windows NT 4.0 backup

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
hallow,
Een klant van mij draait met een windows NT server versie 4.00.
Nu is het zo dat deze klant een nieuw backup systeem wil dat snel een backup kan maken, maar nog belangrijker is dat de backup binnen een uur terug te zetten is en dat alles dan weer normaal werkt. Nu heb ik veel dingen nagekeken, maar ik kon niks vinden. Er zit wel een tapestreamer in die perfect werkt, maar mocht er wat zijn, vind deze klant dat het niet snel genoeg terug te zetten is.

vr gr

FiXxXeR

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Tjsa, er zijn legio backup programma's te koop...
Varierend in mogelijkheden en prijs...
Ik heb zelf altijd wel goede ervaringen gehad met arcserve en backup exec...
Maar om een backup terug te zetten van een tape binnen een uur...
Moet dat dan een full restore zijn of alleen een paar files??

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

ThunderNet

Flits!

Dit hangt compleet af van de hoeveelheid die geback-upt moet worden...
100MB heb je zo terug gezet...
Gaan we kijken naar 4TB, ben je wel even bezig :)

Ook hangt het van de snelheid van je hardware af.

Met de informatie die je nu geeft kunnen we niet veel...
Welke back-up pakketten heb je bekeken, waarom voldeden ze niet etc. Welke hardware wordt er gebruikt, hoeveel en hoevaak moet er een back-up gedraait worden

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
De 2 benaderingen waar ik een keuze tussen zou maken:

1. Gebruik een pakket dat één of andere vorm van disaster-recovery ondersteunt (meestal dmv. een speciale boot-cd of boot-flop)

2. Installeer op een andere partitie dan waar NT staat een tweede, kale NT. Bij een calamiteit kun je dan vanuit die kale NT een met BT backup gemaakte backup in één keer terugzetten.

Voor de duur van de backup is de snelheid van de oplossing van belang. Een DDS drive zal een stuk langzamer zijn dan bijvoorbeeld een Ultrium.

[ Voor 22% gewijzigd door StevenK op 26-09-2005 11:00 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Daarover is zat te vinden. Er zijn genoeg backupprogrammas zoiets zouden moeten kunnen. Ik zie wederom in je startpost niks terug van je eigen onderzoek en tests. Dus ik sluit dit topic. Lees de Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens heel goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.