Toon posts:

[XP] Verkenner traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat een verkenner traag wordt. Als ik bv een bestand wil kopiëren via bewerken,kopiëren dan blijft de verkenner lang hangen als ik uit het context-menuutje een folder moet kiezen door bv op 'deze computer' te drukken en dan iets te selecteren.

Hetzelfde gebeurt dus als ik met mijn rechtermuisknop op verkennen druk en daarna op het plustekentje van bv 'deze computer' druk.

Ik heb alle temp-files gedelete en gedefragmenteerd. Index staat uit en verder draait er niks bijzonders wat vroeger voor het probleem nog niet draaide.

Wat ik wel heb gemerkt is dat XP traag opstart tegenwoordig en dan heb ik het over het laden van de programma's op de achtergrond na het opstarten. Misschien iets met Norton 2005 (Internet Security en Systemworks) dat ik pas heb geïnstalleerd. Maar ik heb daar al eens naar gekeken en niks bijzonders gevonden. Misschien iemand anders? _/-\o_

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 12:58
Hoe meer programma's er met windows opstarten, des te langer duurt het.

Als een programma (op de achtergrond) aan het downloaden is of op virussen is aan het scannen, dan wordt de harde schijf de hele tijd gebruikt wat resulteert in een tragere windows verkenner.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Probeer eens via de taskmanager de process priority van explorer.exe hoger te zetten, mocht je verkenner dan sneller worden, dan nemen overige processen in het systeem te veel CPU kracht in beslag.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Start - run - msconfig - laatste tabblad.
Daar zie je wat er allemaal wordt opgestart...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkte het niet met de prioriteit van explorer.exe te verhogen. Met het opstarten van programma's zet ik altijd zoveel mogelijk uit, alleen het minimum.(virus en spysweeper)

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Probeer anders eens een moederbord monitor tool te installeren om te kijken of er niets oververhit raakt in het systeem ofzo, dit kan ook voor vervelende problemen en zelfs schade zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
iNFERiON schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:30:
Probeer anders eens een moederbord monitor tool te installeren om te kijken of er niets oververhit raakt in het systeem ofzo, dit kan ook voor vervelende problemen en zelfs schade zorgen.
Maar als ik de pc net aanzet kan er nog niks oververhit zijn,toch? En dan doet ie het dus ook al. :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou natuurlijk kunnen beginnen met het proberen te deisntalleren van Norton software, daarnaast hebben we in de Windows Operating Systems FAQ een item staan over het crashen van Explorer als je rechtsklikt maar dat item kan ook van toepassing zijn als het 'gewoon' traag is :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben een (inmiddels ex-) NIS 2005 gebruiker, en dat mag er imho niks mee te maken hebben. Ik heb iets soortgelijks onder W2k meegemaakt, en daar bleek het te liggen aan de netwerkprotocollen die op de PC aan danwel ingesteld stonden. Zorgen dat alleen TCP/IP aan staat en zaken als NetBIOS en IPX etc uit werkte al een stuk beter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik zou een regcleaner gebruiken, ik heb eens gehad dat er in het contextmenu onderdelen waren geinstalleerd door een programma, maar na het deinstalleren van de programma niet meer goed verwijderd waren. Dus ik heb het vermoeden dat er dan een timeout moet plaatsvinden (na het zoeken naar de niet meer bestaande componenten) voordat hij verder gaat.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na een tijdje zoeken hetvolgende geprobeerd;
-Zet bij 'Deze Computer,extra, mapopties, tabblad weergave' de optie uit van 'automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken' uit.

-Alle IDE-kabels er 1 voor 1 uithalen en kijken of 'Deze Computer' en/of verkenner nu wel sneller opstart en de gegevens laat zien.

-Scanner opnieuw installeren. Hiermee kwam ik dus in de problemen. Mijn pc kan de scanner niet vinden. Ook niet op een andere usb-ingang. Omdat ik ook niet een netwerkverbinding kan vinden en bij apparaatbeheer niks meer staat denk ik dat het een algemeen probleem is van deze computer van mij :?
Iemand raad?
Pagina: 1