Toon posts:

Ati Radeon 9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben al heel druk aan het zoeken geweest maar ik kom er niet uit. Ik heb pas een ati radeon 9600 gekocht maar ik kan geen enkel spel spelen als ik gta SA speel krijg ik allemaal verkeerde textures te zien en als je dan 10 min speelt start de pc opnieuw op dit doet de pc met elk spel ook met een potje solitair op internet.

Wie kan mij helpen v.gr. ricardo

Verwijderd

De kaart wordt waarschijnlijk te warm en het geheugen is brak geworden. Als er fan op zit kan je ff kijken of die nog draait. Ik je bonnetje maar alvast gaan zoeken ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

• Wat zijn je volledige specs? (voeding incluis!)
• Welk OS gebruik je?
• In welke spellen heb je dit?
• Doet het probleem zich ook voor in 3DMark?
• Hoe warm worden de onderdelen in je systeem?
• Welke drivers heb je al geprobeerd?

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen »
Waar haal ik in hemelsnaam drivers voor mijn videokaart vandaan?

Lees tevens * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * nog eens goed door ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Rone op 26-09-2005 09:35 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 350 w voeding van sweex
windows XP media center edition 2005
elk spel
ik heb 3dmark niet gedraaid waar kan ik die eventueel vinden
ik heb alle drivers geprobeerd geen van alle werken correct
en mijn systeem word niet warmer dan 66 graden ik heb er voor de zeker heid ook nog een case fan bij geplaats.
de video kaart werk wel de van draait nog steeds

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[google=3dmark]
Verder ben ik wel benieuwd naar de rest van de specs van je computer. Je voeding zou wat krapjes kunnen zijn. Welke drivers heb je gebruikt? Alle drivers is niet een heel informatief antwoord. Heb je de faqs inmiddels al doorgewerkt?

Zou je verder af en toe hoofdletters en punten willen zetten?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de drivers van de cd geprobeert die werkte ook niet ik heb de nieuwste drivers gedownload ook die werkten niet en de catalyst control center ook niet ik heb verder in mijn pc amd atlhon 2000+ 512 mb geheugen 140 gb harddisk en ik ben heel druk bezig met meer info zoeken over het probleem of ik niet de enige ben en wat hun er aan hebben gedaan.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Probeer, indien mogelijk, een andere (A-merk) voeding. Grote kans dat je probleem daar ligt.
Dit kun je testen door bijvoorbeeld wat onnodige hardware los te koppelen en zodoende de voeding minder te belasten. Wat zijn je idle/stressed voltagewaarden?
Bovendien vroeg ik naar je volledige specs. Hoe meer je vertelt, hoe beter :)

Zie verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 47% gewijzigd door Rone op 26-09-2005 09:23 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 15:49

Krizzie

Progressive Music \o/

Idd, Sweex is nou niet een voeding merk waar ik me hardware graag aanhang. ;)

En die 66 graden, is dat idle? stressed? Sowieso is het aan de hoge kant. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Ik denk niet dat die voeding een probleem moet zijn. Die kaart is niet echt een stroom slurper en hij heeft maar 1 HD. Wel adviseer ik je om eerst de drivers die je van de CD geinstalleerd hebt volledig te uninstallen via 'software verwijderen' en daarna pas de laatste drivers van de officiele ATI site te installeren. Als je .Net op je PC hebt staan adviseer ik ook om de Control Centre er bij te installeren, hier kun je nml de temps van je GPU bekijken. Wat jij aan temperatuer noemt is volgens mij je CPU temp?

Succes!

p.s. Ik neem aan dat je wel de speciale Media Center Edition drivers gebruikt hebt van ATI?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ff opnieuw dan mijn computer is zelf gebouwd een epic moederbord met een amd athlon xp 2000+ daarbij heb ik 2 hdd's 1tje van 60 gig en 1 van 80 gig 512 ddr ram geheugen ati radeon 9600 pro pinnacle tv kaart onboard sound cmedia en een soundblaster live value 128 pci DVD rom speler en DVD brander nec ND 1300 A draadloos toetsenbord en muis onboard lan en 3com ethenet kaart ik heb hier van de 3com kaart uitgeschakeld en de cmedia sond kaart ik heb tevens een nieuwe monitor gekocht een dell E773c ik heb me videokaart al op agp bus 4x gezet en nog een paar dingen geprobeerd die op de site stonden van ati ook heb ik de software geinstaleerd geupdate verwijder vie config scherm en toen de bestanden van de site geprobeerd ik zal een proberen wat er gebeurd als ik de geluidskaart verwijder en de 3com netwerk kaart ook zal ik ff die temparaturen opschrijven. bedankt voor de info in iedergeval
Pagina: 1