Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office2003] e-mail functies werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.885 views sinds 30-01-2008

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem met wat e-mail functies binnen Office 2003.
Zo maak ik regelmatig gebruik van de functie in Excel om vanuit dit programma direct het blad te mailen (Bestand > Verzenden naar > E-mailadres) klik ik echter op "Dit blad verzenden" krijg ik de foutmelding: "Interface is niet geregistreerd".

Ook als ik binnen Windows rechts-klik op een bestand en kies voor: "Kopiëren naar > E-mailontvanger" krijg ik de volgende foutmelding in Outlook: "Fout in de bewerking vanwege een probleem met het netwerk of ander communicatieprobleem. Controleer de verbindingen en probeer het opniew." Het bestand wordt vervolgens niet als bijlage toegevoegd.

Nu was ik tijdens een zoekactie de volgende oplossing al tegen gekomen: om de mapi32.dll opnieuw te registreren mbv uitvoeren: "Regsvr32.exe c:\WINDOWS\System32\mapi32.dll"
Maar dan krijg ik onderstaande foutmelding:
"C:\Windows\System32\mapi32.dll is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden.. Dit bestand kan niet worden geregistreerd."

Ik heb heel Office 2003 al eens opnieuw geïnstalleerd maar dit heeft helaas niet geholpen.

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Schopje, ben er nog steeds niet echt verder mee. Heb ook geen flauw idee waar ik het probleem moet zoeken. Ook het bestand mapi32.dll van een andere pc werkt niet op deze pc, als dit uberhaupt al de oorzaak van m'n probleem is.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Andere mailclients geinstalleerd gehad en weer verwijderd? Kun je Outlook 2003 wel instellen als je standaard mailclient?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Niesje schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:50:
Andere mailclients geinstalleerd gehad en weer verwijderd? Kun je Outlook 2003 wel instellen als je standaard mailclient?
Nee geen andere mailclients gehad, werken hier met een Exchange server en Outlook 2003. En outlook staat ook ingesteld als standaard mailclient.
Als ik rechst-klik> Kopiëren naar> E-mailontvanger, word er ook netjes een nieuw bericht in Outlook geopend maar zonder de bijlage.

Kwam er achter dat er nog iets niet meer werkt, zo kan ik geen bijlagen uit een e-mailbericht naar een map slepen, het 'plusje' komt wel te staan bij de cursor maar het bestand wordt er vervolgens niet naar toe geplaatst. Via het menu 'Bijlagen opslaan' en vervolgens een map selecteren werkt dan weer wel.
Erg vaag allemaal en de installatie is nog niet zo oud :'(

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 20:54

r_kluft

Hmmmmmm

Lukt het nog steeds niet?

Probeer dan eens "Regsvr32.exe %Windir%\System32\Ole32.dll" uit te voeren.

Dit hielp bij mij.

Verwijderd

Dit hielp bij mij:

Ga in Internet Explorer (7) naar het menu ‘Extra’ en kies voor ‘Internetopties’.
• Klik op het tabblad ‘Programma’s’
• Selecteer bij ‘email’ ‘Outlook Express’ uit de keuze lijst
• Klik op OK
• Sluit Internet Explorer

Als je dit gedaan hebt, graag de volgende stappen doen:
• Ga in Internet Explorer naar het menu ‘Extra’ en kies voor ‘Internetopties’.
• Klik op het tabblad ‘Programma’s’
• Selecteer bij ‘email’ ‘Microsoft Outlook’ uit de keuze lijst
• Klik op OK
• Sluit Internet Explorer

Probeer nu een bestand te verzenden door met rechts te klikken op een bestand en te kiezen voor Kopiëren naar > E-mailontvanger. (werkt dit nog niet, dan zou je kunnen proberen je pc opnieuw op te starten).

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

+1 behulpzaam, maar je mag hopen dat dystic geen 2 1/2 jaar zonder mail gezeten heeft.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.