Ik heb onderstaande batterijlader een tijd geleden goedkoop op de kop getikt bij een digitaal fototoestel.

Het is een Hama Battery Fast Charger Delta 2/4 Set 2000. De specificaties van deze lader quote in hieronder:
Omdat ik niet meer genoeg heb aan de 4 bijgeleverde 2000 mAh batterijen heb ik laatst bij de Aldi (goedkoop) een setje 2100 mAh Ni-MH accu's gekocht.
Mijn vraag is of ik deze accu's zo kan laden in deze Hama lader. Gezien de specs "-- AA all from 700mAh" zou het geen probleem moeten zijn, maar zit er geen max aan het te laden mAh? En waarom zit er wel een minimum aan? Wie kan mij uitleggen hoe dit werkt?

Het is een Hama Battery Fast Charger Delta 2/4 Set 2000. De specificaties van deze lader quote in hieronder:
Zie ook: http://www.hama.de/portal/articleId*103847/action*2563Automatic universal fast charger for:
- Incl. 4 high capacity NiMH Akkus AA- 2000mAh/1.2V
- 2/4 AAA NiCad/NiMH
- 2/4 AA NiCad/NiMH
- Suitable for following capacities: - AAA all from 400mAh
-- AA all from 700mAh
- With mains adapter 230V/50Hz - 12V/500mA
- With suitable 12V DC cable for using in 12V-vehicles
- With exact processor-controlled Delta U charging switch off, overload of the batteries impossible
- For 2/4 batteries, each with same size, capacity and charging condition
- After end of the charging process, follows automatically switching to clocked trickle-charge
- Therefore always fully-charged batteries, which could be stay in the charger, too
- Additional security-timer switch-off and faulty battery-check
- Technical data:
- DC input: 12.0-13.5V
- Charging power: AAA Micro : 350mA - AA Mignon : 700mA
- CE and e-approved
- Charging time: depends from the capacity of the battery: e.g. AA 1850mAh = 3hours
Omdat ik niet meer genoeg heb aan de 4 bijgeleverde 2000 mAh batterijen heb ik laatst bij de Aldi (goedkoop) een setje 2100 mAh Ni-MH accu's gekocht.
Mijn vraag is of ik deze accu's zo kan laden in deze Hama lader. Gezien de specs "-- AA all from 700mAh" zou het geen probleem moeten zijn, maar zit er geen max aan het te laden mAh? En waarom zit er wel een minimum aan? Wie kan mij uitleggen hoe dit werkt?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum