen op de beurs en in de pricewatch?

Kortom Graag wat tips/aanmerkingen van de vakmannen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door andreict op 26-09-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zou 'm zelf samen stellen, op die manier weet je wat je koopt en wat er in komt...
Ik zou wel voor merk geheugen gaan, voor de compatibileit en eventueele garantie..
Wanneer je budget het toelaat zou ik voor een 6800GT gaan...
Maar neem dan wel een goede voeding, een a-merk...
Dat kan je een hoop problemen schelen...

Mocht je willen weten of alles goed met elkaar kan werken kan je hier kijken:
CSL FAQ

[ Voor 20% gewijzigd door ShellGhost op 26-09-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kort gezegd krijg je bij Aldi PCs waar je voor betaald, het is gewoon een goedkope PC. Ze zijn zeer compleet en hebben leuke specs, maar als je zelf een vergelijkbare PC samenstelt zal die meestal sneller zijn. Bovendien als er buiten de garantie termijn iets met je mobo gebeurd moet je meestal ook gelijk een nieuwe behuizing aanschaffen omdat ze veelal niet standaard spullen gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ze slecht zijn of zo. Maar het is gewoon een Aldi PC :)

Asus vs Asrock. Asrock wordt gemaakt door Asus en is idd een B-merk. Dit kan je zien in de performance van dergelijke bordjes. Een Asrock bordje is gewoon net iets langzamer dan zn duurdere Asus tegenhangers, maar daar is dan verder ook alles mee gezegd. Ze zijn niet per definitie minder stabiel en gaan ook niet sneller kapot of zo. Let er alleen wel op dat je geen Combo of upgrade borden neemt waar je bv een socket 754 OF een socket 939 CPU in kwijt kan want dat zijn ondingen.

Als je snel rar files van 4.5 GB uit wilt pakken en dit regelmatig doet is het het overwegen waard om een 2e HD aan te schaffen en die in raid0 te zetten. Denk er wel aan dat als 1 van de 2 schijven uit valt, je al je data kwijt bent. Misschien is het dan ook het overwegen waard om bv twee 74GB WD Raptor schijven aan te schaffen omdat deze redelijk betrouwbaar zijn en gemaakt zijn om 24/7 te kunnen draaien.

Toevallig ben ik zelf net aan het kijken naar een nieuwe beeldkaart. Ik zit nog te denken aan een AGP kaart en dan komt een 128 MB 6800 kaart goed uit de bus. Bij Alternate kost ie iets van E130,- en volgens reviews is ie sneller dan duurdere 6600(GT) kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:28
Heb hier een Aldi-pc van eind 2001, en lijkt toch wel wat op een stofzuiger.
Misschien dat de nieuwe modellen minder luidruchtig zijn, maar toch...
Als je je PC zelf samenstelt met stille koeling verwacht ik betere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 16:53

Steffy

Ayreonaut

Zelf samen stellen natuurlijk, die Aldi dingen zijn erg compleet en hebben alles maar ze hebben ook een heleboel waar jij niks aan hebt, hele software pakket en soms hardware waar je je twijfels bij hebt.

Gewoon zelf kopen is ie mijn ogen beter voor de wat gevorderde gebruiker. Je kunt kiezen welke merk, welke chip, ik zou zelf bepaalde merken nooit willen hebben, vroeger had ik de schurft aan IBM Hd's bv. Je kunt ook dingen weglaten die je niet gaat gebruiken, of je hebt zelf bv nog hardeware die je mee kunt nemen. etc etc. Zelf samenstellen/bouwen heeft veel voordelen, je weet wat je krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Steffy op 26-09-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 11:29
Als mobo zou ik voor een Asus A8N-E gaan. Je zegt dat je geen 1600x1200 wilt draaien dus sli is niet nodig. Je kan dan beter over een jaar of 1 á 2 een nieuwe graka kopen. Je kan de NB-fan vervangen door een passieve of laat hem op 5v draaien dan hoor je hem ook niet meer (zelf gedaan)
Koop een 6600gt of een x800gt ( rond de 150 á 180 euro afhankelijk van merk ) beste prijs/kwaliteits verhouding op dit moment. Zet daar dan een zalman VF-700 alcu op. Erg stil op 5v.

Proc is snel genoeg. je kan een oem versie ervan kopen als je er toch een andere cooling opzet. Ik zou voor de Arctic Freezer 64 gaan. Presteerd gewoon erg goed en is erg stil. Is lekker goedkoop (18 euro) en niet 50 euro zoals die zalman. Ik heb hem zelf ook en hij draait bij mij met 1200r rpm door speedfan en is niet te horen en proc is 33 graden idle.

De kast ziet er goed uit. Lekker veel ruimte en stil. ALs er nog extra casefan's in wilt zetten zet er dan fan's van nexus in. Erg stil en goedkoper dan Paps. Als je geld over heb in je budged kijk dan eens naar de kasten en voedingen van Nexus. Die zijn echt niet te horen. Stond naast een pc daarvan en moest mijn oor er tegen houden om te horen of hij wel aanstond. Ze zijn wel prijzig maar practisch onhoorbaar http://www.nexustek.nl/breeze.htm 400 watt kost 160 euro ( www.azerty.nl)

Ik zou voor de hd's voor de samsung spinpoint gaan. Stilste hd's op dit moment ( ik hoor hem nauwelijks ). Neem er dan 2 in raid0 of gewoon 2 losse. Is sata II dus al lekker snel.

Kwa geheugen neem er een van Kingston of Dane Elec of cosair. Maakt weinig uit als je niet gaat overclocken. Voor 1 gb (2x512) pc 3200 dual channal betaal je rond de 100 euro..

Veel sucses met uitzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door chrisborst op 26-09-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:23

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou hem idd ook zelf samenstellen. Verder zijn die PC Discount beurzen erg leuk om eens te snuffelen, maar als je er naartoe gaat met een boodschappenlijstje als jij hebt denk ik dat je bedrogen uitkomt. Het zijn toch meestal mainstream spullen en ouwe zooi die ze daar hebben. Daarnaast zijn de prijzen niet zo laag als ze je willen doen geloven.

Tip: vul alle hardware in de pricewatch in, draai je boodschappenlijstje uit en neem het mee de beurs in. Kijk en vergelijk, maar ik denk dat je uiteindelijk alles gewoon gaat bestellen bij het goedkoopste bedrijf uit de pricewatch...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

andreict schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:12:
HD

Dit word MAXTOR al hoewel er veel mensen problemen mee hebben heb ik in tegenstelling tot die mensen er nog nooit problemen mee gehad en werkte altijd snel en betrouwbaar.

Snel in gebruik geen uren wachten voor dat een rar-set van 4,5 GB uitgepakt is ( snelle hd of misschien Raid als dit geen overkill is als je het alleen daarvoor gebruikt?)
Kleine opmerking, voor het uitpakken van rar sets. is het sneller om 2 losse harde schijven te hebben, dan een raid - 0 set. dit omdat er dan niet continu tussen lezen en schrijven hoeft te worden omgeschakeld

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
VisaRider schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:58:
Tip: vul alle hardware in de pricewatch in, draai je boodschappenlijstje uit en neem het mee de beurs in. Kijk en vergelijk, maar ik denk dat je uiteindelijk alles gewoon gaat bestellen bij het goedkoopste bedrijf uit de pricewatch...
Ik denk dat je beter bij één winkel kan bestellen. Je betaald dan een keer verzendkosten en kwa service en support is het handig om dat te hebben lopen bij een winkel. De erg goede en goedkope winkel is azerty. In de pricewatch staan ze bijna overal bij een van de goedkoopste en voor maar 8.50 wordt alles thuis bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:07

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik heb ook een Aldi-PC voor in de woonkamer. Ik moet zeggen dat ze perfect zijn wil je gewoon een goedkope huiskamer pc. Je krijgt veel (aansluit)mogelijkheden. Het enige grote nadeel is dat je vrijwel niet kunt uitbreiden (ofwel door te weinig slots, ofwel door de voeding die vrij weinig wattage levert). Ben je niet van plan om gekke dingen met die pc te gaan doen en heb je niet hele hele specifieke eisen, dan zou ik niet weten waarom je niet voor zo'n pc zou gaan.
andreict schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:12:

Maar de eisen die ik stel zou dan een aldi pc voldoen daaraan? Wat ik namelijk mee zit is het volgende:

- Zijn er goede drivers in omloop voor de gebruikte hardware
- Is de pc erg stil?
- Kan ik er een hoop HD's in kwijt?
- Zijn er voldoende aansluitingen op het moederbord?
- Kan ik voor diezelfde prijs (meestal rond de €1000,-) zelf geen mooi "Merk" systeem bouwen (asus MB en goed geheugen enzovoorts)
- Hoe gaat de medion pc om met compatibilyteit van andere hardware (dus bijv andere geheugen/doubel-sided enz.?
Je kunt gewoon de drivers gebruiken van de fabrikanten zelf, je hoeft niet speciaal Medion drivers te installeren ofzo (het is geen packerd bell).

Ik vindt de pc vrij stil, vaak hoor je het lawaai toch niet echt omdat je toch bezig bent met een film kijken, whatever.

Je kunt er niet veel HD's in kwijt.

Er zijn genoeg aansluitingen op het moederbord, maar die zijn ook allemaal in gebruik omdat de PC al compleet geleverd wordt (front USB, front geluid, front cardreaders etc)

Zelf een pc samenstellen voor dat bedrag? Nou dat wordt krap, zo'n ALDI (Medion) PC is namelijk gewoon erg goed qua prijs/kwaliteit omdat ze die PC's massaal inkopen.

Laatste vraag zou ik niet weten, maargoed, je koopt die pc voor een bepaald doel en niet om gelijk vanalles om te bouwen. Anders kun je beter idd zelf een pc samenstellen.

Succes.

[ Voor 17% gewijzigd door krouwen op 26-09-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
krouwen schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:09:
Ik heb ook een Aldi-PC voor in de woonkamer. Ik moet zeggen dat ze perfect zijn wil je gewoon een goedkope huiskamer pc. Je krijgt veel (aansluit)mogelijkheden. Het enige grote nadeel is dat je vrijwel niet kunt uitbreiden (ofwel door te weinig slots, ofwel door de voeding die vrij weinig wattage levert). Ben je niet van plan om gekke dingen met die pc te gaan doen en heb je niet hele hele specifieke eisen, dan zou ik niet weten waarom je niet voor zo'n pc zou gaan.

[...]

Je kunt gewoon de drivers gebruiken van de fabrikanten zelf, je hoeft niet speciaal Medion drivers te installeren ofzo (het is geen packerd bell).

Ik vindt de pc vrij stil, vaak hoor je het lawaai toch niet echt omdat je toch bezig bent met een film kijken, whatever.

Je kunt er niet veel HD's in kwijt.

Er zijn genoeg aansluitingen op het moederbord, maar die zijn ook allemaal in gebruik omdat de PC al compleet geleverd wordt (front USB, front geluid, front cardreaders etc)

Zelf een pc samenstellen voor dat bedrag? Nou dat wordt krap, zo'n ALDI (Medion) PC is namelijk gewoon erg goed qua prijs/kwaliteit omdat ze die PC's massaal inkopen.

Laatste vraag zou ik niet weten, maargoed, je koopt die pc voor een bepaald doel en niet om gelijk vanalles om te bouwen. Anders kun je beter idd zelf een pc samenstellen.

Succes.
Het grote nadeel alleen van die compu's is dat je ook een heleboel overbodige zooi bij krijgt. 56 kb modem bijvoorbeeld. Ook krijg je er allerlei software bij die je niet hoeft te gebruiken maar toch voor betaald. Daarnaast zijn de videokaarten die er inzitten niet zogoed als het A-merk van die serie. Daarnaast is het natuurlijk veel leuker op je pc zelft samen te stellen en inelkaar te zetten. En om te zeggen dat ze echt stil zijn, nee. Een vriend van mij heeft er een en die maakt toch echt genoeg lawaai om irritant te zijn. Als ik 1 meter van mijn pc zit moet ik moeite doen om het te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat gaat verder hetzelfde als met andere hardware. Die moederbordjes zijn gewoon MSI OEM plankjes, alleen vaak in uATX uitvoering (omdat de kast natuurlijk niet te groot mag worden) waardoor je vaak maar 1 pci slot vrij hebt ofzo.
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van alles onboard te hebben, omdat het meestal toch een beetje budget is (netwerkkaartje zal gewoon een realtek chip zijn, terwijl mijn eigen voorkeur uitgaat naar een volledig hardwarematige kaart, evenzo met het geluid).

Verder zijn het prima pcs, maar niet gebouwd om vervolgens doodleuk te tweaken, omdat de kast daar vaak veel te klein voor is en te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
Terw_Dan schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:45:
[...]

Dat gaat verder hetzelfde als met andere hardware. Die moederbordjes zijn gewoon MSI OEM plankjes, alleen vaak in uATX uitvoering (omdat de kast natuurlijk niet te groot mag worden) waardoor je vaak maar 1 pci slot vrij hebt ofzo.
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van alles onboard te hebben, omdat het meestal toch een beetje budget is (netwerkkaartje zal gewoon een realtek chip zijn, terwijl mijn eigen voorkeur uitgaat naar een volledig hardwarematige kaart, evenzo met het geluid).

Verder zijn het prima pcs, maar niet gebouwd om vervolgens doodleuk te tweaken, omdat de kast daar vaak veel te klein voor is en te warm wordt.
Dat tweaken is ook niet de bedoeling van deze pc's maar zoals ik hierboven hoor van sommige aldi-pc gebruikers maken die dingen toch nog wel redelijk wat geluid.

Misschien zijn de koelers van de medion machine wel te vervangen naar betere koelers en is deze dan stiller, maar de kast is dan natuurlijk te klein ervoor of misschien niet geschikt.

Ik ga eens bij de "grote" online winkels samenstellen en kijken wat eruit rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

andreict schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:48:
[...]

Dat tweaken is ook niet de bedoeling van deze pc's maar zoals ik hierboven hoor van sommige aldi-pc gebruikers maken die dingen toch nog wel redelijk wat geluid.

Misschien zijn de koelers van de medion machine wel te vervangen naar betere koelers en is deze dan stiller, maar de kast is dan natuurlijk te klein ervoor of misschien niet geschikt.

Ik heb toevallig van de week nog met zo'n medion bak gewerkt en open gemaakt.
Koelers vervangen kan wel, maar er is echt verdomd weinig plek voor bijv een zalman waaier. Alles zit flink dicht op elkaar, om het in zo'n uATX kastje te vrotten.
Stil was dat geval overigens wel, maar goed, ik vind mijn dualbak ook stil, terwijl dat geval toch het nodige geluid maakt volgens anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Eisen
Stil ( dit is echt het allerbelangrijkst) De pc komt in de huiskamer en moet dus geen stofzuiger geluid maken om het zo maar even te benoemen.
Zelf een pc samenstellen dus....

en zoals al eerder in dit topic is geroepen...het blijft een Aldi pc :/ he?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
andreict schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:48:
[...]

Even wat op azerty samengesteld kost net geen 1000 euro. Videokaart kan altijd anders natuurlijk maar deze is net iets beter dan 6600gt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Product         Aantal          Stukprijs ex BTW    Subtotaal ex BTW 
 Antec Sonata II 450 Watt, Zwart                           94,12          94,12 
 AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM          160,50    160,50 
 Arctic Freezer 64                                        15,13        15,13 
 Zalman VF700-AlCu Silent VGA Cooler                    15,13       15,13 
 Nexus Technology 120MM Case Fan                      8,40      8,40 
 Dane-Elec DDR SDRAM, PC3200 Matched pair (2x 512 MB)   79,83       79,83 
2x Samsung Spinpoint 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II     82,35         164,70 
 Asus A8N-E                                                   78,99         78,99 
 Sapphire Radeon X800 GT 256 MB, DDR3, PCI Express x16 142,86       142,86 
 NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM                  35,29         35,29 
 Asus DVD-E616P2 16x, 48x, Zwart, Retail                  20,17         20,17 
 Arctic Fan 3 TC                                             3,36       3,36 
 Nexus Technology 92MM Case Fan                        7,56         7,56 
 Zalman Fan Mate 2                                        3,36      3,36 

Totaal bestelling   €  829,40 
 BTW 19%        157,59 
 Vaste verzendkosten        8,50 
 Te betalen      €  995,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
hehe toevallig had ikook net bij azerty eentje samen gesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  Antec Sonata II 450 Watt, Zwart                €      94,12    €      94,12 
 AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM                160,50      160,50 
 Zalman CNPS7000B-Cu                28,57       28,57 
 Dane-Elec Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)                79,83       79,83 
 2x Maxtor DiamondMax Plus 10 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150                 72,27       144,54 
 Asus A8N-SLI               103,36      103,36 
 Point of View GeForce 6600GT 128 MB, PCI Express x16               152,10      152,10 
 OEM 3,5 diskettestation Zwart              5,88        5,88 
 NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM                35,29       35,29 
 Zalman ZM80D-HP Passive VGA Heatpipe Cooler                20,17       20,17 
 Apacer 14-in1 card reader Grijs, USB 2.0               11,77       11,77 
 Logitech Internet Pro Keyboard Zwart, OEM              9,24        9,24 
 Microsoft Wheel Mouse Optical Zwart, Retail                18,49       18,49 
 Lite-On SOHD16P9S-34C 16x, 48x, Zwart, OEM                 16,81       16,81

oh totaal vergeten bij te kopieren.. dat was iets van €1034,-

toch zie ik bij jou lijstje een paar dingen die beter zijn dan die ikheb uitgekozen

bijv de videokaart en wat extra coolers die ik over het hoofd gezien heb... thnx iig

[ Voor 12% gewijzigd door andreict op 26-09-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 16:12
beneden hebben wij ook een aldi pc en die is toevallig wel stil als je geen spellen speelt tenminste maar als je ff aan het gamen bent dan begint de voeding ook een stofzuiger te worden.

En je kan er maar 1 HD in kwijt in de aldi pc.Ik zou persoonlijk niet voor een maxtor gaan niet omdat ik er slechte ervaringen mee heb, maar ik vind ze gewoon te veel lawaai maken.Ik zelf heb een wd 160 GB sata HD en die is heel stil moet ik zeggen.

en verder zit er in een aldi pc een sis chipset en die zijn meestal ook iets langzamer als een via of een nvidia chipset.En het moederbord is van MSI dat vind ik zelf gewoon een goed merk moederbord heb er geen slechte ervaringen mee.

Maar als je echt veel games speelt zou ik nie voor een aldi pc gaan want daar zit een intel processor in en die zijn gewoon langzamer als een AMD wat games betreft.En dan hebben we het nog niet over het stroomgebruik en de warmte van een intel Processor.

En trouwens chrisborst ik weet niet hoe jij erbij komt dat de nexus 400 watt voeding 160 euro kost want in de pricewatch staat die voor 80,95 en bij azerty is ie 81,- euro.Maar ze zijn inderdaad erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Jazekerrrrr schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:11:

En trouwens chrisborst ik weet niet hoe jij erbij komt dat de nexus 400 watt voeding 160 euro kost want in de pricewatch staat die voor 80,95 en bij azerty is ie 81,- euro.Maar ze zijn inderdaad erg stil.
Dat is de kast nexus breeze met een 400 watt voeding erin. Link staat er niet voor niks. Die is 160 euro bij azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
andreict schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:08:
hehe toevallig had ikook net bij azerty eentje samen gesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  Antec Sonata II 450 Watt, Zwart                €      94,12    €      94,12 
 AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM                160,50      160,50 
 Zalman CNPS7000B-Cu                28,57       28,57 
 Dane-Elec Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)                79,83       79,83 
 2x Maxtor DiamondMax Plus 10 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150                 72,27       144,54 
 Asus A8N-SLI               103,36      103,36 
 Point of View GeForce 6600GT 128 MB, PCI Express x16               152,10      152,10 
 OEM 3,5 diskettestation Zwart              5,88        5,88 
 NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM                35,29       35,29 
 Zalman ZM80D-HP Passive VGA Heatpipe Cooler                20,17       20,17 
 Apacer 14-in1 card reader Grijs, USB 2.0               11,77       11,77 
 Logitech Internet Pro Keyboard Zwart, OEM              9,24        9,24 
 Microsoft Wheel Mouse Optical Zwart, Retail                18,49       18,49 
 Lite-On SOHD16P9S-34C 16x, 48x, Zwart, OEM                 16,81       16,81

oh totaal vergeten bij te kopieren.. dat was iets van €1034,-

toch zie ik bij jou lijstje een paar dingen die beter zijn dan die ikheb uitgekozen

bijv de videokaart en wat extra coolers die ik over het hoofd gezien heb... thnx iig
Die Heatpipe cooler van zalman is niet echt geschikt voor de nieuwe videokaarten je hebt bijna altijd dan een extra fan nodig. Die cooler van zalman de vf700 alcu is goedkoper en koelt goed en is op 5 volt niet te horen.
de cpu cooler de Zalman CNPS7000B-Cu kan je beter vervangen door de Freezer 64. kijk maar naar deze review http://www.driverheaven.n...nA64%20freezer/index3.htm
mooie vergelijking tussen de zalman en freezer 64

Er waren geloof ik wat problemen met de diamond 10 serie en de asus mobo's. Ik zou toch voor de spinpoint's gaan. Hier is nog een mooie review van de 160 gb versie:
http://www.driverheaven.n...t_hd1160jj/conclusion.htm

Als je niet van plan bent om op korte termijn een tweede videokaart aan te schaffen is een sli mobo overbodig. Zeker als je een kaart van ati neemt

[ Voor 8% gewijzigd door chrisborst op 26-09-2005 12:47 . Reden: mobo "vergeten" ]

• andreict
SLI is idd toch overbodig heb ik voor mezeld besloten. Gamen doe ik echt te weinig om dit tegaan afschaffen.

• chrisborst
andreict schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:05:
SLI is idd toch overbodig heb ik voor mezeld besloten. Gamen doe ik echt te weinig om dit tegaan afschaffen.
Verstandige keuze, Laat ons nog even weten wat je hebt gekozen

• andreict
chrisborst schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:45:
[...]

Verstandige keuze, Laat ons nog even weten wat je hebt gekozen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Antec Sonata II 450 Watt, Zwart  € 93,28  
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM    160,50  
Zalman CNPS7700-Cu   31,93  
Dane-Elec Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)       84,87  Samsung Spinpoint 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II         82,35  
Asus A8N-E       78,99  
Sapphire Radeon X800 GT 256 MB, DDR3, PCI Express x16    142,86  
OEM 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader Zwart      23,53  
Lite-On SOHD16P9S-34C 16x, 48x, Zwart, OEM         16,81  
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM        35,29  
Zalman ZM-NB47J      2,52  
Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler     20,17  
Nexus Technology 80MM Case Fan       5,04

Totaal bestelling € 778,14
BTW 19% 147,85
Vaste verzendkosten 8,50
Te betalen € 934,49
(azerty)

Dit word het systeem (mocht er iemand NOG beter voorstellen hebben hoor ik dat graag :) )

Ik ga iig eerst kijken op de beurs of ik dat spul daar goedkoper kan krijgen, zoniet dan ga ik hem bestellen bij azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
andreict schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:14:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Antec Sonata II 450 Watt, Zwart  € 93,28  
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM    160,50  
Zalman CNPS7700-Cu   31,93  
Dane-Elec Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)       84,87  Samsung Spinpoint 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II         82,35  
Asus A8N-E       78,99  
Sapphire Radeon X800 GT 256 MB, DDR3, PCI Express x16    142,86  
OEM 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader Zwart      23,53  
Lite-On SOHD16P9S-34C 16x, 48x, Zwart, OEM         16,81  
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM        35,29  
Zalman ZM-NB47J      2,52  
Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler     20,17  
Nexus Technology 80MM Case Fan       5,04

Totaal bestelling € 778,14
BTW 19% 147,85
Vaste verzendkosten 8,50
Te betalen € 934,49
(azerty)

Dit word het systeem (mocht er iemand NOG beter voorstellen hebben hoor ik dat graag :) )

Ik ga iig eerst kijken op de beurs of ik dat spul daar goedkoper kan krijgen, zoniet dan ga ik hem bestellen bij azerty.
Ziet er goed uit. Als ik jouw was zou ik voor 4 euries een zalman fanmate bestellen. Ik heb namelijk de zelfde videokaart mobo en de zalman VF-700 en dan pas de NB-cooler niet zonder dat je een paar finnetjes afzaagt. Ik heb de fan draaien of 5 volt en dan is hij erg stil en nb wordt maar 3 graden warmer. Met de fanmate ertussen kan je de fanspeed nog aflezen met asus probe. Ik heb mijn nb-fan nu bij ontbreken van fan-mate of mijn connector aangesloten van de VF-700.

De cpu cooler de Zalman CNPS7000B-Cu kan je beter vervangen door de Freezer 64. kijk maar naar deze review http://www.driverheaven.n...nA64%20freezer/index3.htm
mooie vergelijking tussen de zalman en freezer 64.

Ik heb hem ook en hij is erg stil en coolt erg goed. Ik heb hem zelfs met speedfan op 50 % draaien en de temp wordt 2 graden hoger ( in idle dan). Een echte aanrader en hij is goedkoper dan de zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
nog even een kickje.

is het waard om voor die €150,- extra ongeveer een amd x2 3800+ erin te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:19
Ik heb hier veel over gelezen op dit forum (ik ben nog redelijk nieuw :*) ), ik vind het het zelf niet waard (ik ga zelf eenzelfde processor kopen als jijzelf). Veel zeggen dat je het zeker merkt als je bijvoorbeeld videobewerking doet of meerdere dingen tegelijk doet (WinRar en bijvoorbeeld Windows MovieMaker tegelijk ;) ).

Je kan deze ook even doorlezen:

AMD Athlon64 4000+ (2.4 GHz) Of AMD Athlon64 X2 3800+ (2 GHz

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
andreict schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:30:
nog even een kickje.

is het waard om voor die €150,- extra ongeveer een amd x2 3800+ erin te gooien?
als je budget dit toe laat ja. als je hierdoor 150€ boven je budget wilt gaan zou ik zeggen nee. kan je beter uitgeven aan extra geheugen of HDD.

Btw klein opmerking over je uitgekozen systeem. Ik zou persoonlijk als voeding een Tagan 480watt u22 nemen(die is heel erg stil). En als videokaart een 6800/TD die is beter en nog goedkoper ook. en daar zou ik geen passieve koeling op zetten (zelfde geld voor een 6600) ik zou zo'n zalman VF-700 serie erop zetten. En koop ook een fan controller van bv zalman (25 euro) om je systeem echt heeell stil te krijgen.
En aangezien je geen hele zware dingen draaid kan je namelijk makkelijk met een fan controller alle fans op laagste snelheid zetten, en die zalmans hoor je dan gewoon echt niet.

>PC specs<

Pagina: 1