Toen mijn pc opeens begon te crashen, ging ik eens in mijn kast kijken en zag ik dat mijn vga koelertje het begeven had. Ik heb toen een blue orb erop gezet (stroomvoorziening op mobo ipv kaart zelf) en dus het stekkertje van de stock koeler uit de videokaart gehaald. Hierdoor doet echter mijn videokaart het niet meer bij het booten (beveiliging neem ik aan?). Is het mogelijk om het draadje van mijn stockkoeler eraf te knippen en erin te laten zetten en dan dus de blue orb erop of kan ik het zaakje ook op een andere manier weer werkend krijgen?
Als je je blue orb op je mobo aansluit moet hij het gewoon doen.
Wanneer je op de power knop ramt, doet je pc dan helemaal nix of krijg je geen beeld? Ik denk dat je je nieuwe cooler niet helemaal juist hebt geinstalleerd, of dat je misschien je kaart niet goed hebt teruggeplaatst.
Wanneer je op de power knop ramt, doet je pc dan helemaal nix of krijg je geen beeld? Ik denk dat je je nieuwe cooler niet helemaal juist hebt geinstalleerd, of dat je misschien je kaart niet goed hebt teruggeplaatst.
volgens mij is een blue orb veeeels te licht voor een 9800pro. best kans dat je nu je kaart afgebrand heb
Verwijderd
Prik eens voor de grap het stekkertje van de oude cooler op de videokaart en laat hem er maar gewoon bij hangen. Dan weet je het zeker dat het niet aan een of andere beveiliging kan liggen.
In feite draait mijn pc nu nog steeds goed. De stock koeler zit er nu op, met kapotte fan en er staat een grote ventilator naast mijn kast tegen de koeler te blazen 
De pc leek wel te booten, alleen ik kreeg gewoon geen beeld..daarom dacht ik dat er sprake was van een soort beveiliging op de kaart, die de kaart gewoon niet 'aanzet' zolang er geen fan op de kaart zelf is aangesloten.
De pc leek wel te booten, alleen ik kreeg gewoon geen beeld..daarom dacht ik dat er sprake was van een soort beveiliging op de kaart, die de kaart gewoon niet 'aanzet' zolang er geen fan op de kaart zelf is aangesloten.