[Ubuntu-Breezy] Geen geluid meer na update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:19
Yo...

Ik draai sinds een aantal weken de nieuwe versie van Ubuntu (Breezy). Hiervoor heb ik een aantal maanden Debian gedraaid maar omdat met apt-get niet altijd de aller nieuwste packages heeft wilde ik Ubuntu een keer proberen.

Nu moet ik zeggen dat ik zeer te spreken ben over Breezy. Je krijgt er een hoop meuk bij wat je toch nooit gebruik van maakt maar over het algemeen zitten er best wel leuke dingetjes bij. Verder is er een hoop gebruiksvriendelijke docu en komen er heel erg veel updates uit :)

Maar helaas zat er eergisteren een update tussen waardoor ik al 2 dagen geen geluid meer heb. Hij detecteerd mijn audigy kaart netjes maar geluid produceren wil niet echt meer lukken.

Nu zou ik echt niet weten waar ik het probleem zou kunnen vinden. Als mijn kernel alsa support heeft dan zou hij het toch gewoon moeten doen :? Ook heb ik al geprobeerd de alsa packages weg te gooien en opnieuw te installeren maar helaas mocht dat niet baten.

Dmesg:
code:
1
[4294702.739000] Installing spdif_bug patch: Audigy 2 Platinum [SB0240P]

lspci:
code:
1
2
3
0000:00:0a.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Audigy (rev 04)
0000:00:0a.1 Input device controller: Creative Labs SB Audigy MIDI/Game port (rev 04)
0000:00:0a.2 FireWire (IEEE 1394): Creative Labs SB Audigy FireWire Port (rev 04)

Verder staan mijn settings binnen kde gewoon op alsa. Ook als ik mijn instellingen op OSS zet wil het ook niet werken.

In de bugtracker van ubuntu heb ik geen mensen gevonden met de zelfde problemen als mij.

Moet ik me er maar bij neerleggen en wachten op een fix van Ubuntu of zal er nog een manier zijn om dit zelf te fixen? Als dit echt een kwestie van wachten is stap ik terug naar de testing van Debian. Liever oudere packages dan een x aantal dagen zonder geluid...

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je `alsamixer` al gedraaid? Standaard zijn bij alsa alle kanalen gemute en dan werkt alles wel maar hoor je dus niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:10:
Heb je `alsamixer` al gedraaid? Standaard zijn bij alsa alle kanalen gemute en dan werkt alles wel maar hoor je dus niks :P
8)7 |:( _/-\o_ Het werk. Tnx m8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
1 ding vind ik nog wel vreemd... met kmix had ik alle kanalen wel al goed gezet. Maar stuurd kmix niet ook gewoon de alsamixer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

ik moest laatst onder kde van audio uitgang wisselen. (en na 2 dagen weer terug :s (SID \o/) )
probeer dat eens

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

OhMyGod schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:02:
1 ding vind ik nog wel vreemd... met kmix had ik alle kanalen wel al goed gezet. Maar stuurd kmix niet ook gewoon de alsamixer aan?
Je had ze goed gezet, maar had je ze ook unmuted?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
Ik had volgens mij niks gemute. Dat zou me wel zijn opgevallen. Ik had (om het even snel te testen) gewoon via alsamixer gewoon alle balken op 3 kwart gezet. Ik heb nog niet na gekeken welke het nou precies was

[ Voor 61% gewijzigd door L0g0ff op 26-09-2005 15:56 ]

Pagina: 1