Geen beeld meer bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zo ongeveer een half jaar geleden voor mensen een pc in elkaar gezet uit losse onderdelen:

Specs van de PC
- ASUS P5GDC
- P4 3,0 GHZ 800mhz FSB
- 512MB DDR2 TwinMos
- Saphire Geforce 6600GT PCIexpress
- 160GB Maxtor SATA
- ArcticCooling BTX achtige kast
- DVD brander, DVD lezer, Diskette station enz.

Deze heeft het ongeveer een half jaar goed gedaan totdat gisteren de pc bij het aanzetten geen beeld meer gaf (de avond ervoor hadden ze hem normaal afgesloten). Vervolgens kwamen ze dus bij mij terecht.

Wat doet het systeem:
- Geen beeld.
- Geen piepjes (speaker zit goed aangesloten).
- Lampje op mobo brand groen.
- Alle fans gaan wel aan.
- DVD-station lampje gaat knipperen (zoals gewoonlijk).
- Toetsenbord lampjes werken en reageren de eerste 6sec, daarna niet meer.
- Systeem is vrij van stof en kan geen hitte probleem gehad hebben.

Wat heb ik geprobeert:
- PCI videokaart erin gezet.
- Geheugen verwisselen met gewoon DDR wat ik had liggen.
- Alle onnodige apparaten afgekoppeld.
- Zonder geheugen en zonder videokaart ook geen piepjes.
- Bios reset + batterij opnieuw geplaatst.
- Alle Elco´s op het mobo gechecked.
- Andere voeding.

Wat is mijn conclusie:
Ik denk dat of het moederbord defect is of de cpu. Ik kan de videokaart helaas niet testen omdat ik zelf alleen maar machines met AGP sloten heb. Heeft één van jullie andere ideeën voordat ik naar een dure computer winkel toe stap?

[ Voor 8% gewijzigd door Speedfight op 26-09-2005 00:05 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Haal je bios jumper is los als je pc uitstaat en doe hem er weer op. Of verwijder de bios batterij en zet hem er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Gatygun schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:37:
Haal je bios jumper is los als je pc uitstaat en doe hem er weer op. Of verwijder de bios batterij en zet hem er weer in.
Had ik al gedaan, was vergeten het in de post te zetten.. is nu aangepast.
Ik heb via msn nog de tip gekregen om de elco´s te controleren dus dat ga ik nu ook even doen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proc cooler zat er ook goed op? Anders ff checken ofdat je geen gefrituurde porc hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:43:
Proc cooler zat er ook goed op? Anders ff checken ofdat je geen gefrituurde porc hebt.
Tja, heb hem er zelf opgezet. Maar ik kan hem even opnieuw monteren voor de zekerheid.
Elco´s op het moederbord zijn trouwens allemaal gaaf, allemaal mooi vlak en ook geen verkleuringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al de voeding bekeken, kan wel eens helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:57:
Heb je al de voeding bekeken, kan wel eens helpen!
Heb zojuist andere voeding eraan gehangen, maar ook zonder succes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb ook ooit een soortgelijk iets gehad en toen heb ik bij Norrod eens geinformeerd wat hun ervaring was, of meestal de processor stuk was of meestal het moederbord. Volgens hen was in 95% van de gevallen het moederbord de oorzaak en dat bleek inderdaad het geval te zijn. Misschien kun je een pc vinden waar je die processor in kunt testen, een kapotte processor op een moederbord zetten kan (voor zover ik weet!!!) niet veel kwaad, dan zou het moederbord dus piepjes moeten geven.

Piepte je moederbord voorheen wel? (Dus misschien even dat piepje bij het opstarten of misschien heb je wel vaker iets kapot gehad, dat ie toen wel piepte?) Dan weet je tenminste bijna zeker dat je pieper ok is. Dat hij nu niet meer piept maakt de kans op een defect moederbord in dat geval alleen maar groter.

[ Voor 25% gewijzigd door Bergen op 25-09-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad naar uit dat je moederbord overleden is. Probeer de proc in een andere pc en om helemaal alles uit te sluiten zou ik proberen ergens een videokaartje te regelen om die ook even te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:45:
Ziet er inderdaad naar uit dat je moederbord overleden is. Probeer de proc in een andere pc en om helemaal alles uit te sluiten zou ik proberen ergens een videokaartje te regelen om die ook even te testen...
Bedankt voor de tips, nadeel is dat er bijna niemand in mijn omgeving een 775 socket en/of een PCIexpress videokaart is, maar ik zal wel wat gaan ondernemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
monitor misschien ?

omdat alles 'normaal'' schijnt te werken, start je pc misschien wel gewoon op....

toevallig is bij m'n pa vorige week een monitor kapot gegaan, en dat waren dezelfde sympomen

heb je geen oude 15'' meer staan ?
Speedfight schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:33:
- Toetsenbord lampjes werken en reageren de eerste 6sec, daarna niet meer.
deze regel had ik overheen gelezen...monitor zal het dus wel niet zijn

numlock ed. werken dus niet meer na 6 sec ?

[ Voor 52% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-09-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:56:
monitor misschien ?

omdat alles 'normaal'' schijnt te werken, start je pc misschien wel gewoon op....

toevallig is bij m'n pa vorige week een monitor kapot gegaan, en dat waren dezelfde sympomen

heb je geen oude 15'' meer staan ?

[...]

deze regel had ik overheen gelezen...monitor zal het dus wel niet zijn

numlock ed. werken dus niet meer na 6 sec ?
Heb hem op twee monitoren getest, dat is 100% in orde, en het num lock lampje werkt na 6 sec idd niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Speedfight schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:04:
[...]

Heb hem op twee monitoren getest, dat is 100% in orde, en het num lock lampje werkt na 6 sec idd niet meer....
videokaart zal het daarom niet zijn denk ik (heeft niks met ledjes op toetsenbord te maken)

moederbord dus waarschijnlijk
Pagina: 1