[iPod] Gesproken boek maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.837 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Ik heb got.net helemaal afgezocht, maar ik heb het gevoel dat wat ik zoek ik niet kan vinden.

Ik dacht dat er een manier was om je mp3'tje in de map Gesproken boek te krijgen.
Toen hoorde ik dat dat niet kan, maar dat er wel een tooltje was die dit voor je deed.

Wie kan mij een tip geven waar ik moet zoeken?
Bedankt...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet je van de mp3 dan eerst een audioboek maken:

eerst de mp3 converteren naar een aac bestand, en dan de .m4a renamem naar .m4b zou het een audiobook moeten maken, maar ik gebruik altijd het 'make bookmarkable' script die ik op
http://www.dougscripts.com/itunes/ gevonden heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Bedankt voor de tip...ik ben ook aan het zoeken, maar kan ook weinig vinden. Maar ik krijg het niet voor elkaar dat het script werkt. Werkt dit script wel op XP op alleen op mac besturingssystemen? Ik creëer een map in de map itunes (Program files) die ik scripts noem, en daar gooi ik de gedownde uitgepakte map in, maar hij werkt niet....

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Het antwoord staat gewoon op de site 8)7
What's AppleScript?
AppleScript is a simple Macintosh-only programming language that can control and automate actions on your Mac.
Werkt alleen op een Mac dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
Volgende keer toch iets verder lezen in mijn enthousiasme :?

Maar goed, ik heb nu nog geen oplossing. Ik heb wel het programmatjes markable gebruikt, maar omdat dat shareware was kon ik het maar 1 keer gebruiken. Weet iemand een oplossing om mp3 files bookmarkable te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Zonder het Applescript werkt het ook. Zoals hierboven gezegd, converteren naar een AAC bestand in iTunes, dan de extentie veranderen van m4a naar m4b en het genre instellen op Audiobooks of Gesproken Boeken (afhankelijk van je taal en je iPod)

Het is NIET mogelijk een MP3 bestand bookmarkable te maken. De AAC-gecodeerde bestanden hebben wanneer zij de extentie .m4b hebben de mogelijkheid om bookmarks op te slaan. MP3 heeft dat simpelweg niet, of er moet een nieuwe versie op de markt verschijnen van de MP3-codering.

[ Voor 37% gewijzigd door t-h op 26-11-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat dat dan bij het menu audioboeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat betekent 'Bookmarkable'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Bookmarkable betekend, dat als je halverwege stopt, later weer verder gaat waar je was. Erg handig als je mp3 bijvoorbeeld 20 minuten duurt en je bij 16 minuten stopt met luisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het geprobeerd, heb een mp3 audiobook naar m4a overgezet en toen naar m4b. toen heb ik als genre Audiobook gedaan, en hij komt niet bij de audiobooks! wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
T-H schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:29:
Zonder het Applescript werkt het ook. Zoals hierboven gezegd, converteren naar een AAC bestand in iTunes, dan de extentie veranderen van m4a naar m4b en het genre instellen op Audiobooks of Gesproken Boeken (afhankelijk van je taal en je iPod)
Hoe maak ik een AAC bestand? Ik ben een beetje een leek met dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
AAC-bestanden maak je eenvoudig met iTunes zelf.
Via het menu: edit>preferences>advanced\Importing de AAC codec kiezen met de gewenste bitrate (met de optie 'spoken podcast' wordt dat 32kbps mono, 65 kbps stereo, soms doe ik wel eens minder dan dat).
Vervolgens de te converteren bestanden selecteren en met het context-menu (rechtmuisknop) de optie 'convert selection to AAC' kiezen. Als een resultaat krijg je m4a-bestanden in je library.
Ikzelf gebruik dan 'ren *.m4a *.m4b' op de command-line om ze bookmark-able te maken.

Ik heb nog niet kunnen uitvinden of het mogelijk is om hoofdstuk-scheidingen aan te brengen. Maar iig onthoud m'n podje zo wel waar we waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:40:
Heb het geprobeerd, heb een mp3 audiobook naar m4a overgezet en toen naar m4b. toen heb ik als genre Audiobook gedaan, en hij komt niet bij de audiobooks! wat doe ik verkeerd?
Waarschijnlijk moet je het genre Audiobooks noemen. Immers, als je door de genres scrollt klopt het niet als er audiobook staat, veel mensen hebben meerdere. Probeer anders het genre Gesproken Boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal veel eenvoudiger dan iedereen denkt.

Als eerste de juiste mp3-files in I-tunes selecteren (deze worden dan blauw) ergens in het blauwe gedeelte op rechter muisknop klikken, vervolgen "Info tonen", hier ga je naar de tab "Opties" alle opties staan uit maar je klikt de volgende 3 opties aan:
1) Soort media (staat op "Muziek" maar dat verander je in "Audioboek";
2) Positie onthouden (staat op "Nee" verander je in "Ja");
3) Aaneensluitendalbum (staat op "Nee" dit verander je ook in "Ja") vervolgens klik je op OK. I-tunes gaat nu op de "Selectie" een bewerking maken

Nadat deze bewerking is afgerond (gaat tamelijk snel) ga je wederom in het blauwe gedeelte staan klik je wederom op je rechtemuisknop en nu maak je de keuze "AAC-versie aanmaken". De I-tunes gaat nu onmiddelijk aan de slag en inderdaad afhankelijk van het aantal geselecteerde items zal hij er zijn tijd voor nemen.

Nadat dat gebeurd is staan de oorspronkelijke mp3-files nu automatisch onder "Audioboeken" alfabetisch gerangschikt.

Succes verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

mooi antwoord, na 3 jaar .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is fijn als je een antwoord hebt op een vraag, maar om daarvoor een topic van 3 jaar oud te nemen is niet echt zinnig :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.