[win2000pro] wel internet, geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik heb op een pc in het netwerk onlangs win2000 pro geinstalleerd. Deze kan probleemloos op internet, maar ik kan niet een andere pc (xp) op het netwerk benaderen. Als ik via mijn netwerklocaties of via computers zoeken de pc (xp) probeer te vinden, loopt dat gedeelte vast. Windows blijft het gewoon doen alleen het netwerk gedeelte loopt dan vast.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen? Voordat win2000 pro erop stond, draaide de pc op win98. Toen kon ik wel makkelijk de pc zoeken op het netwerk en benaderen.
Ik heb geen flauw idee waar het nu aan kan liggen. De xp machine gebruikt windows firewall, de win2000 pro machine kaspersky anti hacker.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:12
Als je de firewall uitzet, wat gebeurd er dan?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-04 21:54

DAS

met winxp inloggen op een win2k computer heeft bij ook al voor problemen gezorgd,

probeer iig te zorgen dat de login en pass van beide computers t zelfde is,
en dan in de verkenner gewoon connecten met die 2k computer door \\ipadres in de adresbalk te typen, bij mij werkte dat wel iig.

kek

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Bedankt voor de replies. Ik heb hier nu anti hacker op de win2000 machine verwijderd, nog even de netwerk id instellingen weer opnieuw ingesteld en nu kan ik zo inloggen op die xp machine (zonder combinatie van gebruikersnaam / wachtwoord die op die xp machine bekend is, geloof dat guest account daarop wel geactiveerd is)

snap blijkbaar was anti hacker het probleem. Maar snap dat dan niet want ik heb het ook geprobeerd terwijl ik anti hacker afgesloten had. Toen liep hij ook telkens vast. Maar goed, het lukt nu, dus ik dank u.