Digitale fotografie vakanties/cursussen.

Pagina: 1
Acties:

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik was aan het surfen en kwam http://www.digitalefotografievakanties.nl/ tegen. Op zich best leuk.

Ik geloof dat je bij http://www.fotogram.nl/ cursussen kunt doen zonder op vakantie te gaan, maar ik vind het best duur.

Heeft iemand nog goede tips om ergens een cursus te volgen?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:06
cursussen -> kijk bij je lokale fotoclub. Die bovenste is al stervens duur en lijkt mij niets. Die onderste ziet er imho niet erg betrouwbaar uit...

|>

Verwijderd

Simon schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:45:
cursussen -> kijk bij je lokale fotoclub. Die bovenste is al stervens duur en lijkt mij niets. Die onderste ziet er imho niet erg betrouwbaar uit...
Of bij een minder lokale fotoclub.

Er zijn overigens ook veel gemeentelijke instellingen die foto-cursussen geven, en mits je student bent, kun je wellicht ook nog een fotoclubje/cursus vinden bij je opleidingsinstituut. :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Uiteraard werkt een en ander voor iedereen op een andere manier, maar ik heb er zelf erg veel plezier aan beleefd om het spelenderwijs te leren. Koop een leuk boek dat een aantal basisprincipes bijbrengt en ga ook meteen zelf op pad. Kijk veel rond op fotografie gerelateerde websites en probeer van het commentaar op andermans foto's te leren. Als je denkt dat je eraan toe bent kun je je eigen experimenten laten zien en wat opsteken van het commentaar dat je erop krijgt.

Het leuke met digitale fotografie is juist dat je meteen resultaat ziet en je kunt ook meteen corrigeren. En eigenlijk zijn het alleen de basiszaken die je op zo'n cursus hoeft te leren. De rest kun je alleen maar in de praktijk leren. Compositie kan iemand je uitleggen, maar als je het toch niet ziet heeft dat weinig zin. Zoiets komt vanzelf wel. Dat leer je oa door veel naar andere foto's te kijken zoals ik hiervoor al zei.

Tips: het boek 'Fotografie' van John Freeman is leuk en leerzaam en de National Geographic Fotogids is ook zo'n goede. Ik heb beide en ik heb er best wel wat van opgestoken.

Ennehhh...lokale fotoclub is idd ook een goede optie. Kun je veel leren van mede fotografen. Ben zelf niet zo'n clublid/verenigingsmens dus heb het zelf niet geprobeerd.

So...my €0.02...misschien iet de weg voor iederen, maar ik heb een broertje dood aan cursussen voor van alles en nog wat. En dat zegt een voormalig docent... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 26-09-2005 19:48 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL