Toon posts:

[98se] Installatie lukt niet na afgebroken 2000 installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond, ik het vorige besturingsysteem van mijn PC is vastglopen, zodoende heb ik mijn bijde HD's geformatteerd.

Spec's
Dimesion Dell 866 XPS
pentium III
geen besturingssysteem
2 HD's
cd-rw drive
DVD drive

na veel proberen kom ik er niet uit hoe ik windows 2000 moet installeren ik krijg steeds de melding Missing NTDLR.. nou had ik hier al wat over gelezen en gevonden, zo kwam ik met een diskette al naar een volgend scherm maar bleef op het zelfde punt hangen als ik nu met de installatie van windows 98se ben

ik heb na het opstarten met windows 98se cd en opstartdiskette het volgende scherm voor me
Bezig met voorbereiden van het opstarten van de computer
Dit kan enkele minuten duren. Even geduld aub...

De diagnostische hulpprogrammas zijn geladen in station E:

MSCDEX Version 2.25
Copyright (C) Microsoft corp.
Drive F: = Driver MSC001 unit 0
Drive G: = Driver MSC001 unit 1

Typ HELP en druk op ENTER voor help.

A:\
wat moet ik nu in vredesnaam doen?

ik ben echt een leek als het om dos gaat....

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
How to install Microsoft Windows 98

Gevonden via [google=windows 98 se install how-to] (4e hit 6e hit (toenet was 't nog 4? :?)) Gewoon een kwestie van de goeie (voor de hand liggende?) keywords gebruiken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 26-09-2005 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar dat is het nou juist volgens mij snap ik die tekst dan niet goed maar dat stuk zegt dat er C:\Windows moet komen te staan maar bij mij staat er A:\

wat moet ik dan doen wil je het me misschien stap voor stap uitleggen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eeeuuhhmmm? :?
# From the MS-DOS prompt switch to the CD-ROM drive, commonly this is the D: drive, additional information about switching drives in MS-DOS can be found on document CH000515.
"From the MS-DOS prompt"... Ik zie daar nergens "C:\Windows" staan hoor?
En het stáát er stap voor stap uitgelegd...
Once in the CD-ROM drive type cd win98 and press enter.
en dan verder enzo..

Overigens is bij jou níet D: je CD-ROM-drive, maar F en/of G, moet je maar ff proberen welke 't is

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 26-09-2005 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha nou snap ik wat er staat hij gaat van dos over naar het systeem op de CDROM, net ff aan de gang geweest en het is gelukt hij loopt, en maakt nu een xtra opstart diskette

Weet je toevallig of ik, als ik hem hierna upgrade naar windows 2000 of je dan bijvoorbeeld de driver voor mijn Gforce 2 GTS kaart opnieuw moet installeren, want ik geloof dat de gene voor 9x en ME hetzelfde is maar voor 2000 en XP schijn je een andere nodig te hebben, maar heb je dat dus ook als je windows update?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ME is gebaseerd op 98. 2000 en XP zijn gebaseerd op NT. Dus ja, je hebt een andere driver nodig :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
okey dus het heeft eigenlijk geen zin om zodra 98 er op staat te wachten, eerst de drivers te installeren en dan pas naar 2000 te updaten, dat kan ik dus net zo goed gelijk er achter aan doen?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Windows 2000 is een stuk betrouwbaarder dus dan kan je beter direct 2000 nemen. Maar verwacht niet dat je er veel games op zal kunnen spelen. Dan neem je beter XP.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Borromini schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:03:
Windows 2000 is een stuk betrouwbaarder dus dan kan je beter direct 2000 nemen. Maar verwacht niet dat je er veel games op zal kunnen spelen. Dan neem je beter XP.
Win 2000 met Service Pack 4 deed het aardig in games maar niet perfect dat klopt! Komt doordat windows xp een iets andere manier schijnt te hebben om dingen te doen.

Als de windows 2000 een upgrade versie is hoef je geeneens win98 te installeren, zolang je die cd maar hebt om de win2k installer "er aan te laten ruiken"

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
2000 geen games?

is 98se dan beter?

btw ik heb een cd van win98 van een vriend van me geleend maar de licentiecode is niet juist hoe kan ik er achter komen zonder hem wakker te bellen, wat de code is?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:10:
2000 geen games?

is 98se dan beter?

btw ik heb een cd van win98 van een vriend van me geleend maar de licentiecode is niet juist hoe kan ik er achter komen zonder hem wakker te bellen, wat de code is?
Daar kan je niet achter komen. Wat je wel kan doen is Microsoft bellen en mededelen dat de licentie-key op de sticker niet overeenkomt met de CD.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
hmm en als die cd nou gekopieerd is?

naja anders probeer ik 2000 wel nog een keer rechtstreeks in te laden en anders haal ik morgen wel een originele cd bij die geezer vandaan... eentje met de goede inlogcode...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Borromini schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:03:
Maar verwacht niet dat je er veel games op zal kunnen spelen. Dan neem je beter XP.
Jij draait zelf zeker geen 2000? Ik ken geen enkel spel wat niet normaal op 2000 draait. Ik draai al jaren 2000 en kan alles prima spelen, voor spellen heb je echt geen XP nodig, dat is een van de grootste fabels allertijden. Dat 2000 stabieler is dan XP is geen fabeltje, dat is the truth. :Y)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

98 is en blijft een stuk onstabieler. 2000 is een zakelijke windows-versie, 98 en Me waren voor de consument bedoeld. 2000 niet. Daardoor is ook de multimedia-ondersteuning daarin wat minder.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Borromini schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:32:
98 is en blijft een stuk onstabieler. 2000 is een zakelijke windows-versie, 98 en Me waren voor de consument bedoeld. 2000 niet. Daardoor is ook de multimedia-ondersteuning daarin wat minder.
Daar heb je een punt, maar gamen kan perfect op win2k met SP4 ;-)

Red Alert 2 op windows 2000 met service pack 4 ...yum yum.

Je kan gewoon directx 9.0c bijvoorbeeld installeren op windows 2000, of mediacodecs... drivers voor game besturing.. je kan er zo een game systeem van maken. Hell de Xbox draait een soort "win2k light" versie en die is totaal gemaakt om op te gamen.

Je kan 98SE wel installeren, tuurlijk maar de gelimiteerde support voor grotere harde schijven of geheugen kan een aardig probleem op leveren, op oude hardware is 98SE natuurlijk geen ramp.

Win 2000, heerlijke OS, stabiel als een huis!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
okey nou de upgrade gedaan naar Win2k...

volgende probleem na de eerste installatiefase NTDLR missing... hier had ik vanmiddag al een soort boot diskette voor gemaakt, dat kon op een of andere vage site...en daar kwam ik niet verder mee.. wi kan mij helpen..? evt over msn.....?

blaat@woei.bla
Helpen doen we hier op het forum, je msn adres is niet nodig :)

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 26-09-2005 12:57 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Borromini schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:32:
Daardoor is ook de multimedia-ondersteuning daarin wat minder.
Huh? :? Ten opzichte van XP? Kun je daar een voorbeeld van geven? Ik ben benieuwd.
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:59:
okey nou de upgrade gedaan naar Win2k...

volgende probleem na de eerste installatiefase NTDLR missing... hier had ik vanmiddag al een soort boot diskette voor gemaakt, dat kon op een of andere vage site...en daar kwam ik niet verder mee.. wi kan mij helpen..? evt over msn.....?

weg@weg.weg
Wat is hier mis mee dan?

[ Voor 78% gewijzigd door sanfranjake op 26-09-2005 12:58 . Reden: mailadres uit quote weg ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bergen schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:31:
[...]
Jij draait zelf zeker geen 2000? Ik ken geen enkel spel wat niet normaal op 2000 draait. Ik draai al jaren 2000 en kan alles prima spelen, voor spellen heb je echt geen XP nodig, dat is een van de grootste fabels allertijden. Dat 2000 stabieler is dan XP is geen fabeltje, dat is the truth. :Y)
Ik schrijf nergens dat XP stabieler zou zijn dan 2000... En mijn ervaringen met 2000 beperken zich tot de versie zonder service packs. Veel games heb ik daar nooit op gedraaid... En officieel ondersteunen de meeste games 2000 ook niet. Wat idd niet wil zeggen dat je het er niet op aan de praat kan krijgen. Maar goed...

En met multimedia bedoelde ik games en dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 26-09-2005 03:41 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Borromini schreef op maandag 26 september 2005 @ 03:39:
[...]

Ik schrijf nergens dat XP stabieler zou zijn dan 2000...
Ik zei ook niet dat jij dat zei. ;)
En mijn ervaringen met 2000 beperken zich tot de versie zonder service packs. Veel games heb ik daar nooit op gedraaid..
Dan kun je er ook niet over oordelen of je spellen goed kunt draaien onder Windows 2000. Probeer het voor de grap eens. Installeer het, download SP4 en DirectX, gewoon beide via Windows Update net als onder XP (dat kan ook gewoon zonder problemen, in tegenstelling tot XP als je hem hebt gedownload gevonden als je begrijpt wat ik bedoel) en sta versteld. :)
En officieel ondersteunen de meeste games 2000 ook niet. Wat idd niet wil zeggen dat je het er niet op aan de praat kan krijgen. Maar goed...
"aan de praat krijgen" klinkt alsof je er meer moeite voor moet doen onder 2000 dan onder XP, terwijl het exact hetzelfde is. Installeren en hup, spelen maar.
En met multimedia bedoelde ik games en dergelijke.
Specifieke voorbeelden bedoelde ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 26-09-2005 05:16 . Reden: typo ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Helpen doen we hier gewoon op het forum, niet via msn, dat lijkt me tamelijk nutteloos. Je vraagt het hier niet voor niets toch?

Ik vul de topictitel nog even aan, alleen [98se] zegt een beetje weinig. Verder helpen we hier niet met illegale software, dus als je een niet werkende key hebt moet je gewoon Microsoft even bellen. Die kunnen je daar prima mee helpen :) Lees de Het algemeen beleid #copyright nog even goed door daarover.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik was weer eens veel te goed voor deze wereld, heb 'm al geholpen over MSN.

Voor mensen die hetzelfde probleem hebben en zich afvragen wat nou de oplossing was:

Maak een windows 98 bootflop, start daarvan op, ga naar a:, doe even sys c: en installeer windows 2000 dan opnieuw. Voila. Of dat overzetten van het systeem echt nodig was betwijfel ik nog steeds, want uiteindelijk hebben we tijdens de installatie alle partities verwijderd en opnieuw aangemaakt. TS had de installatie gewoon vanuit Windows 98 gestart en dat is niet de bedoeling. Dan gaat hij 'upgraden' ipv installeren... drama....

Het staat overigens ook hier uitgelegd: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;255220

[ Voor 47% gewijzigd door Bergen op 27-09-2005 13:14 ]

Pagina: 1