Toon posts:

muziek zetten op ipod mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vananvond iPod mini voor iemands verjaardag gegeven. Zet er ook even wat muziek op zegtie. PC Disk staat vol met mp3's en bijbehorende m3u playlists dus ondanks het feit dat ik een domme gladiool ben denk ik probeer het toch even.
Geinstalleerd, itunes gestart. Importeren playlist prima. Denk zal wel een dikke vette kniop zitten om muziek er op te zetten. Maar nee. Help file zegt gaat updaten zodra je ipod aansluit. En ja nu valt het mij op. Hij zegt iPod has been updated. Ook menu keuze update ipod. Ook leuk klik doet niks. Menukeuze wordt gedisabled zo van dat heb ik al gedaan. Maar op dit lieve kleine apparaat verschijnt geen enkel pietluttig klein muziekbestandje.
Sorry als ik wat geirriteerd overkom, net verjaardagsfeestje met bier gehad.
Wat is de S I M P E L S T E manier om een muziekje op dit apparaat te krijgen. De jarige job zou dit zooo leuk vinden.
Ik weet van mijn eigen oude originele 5Gb ipod dat je niet gewoon mp3s naar het apparaat moet verslepen want dan wordt het een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
gebruik de mlipod plugin voor winamp. Ik vibd die heel makkelijk werken of kijk anders wat rond in dit topic

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Goed, de simpelste manier is daadwerkelijk met iTunes. Ik neem aan dat je al de mp3s die op de harddisk stonden hebt geïmporteerd in de Bibliotheek? M.a.w: je ziet mp3s in iTunes wanneer je dat opent?

Zo ja, door naar stap 2 :) Sluit de iPod aan op de computer. De iPod wordt herkend door iTunes, en als de iPod inderdaad gekoppeld is aan de bibliotheek zal alle muziek die in de Bibliotheek staat, maar niet op de iPod, op de iPod gezet worden. Als dit niet gebeurt, omdat de koppeling er niet is bijvoorbeeld (je kan kiezen je iPod niet te koppelen aan de Bibliotheek), dan moet je de iPod handmatig bijwerken. Dit houdt in dat je de gewenste muziek in iTunes kan selecteren en kan slepen naar het iPod icoon in de 'Bron' lijst aan de linkerzijkant van het iTunes venster. De muziek wordt dan op de iPod gezet.

Als je klaar bent klik je op het iPod icoon (kun je meteen controleren of alles gelukt is), en klik je vervolgens op de knop 'Uitwerpen' rechtsonder in het iTunes venster. Na een paar tellen kan je de iPod veilig loskoppelen van de computer.

Missie voltooid :)

[ Voor 2% gewijzigd door Whieee op 26-09-2005 01:17 . Reden: typo :X ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Ik wou net zeggen :) Heb je de liedjes _ook_ in iTunes staan? Da's nogal belangrijk als je gaat updaten met iTunes :p

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De nummers verschijnen inderdaad in de library, maar er wordt niks vanzelf geupdate. Ik vind het wel een beetje raar dat de meest essentiele manier om het ding in gebruik te nemen zoveel problemen oplevert. Ze hebben het ding gemaakt, de kabel de software dus er is geen excuus.
Apple probeert een soort ueberbeidehandte uitstraling te hebben met gelikte interfaces, allemaal zeer gewaardeerd maar als de basis niet deugt wordt het allemaal een beetje belachelijk.
Ik maak zelf medische software dus ik neem aan dat ik normaal gesproken in staat zou moeten zijn een consumentenprodukt in gebruik te nemen. Maar goed ik zal er wel uitkomen nu het bier is uitgewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mn oma van 83 kan zelfs haar iPod updaten zonder handleiding dus zo moeilijk is het niet.

Als je nou gewoon even het boekje leest en de stappen volgt komt het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 22:11
Komt de i-pod niet alsexterne harde schijf te staan? Dan kan je gewoon via de verkenner bestanden kopieeren.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dekaasboer schreef op maandag 26 september 2005 @ 08:14:
Komt de i-pod niet alsexterne harde schijf te staan? Dan kan je gewoon via de verkenner bestanden kopieeren.
Een van de dingen die de TS goed doet, is dat níet te proberen.
Lees maar, staat er echt

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Je kan in iTunes instellen dat het kopieren niet automatisch gebeurd. Dat kan handig zijn, want ik wil niet een kopie van mijn iPod op mijn iTunes hebben staan. Ik zal dus handmatig een playlist slepen naar de iPod (wel binnen iTunes). Ook handig voor op mijn werk: via iTunes speel ik rechtstreeks vanaf mijn iPod, zonder dat de iTunes daar wil proberen de library daar naar de iPod te schrijven.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Oxi schreef op maandag 26 september 2005 @ 08:20:
[...]

Een van de dingen die de TS goed doet, is dat níet te proberen.
Lees maar, staat er echt
Sowieso kun je ze dan toch niet eens beluisteren? Aangezien de iPod toch een database bewerkt waarin de liedjes staan etc.
iTunes werkt voortreffelijk, alhoewel ik wel vind dat alle iPods niet als standaard hebben staan 'Bijwerken wanneer aangesloten'.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Pagina: 1