[Nokia 6021] Windows besturen via bluetooth; welk software?*

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08 13:30
Hey,

Ik heb een Nokia 6021 en een laptop met Windows XP SP2. Beiden ondersteunen bluetooth.

Nu geloof ik dat er software bestaat waardoor je je laptop via je GSM kan besturen. Op je GSM moet je dan een java-applicatie installeren, en ook voor Windows is er een module. Met de joystick van je Nokia beweeg je dan de muiscursor, e.d. Ik heb ooit gezien dat iemand zijn Powerpoint-presentatie zo bediende.

De voor de hand liggende vraag: wie kent deze software? Waar kan ik die vinden? Indien mogelijk: is deze software gratis of is er een gratis variant?

Google en andere searches hebben helaas niets opgeleverd.

Verwijderd

Met FMA (floats mobile agent) kan ik mijn pc met mijn T630 besturen. Ik weet niet of dat ook met een Nokia werkt...

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34

"Stilte, een gat in het geluid...."

• DriesA
Die was ik ook al tegengekomen, maar deze ondersteunt enkel "Microsoft Windows Mobile Smartphone" en "Sony Ericsson feature phone".

Die FMA werkt volgens mij ook alleen maar met Sony-Ericsson.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
.... en je vindt een programma dat van de Sony-Ericsson een afstandsbedienigs maakt.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-08 23:42
Maar dat is voor een Sony Ericson. Nokia staat althans niet in de ondersteuningslijst.
edit:
Spuit 11...

Ik zelf zoek eigenlijkook wel zo een programma als dat TS zoekt, maar dan voor de Nokia 6230i.
Puppetmaster werkt niet (Java null pointer exception) en van Bluetooth Remote Control kan ik niet uitvogelen op de website of dat gratis is of shareware oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 25-09-2005 13:34 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Bluetooth Remote Control
turns your Bluetooth enabled mobile phone into a universal controller for Windows.

See your PowerPoint slides or destkop directly in the phone, browse/play the songs in ITune, WinAMP or Media player, and much more...

Bluetooth Remote Control is a true universal remote control that lets the user add or modify the controlled programs. Customize simple keymaps or, for full control over the UI, write your own Java and VB scripts.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 25-09-2005 13:37 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

google maar eens op puppetmaster, helaas geen freeware...

[Signature]

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb icm mijn T610 redelijk goede ervaringen met Puppetmaster. Het is simpel en is perfect voor powerpoint enzo te besturen. Er kan ook met plugins gewerkt worden.

Helaas geen Freeware zoals woest85 zegt, maar mischien wel de aankoop waard als je het vaak kan gebruiken...

offtopic:
Hoi, ik wist niet dat hier nog mensen uit Bree actief waren ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

control Windows via bluetooth > [Nokia 6021] Windows besturen via bluetooth; welk software? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DriesA
Ik heb Puppetmaster even onder de loep genomen. Ziet er goed uit!!

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1