Na vele websites (o.a sat4all en got degroeneknop.nl etc)
zoekmachines zoals google en yahoo
kwam ik op GOT het volgende dankzij een mede GOTer op
http://www.firedtv.lanzes.com/
nu is dit apparaatje nodig om de smartcard van mij Digitale TV door mijn provider geleverd te kunnen lezen.
Wat ik echter niet snap is wat heb ik nu nodig om TV te kijken ? kan dat gewoon met een simple tv-kaart ? of heb ik daar apparte soft+hardware (zoals DVB) kaart voor nodig ?
voor analooge tv snap ik het wel denk ik het werkt beetje als volgt:
cai-signaal (coax) ---> tuner (stemt af op een zender (frequentie)) --> ontvangen signaal word omgezet naar beeld+geluid
Als je een andere freq kiest kies je een andere zender dus ander beeld en geluid
maar hoe werkt dat nu voor digitaal ??? wissel je daar ook van "frequentie"
waarom heb je decoders nu nodig ?
het gaat mij erom dat ik een beetje begrijp hoe ik een media center pc kan bouwen met 2 tuners en 1 smartcard reader
mochten jullie websites hebben c.q leesvoer dan houd ik me ook aanbevolen
ps dit is ook voor medetweakers die met dezelfde vraag zitten. dus svp geen loze opmerkingen.
zoekmachines zoals google en yahoo
kwam ik op GOT het volgende dankzij een mede GOTer op
http://www.firedtv.lanzes.com/
nu is dit apparaatje nodig om de smartcard van mij Digitale TV door mijn provider geleverd te kunnen lezen.
Wat ik echter niet snap is wat heb ik nu nodig om TV te kijken ? kan dat gewoon met een simple tv-kaart ? of heb ik daar apparte soft+hardware (zoals DVB) kaart voor nodig ?
voor analooge tv snap ik het wel denk ik het werkt beetje als volgt:
cai-signaal (coax) ---> tuner (stemt af op een zender (frequentie)) --> ontvangen signaal word omgezet naar beeld+geluid
Als je een andere freq kiest kies je een andere zender dus ander beeld en geluid
maar hoe werkt dat nu voor digitaal ??? wissel je daar ook van "frequentie"
waarom heb je decoders nu nodig ?
het gaat mij erom dat ik een beetje begrijp hoe ik een media center pc kan bouwen met 2 tuners en 1 smartcard reader
mochten jullie websites hebben c.q leesvoer dan houd ik me ook aanbevolen
ps dit is ook voor medetweakers die met dezelfde vraag zitten. dus svp geen loze opmerkingen.
Tja vanalles