Toon posts:

XFX 6600GT + Arctic silencer nv6 rev2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb vandaag een poging gedaan om de Arctic silencer nv6 rev2 (die volgens de handleiding perfect op mijn pci-e 6600GT moet passen) te installeren.
Miserie alom, het ding zit niet deftig vast en de schroeven draaien gewoon 'zot'.

Ik bel even naar m'n neef om het op te lossen en hij komt terug met de koeler GELIJMD op mijn kaartje.
Ik probeer hem toch even te testen en het blijkt dat de kaart in 3DMark03 & 05 met gemak de 90° passeert.
Dus hoe kan ik nu die lijm (secondelijm van pattex) verwijderen van mijn kaartje? En welke koeler raden jullie aan die wel degelijk past?

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 20:28 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vond dit topic met de search, misschien heb je daar wat aan? :)

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik naar alle tevredenheid die van Zalman: Zalman VF700AL-CU.

[ Voor 31% gewijzigd door b19a op 25-09-2005 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus m'n kaartje waarschijnlijk een uurtje in de diepvries leggen (zo'n -20/-25°C) en dan de lijm proberen los te krijgen met een dun schroevendraaiertje.

Ik heb dit ook gezien btw, zou het niet beter zijn om deze manier te volgen dan ze in de diepvries te gooien?

Bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Ik heb de lijm ervan gekregen met een breekmesje en de vrieskou >:)

Maar nu heb ik een ander probleem.
Ik draaide vandaag de kaart even om te testen ofdat ik niets kapot had gemaakt. Na 20 seconden 3dmark05 geven de nvidia drivers aan dat de kaart boven de 145°C loopt!!
Als ik eraan voel is de heatsink lekker fris en de solderingen achteraan zijn gewoon extreem warm (bijna m'n vingers verbrand).
Hoe zou dit komen? Er is geen koelpasta tussen de core en het koperen plaatje en ik denk ook dat de core en de heatsink elkaar niet raken. Zou dit de oorzaak zijn van deze extreme temperaturen?

Btw, ik heb alvast een Zalman VF700 alcu besteld!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

'A toy robot...'

Je moet wel koelpasta ertussen doen, anders heeft ie geen contact en kan hij niet goed koelen.

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 08:58
Zitten er geen lijmresten op de core? Die kunnen de warmte ook tegehouden.
Pagina: 1