[Excel] kort vraagje

Pagina: 1
Acties:

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 16:06
hallo allemaal, ik ben een administratief lijstje aan het maken waarin ik devolgende celeigenschap geef:

=ALS(OF(B4>0;D4>0);(B4-D4)+F3; )

met als waarde valuta euro, 2decimalen. maar nu wil ik eigelijk dat hij, als er niets is inevuld bij B4 of D4, dat hij dan de cel leeglaat. maar nu komt er dan 0,00 E te staan(dat komt dan totaan einde pagina). Weet iemand hoe ik hem(de cel) dan leeg kan laten?

=ALS(OF(B4>0;D4>0);(B4-D4)+F3;(hier gaat het om) )

Ik wil dus weten wat ik daar moet invullen om te zorgen dat er niets in de cel komt te staan.

Alvast bedankt, Robert

PS, wat ik wil maken:
B | D | F
komt binnen | gaat eruit | saldo
komt binnen | gaat eruit | saldo N
komt binnen | gaat eruit | saldo N2
komt binnen | gaat eruit | saldo N3

maar dan zo, dat de eerste saldo is: B3-D3, daarnaa moet de dagwaarde van de tweede dag opgeteld worden bij de bovenste en dan daar vermeld word. dit lukt me met deze code, maar:

Als ik alleen tot saldo N ben gekomen, en die regel eronder niets invul, dan komt er toch bij saldo N2 en N3 0,00 te staan... dit vind ik een beetje irritant... iemand een oplossing?

Tot slot, hoe kan ik het A4tje wat ik nu gemaakt heb zo maken, dat als ik erbuiten komt hij de opmaak en eigenschappen overneemt? gaat dat vanzelf?

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-08 06:44
Wat die blanco betreft, dit zou moeten werken, dus gewoon invullen een dubbele " :

=ALS(OF(B4>0;D4>0);(B4-D4)+F3;"" )

/edit: typo

[ Voor 18% gewijzigd door treslem op 25-09-2005 21:03 ]

La dolce vita - non farmi ridere

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

cantate schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:53:
hallo allemaal, ik ben een administratief lijstje aan het maken waarin ik devolgende celeigenschap geef:

=ALS(OF(B4>0;D4>0);(B4-D4)+F3; )

met als waarde valuta euro, 2decimalen. maar nu wil ik eigelijk dat hij, als er niets is inevuld bij B4 of D4, dat hij dan de cel leeglaat. maar nu komt er dan 0,00 E te staan(dat komt dan totaan einde pagina). Weet iemand hoe ik hem(de cel) dan leeg kan laten?
=ALS(OF(B4>0;D4>0);(B4-D4)+F3;(hier gaat het om) )
=ALS(OF(B4="";D4="");"";ALS(OF(B4>0;D4>0);(B4-D4)+F3;""))

Ik kan je verhaal verder slecht volgen. Maar als B4 OF D4 leeg is (of beiden natuurlijk) blijft de cel met de formule ook leeg.

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 16:06
hartstikke bedankt! het werkt! (weer wat geleerd)

Nou wat ik wilde, is dat ik hebL

IN|uit|saldo
in|uit|saldo 2

het saldo moet een soort voortschrijdend gemiddelde zijn, kortom, tot nu toe zodat het oude blijft staan.

Als er dan verder in de lijst niets word ingevoerd, (bij in of uit) wil ik ook niet dat hij daar als saldo 0 of het laatste saldo invoert. dat is bij deze gelukt.

nog klein vraagje:
nu heb ik het precies passend op 1 A4, lijntjes dikgedrukt enzo...(omschrijving erbij)
Maarnu, als ik de 28 regels vol heb, dan kom ik op een nieuw A4 zonder opmaak en code. Weet iemand hoe ik deze dan kan laten doortellen(net als dat je bij wordt naar de volgende pagina ga) zodat hij verder telt met het saldo, maar op een nieuwe pagina met dezelfde lay-out.

Alvast bedankt (screenie handig?)