Toon posts:

[XP] 0x0000007e blue screen bij het installeren van XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuwe computer

De onderdelen die ik heb gekocht
-- Processor : Intel Pentium 640 3.2 GHz, 800 MHz, Boxed
-- Moederbord : Asus P5GD2 Premium
-- Geheugen : Dane-Elec Dual Channel Kit 1024 MB, PC4200, 533 MHz, Kit Of 2
-- 2 x Harddisk : Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150
-- Videokaart : Asus EAX700 Pro /TVD 256 MB

Ik heb alles goed geinstalleerd/aangesloten, daar ben ik 100% zeker van, het is neit de eerste dat ik het doe...

Na het invoeren van de WIN XP PRO cd in de pc en het opstarten, werd de SETUP geopend en de bestanden begonnen te laden... na een minuut of 2 (nadat de bestanden geladen werden) kreeg ik (zonder dat ik de WIN XP logo zag) over op het blauwe scherm...

Error is :

Stop : 0x0000007e (0xF7C8263C, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Kan iemand mij helpen? Processor werkt goed, Geheugen gechecked, harddisk op andere pc gecheckt)

--> kan het zijn dat mijn moederbord een fabrieksfout heeft? Of is mijn moederbord neit compatible met de andere onderdelen... ik dacht het wel

anyone ?

Alvast bedankt voor de reacties

[EDIT] Ik heb met google op 0x0000007e en de rest gezocht, helaas zitten dara de oplossingen neit bij, ik zie alleen dezelfde problemen vermeld :S

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 16:06 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op Google is nog wat te vinden over de foutcodes:
• [google=0xF7C8263C]
• [google=0x0000007e]

Probeer daarnaast eens http://search.microsoft.c...&View=en-us&qu=0x0000007e

[ Voor 115% gewijzigd door pven op 25-09-2005 15:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk heb ik eerst google gebruikt... daar krijg ik alleen maar dezelde problemen te lezen van mensen ZONDER oplossingen... de oplossingen zou ik graag hie willen lezen van mensen die er een oplossing voor weten of die dit probleem zelf hebben gehad en opgelost hebben

mij door te sturen naar google. is wel heel makkelijk, maar daar heb ik zelf wel aangedacht

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Laat ook maar zitten ...

[ Voor 83% gewijzigd door pven op 25-09-2005 15:47 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:44:
natuurlijk heb ik eerst google gebruikt... daar krijg ik alleen maar dezelde problemen te lezen van mensen ZONDER oplossingen... de oplossingen zou ik graag hie willen lezen van mensen die er een oplossing voor weten of die dit probleem zelf hebben gehad en opgelost hebben

mij door te sturen naar google. is wel heel makkelijk, maar daar heb ik zelf wel aangedacht
als je daar aan gedacht had, had je dat beter ook in je topicstart kunnen vermelden want nu reageren er mensen met allerlei tips die jij blijkbaar al gedaan hebt.... Pas je topicstart alsjeblieft even aan met de stappen die je al gedaan hebt en die bij jou niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart
Ik pas verder je topictitel nog even aan zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy.