{CI/CAM en tuner] vraag he werkt het en wat heb je nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Na vele websites (o.a sat4all en got degroeneknop.nl etc)
zoekmachines zoals google en yahoo

kwam ik op GOT het volgende dankzij een mede GOTer op
http://www.firedtv.lanzes.com/

nu is dit apparaatje nodig om de smartcard van mij Digitale TV door mijn provider geleverd te kunnen lezen.

Wat ik echter niet snap is wat heb ik nu nodig om TV te kijken ? kan dat gewoon met een simple tv-kaart ? of heb ik daar apparte soft+hardware (zoals DVB) kaart voor nodig ?

voor analooge tv snap ik het wel denk ik het werkt beetje als volgt:
cai-signaal (coax) ---> tuner (stemt af op een zender (frequentie)) --> ontvangen signaal word omgezet naar beeld+geluid
Als je een andere freq kiest kies je een andere zender dus ander beeld en geluid

maar hoe werkt dat nu voor digitaal ??? wissel je daar ook van "frequentie"
waarom heb je decoders nu nodig ?

het gaat mij erom dat ik een beetje begrijp hoe ik een media center pc kan bouwen met 2 tuners en 1 smartcard reader

mochten jullie websites hebben c.q leesvoer dan houd ik me ook aanbevolen

ps dit is ook voor medetweakers die met dezelfde vraag zitten. dus svp geen loze opmerkingen.

Tja vanalles

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00
ik zag in de shop van firedv site
dat de alphacrypt 3.05 er ondertussen in, deze zou volgens de site de ontvangers van de kabelproviders moeten kunnen emuleren althans er staat :

CI-Module voor Digitale Televisie via de Kabel (FireDTV of FloppyDTV + AlphaCrypt CAM, als vervanger voor Samsung DCB-9401R, Panasonic TU-DC40RD, Nokia Mediamaster 119C MK2). Uiteraard dient u wel te beschikken over een geldige smartcard van uw kabelaanbieder.

Dit samen met zo'n floppydv geval een een kaartje zou het volgens mij moeten werken, anyhow als iemand dit heeft geprobeerd en dit werkt laat het me weten, want dan heb ik serieus intresse.

[ Voor 5% gewijzigd door iceme op 25-09-2005 23:28 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Klopt maar dan vraag ik me nog steeds af of ik een DVB of een normale tuner kan gebruiken

Tja vanalles

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

GaMeOvEr

Is een hork.

vso schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:30:
Klopt maar dan vraag ik me nog steeds af of ik een DVB of een normale tuner kan gebruiken
Sinds wanneer kunnen "normale" tuners overweg met DVB signalen dan? ;)

Als in, nee, je zult een DVB tuner nodig hebben. :)

Aannames zijn fataal.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00
Je Firedtv floppy is hier je tuner ism de software op je PC die floppydtv sluit je aan via je firewire dus zo'n floppydtv en cam module en een firewire poort zou voldoende moeten zijn. in de pdf product sheet van de floppydtv product sheet
staat dat een backplateje dat je koppelt aan je floppydtv waar je je coax kabel opschroeft. Dus niks extra benodigd

[ Voor 42% gewijzigd door iceme op 26-09-2005 23:36 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
iceme schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:27:
Je Firedtv floppy is hier je tuner ism de software op je PC die floppydtv sluit je aan via je firewire dus zo'n floppydtv en cam module en een firewire poort zou voldoende moeten zijn. in de pdf product sheet van de floppydtv product sheet
staat dat een backplateje dat je koppelt aan je floppydtv waar je je coax kabel opschroeft. Dus niks extra benodigd
m.a.w je hebt een single tuner? het enige voordeel is dat je dus het in je pc kan mikken :(

Tja vanalles

Pagina: 1