Toon posts:

SBLive! op IRQ 11 >>> Moet ik bang worden???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:? IRQ 11 ... dat hoort toch een IRQ 5 of 7 te zijn? Of niet?

Ik had laatst een probleem toen ik een Sitecom 10/100 netwerkkaartje probeerde te installeren... Geen netwerk toegang.

Nu installeerde ik een 10Mbit kaartje (Met OOK een Realtek-chipsetje!) en die werkte wel, MAAR hij zette m'n SBLive! op non-actief.. :( Vanwege een IRQ conflict!

Maar hoe wijzig ik nou m'n SBLive! IRQ ????
(niet in apparaatbeheer in ieder geval..|:( )

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

In een ander slot proppen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan ... de rest ook maar uitproberen??? :z Dat wordt een latertje..

Ik heb trouwens een KT7.. Kan je zoiets dan niet op een of andere manier in de BIOS aanpassen?? Of met een progje??

Vroeger, met m'n Logitech Soundman Wave kon dat wel..... good'ol'times.... :'(

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op dinsdag 16 januari 2001 15:23 schreef altruist het volgende:
SBLive! op IRQ 11 >>> Moet ik bang worden???
Yep... Prepare to die!!! >:)

Verwijderd

Had ik ook op mijn oude VIA mvp3, zat mijn videokaart, live en 2 netwerkkaarten op irq 11. Dat ging wonder boven wonder goed in 98, 2000 wilde 1 netwerkkaart niet herkennen.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Voor je aan een gebed zonder end begint, een paar tips:

1. Gooi alle andere kaarten er uit. laat de Videokaart en de Live maar vechten.
2. Lees http://go.to/kt7faq, voornamelijk het hoofdstuk wat hieraan gewijd is.
3. Stop als het even kan NIETS in de bovenste PCI slot, tenzij het een uiterst bescheiden en verdraagzaam kaartje is en je echt niet anders kan.
4. Er is geen stap 4. :?
5. Je hoeft niet steeds helemaal in WIndows te booten. Meteen na de reboot zie je al de tabel met PCI kaarten. Kijk ff snel wat het IRQ van de NW kaart is en als het je niet bevalt zet je hem weer uit en kan je weer verplaatsen.
6. Zie stap 2!

Success

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had ook zo'n soort probleem.. na wat schuiven met kaarten was het bijna goed. .toen heb ik nog in het bios 'assign IRQ for VGA' (komt er weer een IRQ vrij) uit gezet en alles werkt.. ik weet alleen niet of dat met elke videokaart werkt, wordt volgens mij aangeraden om die optioe op Enabled te zetten, maarja bij mij werkt het wel goed :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Als je geluidskaart het doet op 11: gewoon laten staan :)

If not, then:
Zet in bios alles op auto. Er zijn veel mensen die vinden dat ze het zelf wel kunnen en zelf alle irq's toewijzen, maar dat is maar in een héél enkel geval nodig. (Ik werk in een pc winkel en moet dagelijks dit soort pc's tot de orde roepen. Veelal hebben mensen zelf dan zelf irq's toegewezen, omdat ze dachten dat dat moest, gewoon niet doen!)

In bios dus alles op auto en plug en play os optie ook op yes zetten.
Booten, kijken of alles werkt. Zo niet: In handleiding van je moederbord staat welke pci sloten irq's met elkaar delen. Zoek "paartjes" kaarten uit die met elkaar op 1 irq'tje mogen. Je kiest dan uiteraard een vergevingsgezinde kaart met een kaart die graag zijn eigen irq wil. (en echt dwarsliggende kaarten moet je dan echt een slotpaar toewijzen, zodat hij in zijn eentje op een irq komt. Echter zo kan je dus een pci slot niet gebruiken, ik weet niet of je wel een slot over hebt) En inderdaad deelt pci slot veelal zijn irq met het agp slot: Dat gaat ook niet altijd goed.

Succes,

enne: Niet in bios toewijzen, maar je pci kaarten doordacht in slotjes stoppen: Werkt beter

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 22:26 schreef Lampje het volgende:
Zet in bios alles op auto. Er zijn veel mensen die vinden dat ze het zelf wel kunnen en zelf alle irq's toewijzen, maar dat is maar in een héél enkel geval nodig. (Ik werk in een pc winkel en moet dagelijks dit soort pc's tot de orde roepen. Veelal hebben mensen zelf dan zelf irq's toegewezen, omdat ze dachten dat dat moest, gewoon niet doen!)
Dat kan leuke uitdagingen opleveren...
Mijn laatste aanwinst: een P800 met
- Asus AGP-V3800 Pro videokaartje,
- Realtek netwerkkaart,
- Creative SB Live 1024 geluidskaart,
- Creative MPEG2 kaart,
- Hauppauge TV-kaart,
- E-Tech ISDN kaart (allemaal PCI, op de videokaart na natuurlijk), en nog een
- Adaptec 1542CF SCSI kaart (ISA) voor m'n tapestreamer.

Ik geef je te doen om die te configureren met BIOS op auto en plug'n'play... :)

• Raymond
Ik geef je te doen om die te configureren met BIOS op auto en plug'n'play...

Dat valt wel mee. Alleen je scsi kaart is isa, die wil in zijn eentje op een irq. Dat kan, verder heb je redelijk gemakkelijke hardware.

Win2k is er nog brutaler in: acpi zit op irq 9, alles wat acpi ondersteund plaurtíe dan ook op 9. En het gaat maar zelden fout*D

Verwijderd

Lampje, dan werk jij in een betere PC-zaak dan waar dit ding gekocht is. :)
Was via een PC-prive project, en de oplevering heeft 3 dagen langer geduurd, en iemand van hun TD heeft zondag doorgewerkt, omdat de machine van mij en die van een collega zo "vol" zaten dat ze niet meer zomaar te configureren waren...

Alle PCI interrupts zijn nu in het BIOS toegewezen, en mij werd op het hart gedrukt: NIET WIJZIGEN!!! :D

Tot nu toe heb ik 't zo gelaten ('t werkt nl.), maar dat gaat zogauw ik tijd heb veranderen. Dan gooi ik Win ME eraf en Win98 SE erop, en dan wil ik zelf wel 's zien of 't echt zo'n drama is. 8-)

2000 komt niet op deze machine, want die's echt voor spelletjes, multimedia, etc. en da's nog steeds niet de sterkste kant van NT/2000. Bovendien draait dat al op een ander machientje: een K6 450.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maakt toch geen hol uit? Je moet alleen je SB16 emulation op IRQ 5 of 7 zetten. Mijn SB Live werkt prima (al een jaartje onderhand) op IRQ11, maar SB16 moet op 7 ofzo dus...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

ik heb mijn geluidskaart op IRQ 10 zitten en daar zit ook de USB op dus die USB van mij werkt niet!!!! en als ik em in een ander slot prop dan heeft ie weet IRQ 10 :(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
>:) Het kon dus nog erger... >:)
Ja? Ja!::

Ik gooi m'n oude netwerkkaartje uit apparaatbeheer... en vervolgens sloop ik hem uit de kast.. :D Toen rebooted ik in de hoop dat SBLive! (nog steeds geinst) weer aan zou springen, want er zou geen IRQ plobleem meer moeten zijn... NIET DUS !!!! :( :( Want wat schetst mijn verbazing: Het %#@% wordt nog STEEDS "Uitgeschakeld door een windows-stuurprogramma, code: 22" !!! ;( ;(

Nou ja, ik de SBLive! deinstalleren en herinstalleren.. wordt gewoon herkend.. creAtive CD'tje derin..LiveWare 3! drivers derin.. EN NOG STEEDS DEZELFDE FOUT MELDING IN APPARAATBEHEER !!! :( ;( >:)

AARGHGHGH...

Dus toen hetzelfde gedaan, maar dan met SBLive! in een ander slot (NIET boven het ISA- of onder het AGP-slot) ZELDE RESULTAAT ::( |:(

• Exirion
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb:

SB Live Full - IRQ 7
SB Live Value - IRQ 9
Realtek NIC - IRQ 11
Intel NIC - IRQ 10
Adaptec SCSI - IRQ 11
Videocard - IRQ 5

Alles stabiel :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
;) Da's leuk voor jou, maar hoe pas ik die IRQ's dan aan>> want in Windhoos zijn ze via apparaatbeheer niet te wijzigen (voor zover ik weet. :?)
En bovendien hoe moet ik er in #$%^naam achterkomen welke driver m'n SBLive! uitschakelt????
I'm doomed... ;(

• Raymond
Gebruike je usb? Nee? Uitscakelen dan!
Gebruikje 2 seriele poorten? Nee? Uitschakelen dan!
Hebbie printer? nee? schakel printerpoort uit!

He? Wat zeg je? 3 irq'tjes erbij? Wow, da's snel!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
Probeer in je bios eens de "force update' functie o.i.d. dat doet volgens mij de instellingen resetten en dat werkt soms.

Verwijderd

Topicstarter
U da fly !!! Dat ga ik vanmiddag/vanavond meteen proberen.. :)

MAAR.... m'n SBliveje werkte voor mijn netwerk-installatie-niet-werken-debacle prima en zonder conflicten, dus of dit helpt?? Ik krijg haast de indruk dat het een software-matig probleem is.... |:(

• Exirion
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 januari 2001 11:20 schreef Lampje het volgende:
Gebruike je usb? Nee? Uitscakelen dan!
Gebruikje 2 seriele poorten? Nee? Uitschakelen dan!
Hebbie printer? nee? schakel printerpoort uit!

He? Wat zeg je? 3 irq'tjes erbij? Wow, da's snel!
Ik heb inderdaad ook geen LPT nodig want ik print via het netwerk op een andere PC. En zo kun je vaak aardig wat zooi vrijmaken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
plug&play os op enabled zetten
Dat vond ik inderdaad ook al raar; in de BIOS van m'n KT7 staat "plug&play os" idd op "no"....?? Terwijl ik Win98SE draai..

Aanzetten dus??? :?

• Raymond
[b]
Aanzetten dus??? :?
Ja, als dat nl. op no staat, mag windows geen irq's wijzigen. En op die manier kan je het win ook niet kwalijk nemen dat het niet werkt. Gewoon op yes zetten en alleen ff irq 10 voor je isa kaart reserveren

Verwijderd

Topicstarter
en alleen ff irq 10 voor je isa kaart reserveren
;)
Hoe kan je dat doen dan (in de BIOS, ja..)
MAar waar?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer.. Het bovenstaande heet dus allemaal NIET gewerkt.. :( (Alleen nog niet de "force update" geprobeerd)
Ik ben in "Systeminfo" het volgende tegengekomen:

1. WINSOCK 2.0 draait, terwijl ik GEEN netwerk geinstalleerd heb en GEEN netewerkkaart in m'n sloten heb...
2. Bij "stuurprogramma's overslaan" of zoiets vond ik dit:
"Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van: NETWORK\MSTCP\0001
de referentie voor dit probleem is NETWORK\MSTCP\0001
U kunt dit probleem mogelijk oplossen door een upgrade vd stuurprogramma's voor deze hardware te installeren of door de bronnen die het apparaat gebruikt te wijzigen."

Zegt dit iets? :?

damned, ik zou dit weekend voor het eerst Vampire the Masquerade gaan spelen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat er een verborgen bestand in m'n root stond; DETLOG.txt

Hierin staat ergens een regel:
"configMG device: NETWORK\MSTCP\0001"

Verder ontbreekt trouwens de IRQ vd SBLive!in "apparaatbeheer">>"Bronnen" ?! |:(

en iets heeft met m'n FDD lopen k*tten, want die leest nix meer, lampje brandt wel tijdens "lezen" en booten..

|:( :( >:)

Hellllup

Verwijderd

Topicstarter
??? Anybody?? ;( Hellp... pls

• Raymond
pfff.

Zet je bios goed en installeer windows opnieuw. Mischien dat dat werkt.

(en nee, dat is niet veel werk, win installeren met e nodige updates ed. kost niet meer dan een uurtje of twee. Je bent nu al veel langer bezig)

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die ECHT VERSTAND heeft van de SBLive! ????????????

ELllloooo ????????? Ik moest ^$%^%# een (heeele oude) Logitech Soundman Wave installeren om iets te horen,.....~!!!!!

HELLlllllooooo ??!?!?!?!?

Verwijderd

Gooi em is uit het raam >:) Misschien dat het dan wel werkt!

Gewoon win opnieuw erop en als het dan nog niet werkt lekker schuiven met de kaarten. En kijk in de handleiding welke sloten met elkaar een IRQ delen! Anders verplaats je een kaart, maar schiet je er niks mee op omdat hij weer dezelfde irq krijgt.
Kijk ook es bij Bureau-accessoires-->systeeminfo. Dan onder Hardwarebronnen --> IRQ's. Daar staan ze allemaal en kun je zien wat waarop staat en wat vrij is.

Geloof me het kan echt! Ik had 5 kaarten in me bak zitten! Na een beetje pielen lukt het wel.

Succes!

• bitMeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02-2019
Ik had ook veel problemen om mijn SB Live aan de praat te krijgen. De fout die ik gemaakt had was om alle kaarten erin ter pleuren en dan Windhoos te installeren. Fout dus!
Truuk is om alles (behalve video) eruit te laten, dan windows te installeren. Vervolgens steek je de kaarten er 1 voor 1 in. Windows opstarten en alles laten installeren zoals dat voor die kaart moet. EN DAN PAS ALS LAATSTE JE SB LIVE ER IN STOPPEN (sorry voor schreeuw maar ik hoop dat je ziet dat dit heel erg belangrijk is).

In ieder geval heeft dit goed voor mij gewerkt.

Success.

--

Verwijderd

Topicstarter
tnx, ik heb dan wel een vraagje over m'n register:

Ik heb nogal veel programma's geinstalleerd (gamez en appz); waaronder een hele zooi Fotosjop-filters..
Als ik die nou allemaal handmatig opnieuw zou moeten installeren.. :z

TENZIJ: ik m'n register zou kunnen bewaren en alle filters&progs tijdelijk over zou zetten naar m'n D: ..... toch??

Maar hoe doe ik dat?
Pagina: 1