Toon posts:

nv4_disp.dll fout alleen bij multiplayer games!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste dagen lopen mijn online games vaak vast, hierna start de computer opnieuw op en krijg ik de melding nv4_disp.dll. Ik weet dat hier al genoeg topics over zijn, maar ik heb dit ALLEEN bij online games (WoW, Enemy Territory) bij singleplayer heb ik nergens last van.

Ik heb al een stuk over tien detonator drivers geprobeerd, steeds hetzelfde probleem. Het beeld+geluid blijft -+10seconden hangen en gaat dan soms verder waarnaar het na een tijdje weer blijft hangen soms start de computer dan opnieuw op soms gaat dit nog even door zo. Ook heb ik een ping van 999.
Niks is overclockt allemaal standaard instellingen. Ik heb nu detonator 78.01 drivers

Heeft iemand hier al eens over gelezen? Hoe kan ik dit oplossen?

Asrock 939s56-m
AMD Athlon 64 3000+ Venice
2x512Mb Corsair Valueselect
GeForce 6600 128Mb pci-e
Huntley 400Watt
Maxtor 80Gb SATA
Windows XP home (zonder SP)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 20:46 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 13:33

PromWarMachine

Forsaken Archer

Niet alleen de nieuwste detonators, ook de laatste Service Packs kunnen soms het verschil maken. Alle drivers verwijderen met een voor dat doel gemaakt programma. (Te vinden in de V&B FAQ) Daarna de nieuwste Service Pack voor Windows XP installeren en alle kritieke patches. Vervolgens installeer je opnieuw de nieuwste Detonator en probeer je het opnieuw.

Biedt dit geen resultaat, installeer dan een programma om de temp van de grafische kaart uit te lezen. Controleer ook even of het fannetje wel draait. :)

edit:

Als ik op GoT zoek naar nv4_disp.dll, krijg ik overigens 198 topics, staat daar niets tussen?

[ Voor 11% gewijzigd door PromWarMachine op 25-09-2005 20:55 ]

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:53:
Niet alleen de nieuwste detonators, ook de laatste Service Packs kunnen soms het verschil maken. Alle drivers verwijderen met een voor dat doel gemaakt programma. (Te vinden in de V&B FAQ) Daarna de nieuwste Service Pack voor Windows XP installeren en alle kritieke patches. Vervolgens installeer je opnieuw de nieuwste Detonator en probeer je het opnieuw.

Biedt dit geen resultaat, installeer dan een programma om de temp van de grafische kaart uit te lezen. Controleer ook even of het fannetje wel draait. :)

edit:

Als ik op GoT zoek naar nv4_disp.dll, krijg ik overigens 198 topics, staat daar niets tussen?
Zal het meteen proberen, je bodoelt zeker Detonator Destroyer om de drivers te verwijderen? Hoe kan je trouwens de temp van je grafische kaart opmeten als er geen temperatuur sensor inzit?

En ik heb ook al gezocht op GoT en alles wat er staat geprobeerd, maar zonder enige verbetering.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP2 + detonator 78.03 erop gezet, maar krijg nu nog steeds precies dezelfde foutmelding :(

Zou het mischien ook niet aan mijn internet verbinding kunnen liggen? Had vroeger ook vaak last van lag door mijn router, maar wel minder erg dan het nu is.
Als ik aan het surfen ben laad ie soms ook wel eens een pagina opeens niet en als ik het dan nog 1 of 2 keer probeer dan lukt het wel. Mischien geeft dit ook storing bij het online gamen?

Verwijderd

Je zegt alleen bij multiplayer games? Dus eigenlijk alleen bij gebruik van je netwerkkaart...

Ruikt als een IRQ conflict. Probeer eens:
- een BIOS ACPI-reset (indien aanwezig)
- switch tussen PnP-OS yes/no (BIOS) indien aanwezig
- Fysiek verplaatsen netwerkkaart indien losse kaart (zie mobo boekje voor IRQ toewijzing)
- Los netwerkkaartje te plaatsen indien onboard (onboard dan uitschakelen)
- Use IRQ voor VGA aanzetten/uitzetten in BIOS

Kijk in apparaatbeheer ook eens in de lijst met IRQ toewijzingen (apparaatbeheer, beeld, bronnen op type, IRQ) of daar hetzelfde IRQ wordt gebruikt door VGA/netwerk en andere apparaten.

En als ik dit zie:
GeForce 6600 instabiel
Denk ik nog harder aan conflicten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 12:29 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:49

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:02:
[...]

Zal het meteen proberen, je bodoelt zeker Detonator Destroyer om de drivers te verwijderen? Hoe kan je trouwens de temp van je grafische kaart opmeten als er geen temperatuur sensor inzit?

En ik heb ook al gezocht op GoT en alles wat er staat geprobeerd, maar zonder enige verbetering.
Je kaart heeft wel een temp sensor, dus dat moet wel lukken. (gebruik bijvoorbeeld rivatuner om het uit te lezen).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:28:
Je zegt alleen bij multiplayer games? Dus eigenlijk alleen bij gebruik van je netwerkkaart...

Ruikt als een IRQ conflict. Probeer eens:
- een BIOS ACPI-reset (indien aanwezig)
- switch tussen PnP-OS yes/no (BIOS) indien aanwezig
- Fysiek verplaatsen netwerkkaart indien losse kaart (zie mobo boekje voor IRQ toewijzing)
- Los netwerkkaartje te plaatsen indien onboard (onboard dan uitschakelen)
- Use IRQ voor VGA aanzetten/uitzetten in BIOS

Kijk in apparaatbeheer ook eens in de lijst met IRQ toewijzingen (apparaatbeheer, beeld, bronnen op type, IRQ) of daar hetzelfde IRQ wordt gebruikt door VGA/netwerk en andere apparaten.

En als ik dit zie:
GeForce 6600 instabiel
Denk ik nog harder aan conflicten :P
Heb even in Bios gekeken wat ik kon doen:
-BIOS ACPI-reset niet aanwezig
-PnP-OS sitch niet aanwezig
-Use IRQ voor VGA aan/uitzetten niet aanwezig

Alle IRQ toewijzingen die ik kon vinden hebben een ander nummer.
Netwerk 19, Video 16, Raid-controller 17, Toetsenbord 01, USB 20+21+22, Audio 18, Primair IDE 14, Secundair IDE 15, Communicatiepoort 04.

Ik ga nu proberen een losse netwerkkaart erin te zetten, want deze is onboard.

Ps. Ik de BIOS stond Primary graphics adapter op PCI ipv PCI-E. Ik weet niet of dit ook problemen kan veroorzaken?
Haan schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:30:
[...]

Je kaart heeft wel een temp sensor, dus dat moet wel lukken. (gebruik bijvoorbeeld rivatuner om het uit te lezen).
Voor zover ik weet heeft alleen de 6600GT een temp sensor, die van mij dus niet. En ik kan de temperatuur ook nergens aflezen in Rivatuner.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 14:49 ]

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad, maar dat kwam door foute Nforce drivers. Ik had de 6.53 geinstalleerd, en die vind mijn PC niet zo fijn, format en dan 6.39 en alles gaat weer soepel.

dus waarschijnlijk ligt het aan je NForce drivers (ps. cleanen en 6.39 eroverheen gooien werkt tijdelijk, ongeveer 2 weken.)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, even getest of ik stabiel kon spelen met een pci netwerkkaartje. Eerst liep alles vast, dus heb ik maar format gedaan en windows opnieuw geinstalleerd (er stond toch niet veel bijzonders op). Wel heel vreemd dat windows in de soep loopt door een netwerkkaart :?.
Anyway het heeft niks geholpen, nog steeds alleen de online games die vastlopen en krijg nog steeds dezelfde foutmelding.
Ben echt ten einde raad |:( welke slimme tweaker heeft er een oplossing voor mij? _/-\o_

@Pookieguy
Tja maar ik heb geen NForce...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister de F.E.A.R. multiplayer demo gedownload en deze doet het iig al een stuk beter. Mischien 1x in het half uur dat hij even 10seconden vastloopt. Maar geen reboot ofzo.. heel vreemd (8>

Verwijderd

Topicstarter
Oké dit slaat alles, vandaag Call of Duty 2 SINGLEPLAYER demo gedownload. En ja hoor zelfde probleem dus het is niet alleen bij multiplayer games. Er was ook deze keer geen reboot, mischien is de videokaart toch het probleem?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-07 10:22
dit werkt bij mij:

Deze computer -> eigenschappen -> hardware -> aparaatbeheer...

opzoek gaan naar een CPU to AGP controller en dan stuurprogramma's bijwerken.

dan "ik wil zelf kiezen" , daarna "ik bepaal zelf..." en dan kies je uit dat rijtje een PCI standard PCI to PCI bridge.

dit heeft mijn NV_4disp.dll error verholpen. bij mij was het wel zo, dat ik soms in 3dsmax bezig was, freezde de hele computer en als ik dan lang wachte kreeg k 640 x 480 @ 256 kleure....

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
CPU to AGP controller staat er niet bij in mijn Apparaatbeheer. Ik neem aan dat ik bij systeemapparaten moest kijken. PCI standard PCI to PCI bridge staat er wel in trouwens ik heb geprobeerd deze op AGP controller te zetten, maar dat werkte niet goed. Kreeg toen allemaal foutmeldingen en programma's starten niet op.

Hier het lijste wat er wel instaat:
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/8743/got7vr.jpg

Welke zou ik moeten veranderen? Heb al verschillende geprobeerd, maar zonder succes.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die me hierbij kan helpen :'(? Ik kom er echt niet uit.

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké nu gebeurt het ook bij spellen waarbij het voorheen niet gebeurde, dit is echt het toppunt 8)7 |:(. Zou dit probleem ook voorkomen als ik een ati kaart neem? Ik los het liever gewoon op, maar als dat niet lukt koop ik wel een andere kaart.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Moederbord drivers updaten (SiS), BIOS update. Staat er in apparaatbeheer een vraagteken? Wellicht is een driver niet goed geïnstalleerd.

Kijk eens in de logboeken of je wat kunt ontdekken. (Configuratiescherm>Systeembeheer>Logboeken)

[ Voor 14% gewijzigd door daPet op 09-10-2005 12:29 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Pagina: 1