[DIV] mooie boxjes maken

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 23:24
Ik ben de afgelopen maanden bezig geweest met www.eloquent.nl maar liep door het gebruik van mambo (een soort van cms, en alles in een ding) tegen steeds meer problemen aan (veel scripts ervoor gaan slecht om met de webstandaarden als css, veel tabellen enzo).

Omdat ik een paar dingen niet krijg zoals ik ze graag zal willen hebben we besloten dat ik waarschijnlijk toch maar helemaal opnieuw ga beginnen. En ik wil het dan ook uitermate netjes gaan doen qua gebruik van de verschillende webstandaarden.

Één van de eerste problemen waar ik echter al tegenaan loop zijn de volgende boxjes die ik wil maken

Afbeeldingslocatie: http://www.pietje63.nl/temp/example.png

Dus een boxje, met border, met bovenaan en onderaan een plaatje en in het midden de content. Momenteel heb ik daar een hele kromme code voor, gedeeltelijk div's gedeeltelijk teballen. Volgens mij moet dit heel makkelijk met 1 div te doen zijn, maar dat lukt mij niet, kan iemand mij misschien op weg helpen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<div>
  <h1>Buy & Sell</h1>
  <ul>
    <li>Housing
      <ul>
        <li>...</li>
        <li>...</li>
     </ul></li>
   <li>books
      <!-- ul etc ->
   </li>
   <!-- etc other -->
   </ul>
  <p><a>See more offers</a></p>
</div>

oftewel
1 div, geen teballen (liggen die naast de theezakjes? :P), een paar nested lists en een hoop css
(border op de div, h1 en p een achtergrondkleur en -plaatjes, etc)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:24:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<div>
  <h1>Buy & Sell</h1>
  <ul>
    <li>Housing
      <ul>
        <li>...</li>
        <li>...</li>
     </ul></li>
   <li>books
      <!-- ul etc ->
   </li>
   <!-- etc other -->
   </ul>
  <p><a>See more offers</a></p>
</div>

oftewel
1 div, geen teballen (liggen die naast de theezakjes? :P), een paar nested lists en een hoop css
(border op de div, h1 en p een achtergrondkleur en -plaatjes, etc)
Je kan zelfs die div eromheen weglaten.

[ Voor 18% gewijzigd door Cubix op 25-09-2005 16:32 ]

Verwijderd

zou ik niet doen, ook div heeft een semantische betekenis