Toon posts:

Poortmappen met Thomson TCM 420 - een helse klus ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Allereerst mijn complimenten voor dit forum, heb de afgelopen dagen gigantisch veel gelezen en geleerd over het poortmappen. Ik zit met het volgende probleem:

Sinds twee dagen Chello Extreme, genomen om veel meer en sneller te kunnen downloaden. Probleem is de windows firewall en de bijbehorende modem van Chello: Thomson TCM 420, een modem waar ik werkelijk niets over kan vinden op internet.

Ik wil voor Azareus & ABC mijn poorten mappen omdat er bij Azareus een snelheid wordt gehaald niet hoger dan 1 kb/s en bij ABC zit ik op slechts 40 kb/s (terwijl ik via DAP bij testfiles 2300 kb/s haal). Ik weet dat de downloadsnelheid van meerdere factoren afhankelijk is, alleen zo langzaam als bij mij koop je het nergens. Ik krijg het niet voor elkaar om via de windows firewall de instellingen aan te passen, waardoor ik bij Azareus steeds de melding krijg dat de poorten niet open zijn.

Nu heb ik meerdere keren diverse mogelijkheden, zoals in dit forum beschreven, geprobeerd om mijn poorten te mappen wat dus niet wil lukken. Er wordt regelmatig geadviseerd om via een admin pagina de modem instellingen aan te passen. Je zou op deze pagina kunnen komen door te surfen naar je eigen IP of je modem/router IP, achterhaald via ipconfig. Het bereiken van deze pagina is ook iets wat bij mij niet wil werken.

Daarnaast snap ik ook niet echt welke instellingen ik moet veranderen bij de uitzonderingen van Windows firewall. Heb daar een programma/poort toegevoegd voor Azareus maar dit is niet het enige wat ik moet aanpassen (als ik al in de goede richting zit).

Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik ben de wanhoop nabij, bij wijze van uiteraard ... :9

Mijn dank is groot ... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Groet,

een leek