IBM R40 wlan problemen met beveiliging.

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:06

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb hier een IBM R40 2722 CDG. Het is de bedoeling dat deze AP Linksys WRT54GS v1.0 gebruikt. Als firmware voor de WRT54GS gebruik ik Sveasoft Alchemy-V1.0 v3.37.6.8sv.

Sinds enkele weken geleden ging dit prima met m´n Intel 2100B mini PCI kaartje die standaard in de laptop zit. Een week of twee is de verbinding slecht en valt steeds uit, maar ineens kan ik niet meer verbinden. Enkel als ik de beveiliging uit zet krijg ik een hele slechte verbinding.

Ach, ik heb hier ook kabel liggen, dus dat maar even gebruiken. Inmiddels zoek ik wat verder en kan ik goedkoop een Intel 2200BG mini PCI kaartjes kopen. Uiteraard zeurt mijn IBM laptop ook dat het geen orgineel kaartje is, code 1802, maar na dit eindelijk opgelost te hebben werkt het kaartje. Behalve het activity-ledje krijg ik niet aan de praat. Jammer, maar helaas.

De verbinding is al stukken beter. Maar ik blijf tegen een beveiliging aanlopen. Als ik mij wil aanmelden voor het eerst moet ik eerst alle beveiliging uitzetten. Vervolgens ziet m´n laptop dan pas het wlan, dan zet ik de beveiliging aan, dan kan ik m´n laptop configureren en het werkt...

Ik heb al andere firmware geprobeerd op de WRT54GS, dat maakt het alleen maar erger. Bij een andere router, waarvan ik het merk zo niet weet omdat dit bij een kennis was, kan ik wel direct het wlan inclusief beveiliging zien. Ook de andere wlan´s in mijn omgeving kan ik zien inclusief beveiliging.

Ik heb gekozen voor kanaal 1, omdat de rest op 6 en 11 zit. Volgens mij is 1 dan de beste keuze. Ik heb hier 4 andere netwerken om mij heen zitten. Misschien dat dat het probleem is? Ik ben echt al dagen bezig en snap er niks van. Van drivers tot Windows compleet opnieuw installeren... Iemand een idee? :)

Verwijderd

Ik heb dat zelf ook, dat de eerste keer de beveiliging helemaal uit moet. (WAP54G)

Vervolgens stel ik in het AP de beveiliging in (als laatst zet ik SSID uit), en geef ik dit ook aan bij de 'standaard' verbinding
(rechtermuisknop op 'draadloze netwerkverbinding', eigenschappen -> en dan bij 'voorkeursnetwerken') aan wat het wachtwoord is / open shared wpa wap.. etc.

(met andere woorden, zorg dat je wirelessnetwerk het eerst helemaal doet zonder beveiliging. alles in orde... gelijk wpa erop : )

en dan werkt het allemaal prima, accept die msn request is joh :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 00:20 ]

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:17:
Ik heb dat zelf ook, dat de eerste keer de beveiliging helemaal uit moet. (WAP54G)

Vervolgens stel ik in het AP de beveiliging in (als laatst zet ik SID uit), en geef ik dit ook aan bij de 'standaard' verbinding
(rechtermuisknop op 'draadloze netwerkverbinding', eigenschappen -> en dan bij 'voorkeursnetwerken') aan wat het wachtwoord is / open shared wpa wap.. etc.

(met andere woorden, zorg dat je wirelessnetwerk het eerst helemaal doet zonder beveiliging. alles in orde... gelijk wpa erop : )

en dan werkt het allemaal prima, accept die msn request is joh :+
Damn, jij vindt me ook overal... ;) Eh ja, die MSN... Ik heb net even in m´n profiel gekeken... Daar staat een mail-adres van m´n PC, en ik gebruik al weken alleen m´n laptop. M´n PC is momenteel niet tot opstarten in staat. :P

Gebruik voor MSN ´mkazen(apenstaartje)gmail(punt)com´, dan moet het goed komen. :) Alvast bedankt iig.

Overigens kom ik er net achter dat bij herstarten van de laptop het wlan ook niet snel gevonden wordt. :( Ik ga maar eens proberen of andere kanalen iets uitmaakt. Volgens mij ligt het enkel aan de vele andere wlan´s in de omgeving...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Vandaag weer verder geprobeerd. Ik heb een wlan PCI kaartje gevonden, dus ik ga ook eens met een andere computer wat proberen.

Met de laptop gaat het nog steeds als volgt. Kanaal 1 en 11 werken niet, kanaal 14 werkt enkel op lage snelheid tot 11 mbps en kanaal 4 werkt op 54 mbps. De rest moet ik nog proberen.

Het lijkt toch steeds meer op een storende factor van de buren of iets anders. Of het ontvangst van de laptop...