Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FeatureRequest] De search

Pagina: 1
Acties:

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Het valt mij op dat de search geen belang hecht aan het aantal views of replies van een topic. Ik heb nu al regelmatig gehad dat ik "het grote gunbound"-topic., "het grote whatpulse"-topic, of "het grote SE K750i" topic zocht en deze gewoon moeilijk te vinden is.

Dit komt voornamelijk door anderen mensen welke dergelijke topics blijkbaar ook niet kunnen vinden, en een nieuw topic aanmaken. Deze topics gaan vaak binnen 8 posts op slot, met de vermelding dat hiet al een topic voor is. Maar soms staat er geen verwijzing naar dat topic, waardoor je weer terug de zoekoptie ni kunt duiken.

Is het geen grove verbetering als bij de relevantie van een topic niet alleen naar het woordgebruik wordt gekeken, maar ook naar het aantal views of replies in dat topic, om de blijkbaar beter lopende topics hoger in de resultaten te zien?
Het lijkt mij een voorutigang als wanneer je naar "K750i" zoekt je éérst "Het Grote SonyEricsson K750 Topic" topic vind met 1262 replies, en onderin pas "Het Grote Sony Ericsson K750i Topic." met 8 replies, welke momenteel als eerste gevonden wordt bij het zoeken naar "grote k750i"

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zou dus graag willen sorteren op aantal replies. Daarnaast is het wellicht handig als je zou kunnen zoeken op een bepaald minimum of maximum aantal reacties in een topic? Verder kun je natuurlijk zoeken naar topics die nog open zijn; dan vindt je wellicht ook snel wat je zoekt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Sorteren op replies zou inderdaad ook het gewenste effect geven.
Zoeken naar alleen open topics was vreemd genoeg nog niet in me opgekomen, maar dat helpt inderdaad ook al een hoop. Voorkomt ook dat je eerst alle voorgaande delen van een "Het grote van"-topics tegenkomt.

Maar als het aantal replies wordt meegenomen bij de "relevantie", of dat de 'replies' kolom aanklikbaar is zodat deze gesorteerd wordt, dan ben ik blij :)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

frickY schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:28:
Maar als het aantal replies wordt meegenomen bij de "relevantie"
Zeker niet altijd. Ik ben júíst niet geïnterreseerd in grote topics, over het algemeen.

Maar iirc is dit al een tijdje geleden langsgekomen, maar dan vanuit het perspectief van het opgeven van een max. # replies zodat je de grote topics eruit kan filteren. Dus een van [] tot [] # replies, of een sorteeroptie lijkt me fijn, maar dat vond men toen ook al een goed idee, dacht ik :) .

DM!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Nog een FR voor de search

zou iemand er even bij kunnen zetten dat de speciale tekens als - ' etc een error geven? Is misschien wel handig voor mensen die dat niet weten