Toon posts:

2 mailservers naast elkaar draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al meer dan een jaar problemen met MDaemon. Het programma crashed geregeld om geen reden. Nergens in logfiles is terug te vinden waar het aan ligt.
Met vele mensen heb ik discussies gevoerd op deze forums maar helaas komt niemand eruit. Ik heb zelfs 1 gig. extra geheugen bij laten prikken, geheugen tests gedaan etc. De server is zelfs opnieuw geinstalleerd en niets maar ook niets helpt en daarom wil ik over op hMailServer

Ik wil deze draaien naast Mdaemon en zo langszaam over gaan. Echter merkte ik op dat hmail zegt dat port 25, 80, 143 in gebruik zijn.
Ik snap dat maar wat ik niet snap is dat ik het raar vind dat MDaemon op alle 5 IP nummers die ik heb die porten gebruikt.
Is het morgelijk om MDaemon en ook hMailServer op de "gewone" porten te laten functioneren maar wel verspreid over verschillende IP's?
Verder heb ik ook gemerkt dat het erg veel problemen met zich mee brengt om de webadmin van hmail aan de praat te krijgen op IIS6 (windows 2003)

Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben?>

Gr,

Stef Segers

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Dat zul je in de manuals van de betreffende software moeten opzoeken. In principe is het geen probleem, mits de software dat ondersteund.

Verwijderd

Move PNS > NT

En hierover is niets te zeggen totdat jij vertelt wat je nou precies wil. Wil je twee SMTP-servers draaien? Wil je een domein gebruiken of meerdere? Je bent veel te onduidelijk.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij MDaemon onder primary domain setup staat een instelling 'Bind listening sockets to this IP only'. Ik denk dat je daarnaar op zoek bent.

Verwijderd

Welke versie van MD gebruik je en heb je al support gevraagd bij www.altn.com. Tot nu toe heb ik steeds een bevredigend antwoord ontvangen.
Daarbij staan de discussiegroepen vol met oplossingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar wat dan met de secondary domains?
Als ik nu telnet naar naar de 1 van de 5 ip's krijg ik op elke ip mdaemon

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
komen alle 5 ip's binnen op die ene server?
zo ja, hou dan maar op. dan krijg je het nooit aan de gang.

zo nee, wat is dan het probleem?
2ip's binnenkomend over 2 verschillende servers, 1e server 1e-ip mDaemon @ port 25, 2e-ip 2e server hMailServer @ port 25.

[ Voor 3% gewijzigd door weijl op 21-10-2005 02:20 ]

Pagina: 1