Dropdownbox verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
Hallo Tweakers :),

Ik zit met een probleem, voor mijn stageopdracht moeten wij een excel sheet maken die moet dienen als inventaris voor pc's hier in het bedrijf.

Dit is al eens eerder gedaan, dus hebben wij die Excel sheet gecopieerd maar wij willen de data nu uit een acces database halen. Dit was bij de oude Excel sheet niet het geval, daar moest je kiezen uit een andere sheet. Dit werd gedaan met Dropdownboxen. Nu willen wij die Dropdownboxen verwijderen maar dit lukt niet... HELP :P

Mijn Specs

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En hóe probeer je ze dan te verwijderen?
M.a.w. geef even iets meer informatie, dan krijg je iha ook beter en gerichter antwoord. Dit al gelezen?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je zelf al naar oplossingen gezocht?
Bijv. [google=delete dropdown excel]? :?

Het kan trouwens ook zijn, dat de Excelsheet beveiligtis, zodat je bepaalde dingen niet kan wijzigen, controleer dit dus eventjes... ;)

Waarom kopieër je eigenlijk over van de oude Excel sheet naar de nieuwe, als je toch een koppeling gaat maken met een database en de dropdown boxjes er uit gaat halen? :?
Kan je, naar mijn mening, beter een compleet nieuwe sheet maken... ;)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
GJ-tje schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:44:
Heb je zelf al naar oplossingen gezocht?
Bijv. [google=delete dropdown excel]? :?

Het kan trouwens ook zijn, dat de Excelsheet beveiligtis, zodat je bepaalde dingen niet kan wijzigen, controleer dit dus eventjes... ;)

Waarom kopieër je eigenlijk over van de oude Excel sheet naar de nieuwe, als je toch een koppeling gaat maken met een database en de dropdown boxjes er uit gaat halen? :?
Kan je, naar mijn mening, beter een compleet nieuwe sheet maken... ;)
Ik kan idd niets selecteren bij die dropdown box dus ook niet simpel verwijderen, deze zit op een of andere manier in de cel vast

Mijn Specs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bakvis schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:53:
Ik kan idd niets selecteren bij die dropdown box dus ook niet simpel verwijderen, deze zit op een of andere manier in de cel vast
Denk dat je dan beter helemaal opnieuw kan beginnen, in plek van uren te lopen pielen tot je die dropdown box eruit gesloopt hebt.
Ik zie het nut er toch al niet van in, aangezien je de dropdown weg wilt hebben en van plan bent om een database te gaan gebruiken...
Je houdt dan namelijk (in mijn ogen) een 'gewone' Excel sheet over... ;)
Plus dat als je een totaal nieuwe gaat maken, dat je de sheet kan maken zoals je zelf zou willen... ;) :)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Topicstarter
sorry ik verontschuldig me voor mn gedragom gelijk een nieuw topic te openen zonder enige regels door te nemen.

Mijn welgemeende en oprechte excuses hoorvoor
Bakvis

Mijn Specs

Pagina: 1