Kast spuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
als je dat gaat doen Moet je dan het plastic van je kast ook eerst voor behandelen zoja waar mee

Verwijderd

je moet het plastic gewoon ontvetten. Dan gaat alles goed, alé bij mij toch

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Moet je je diskdrive en cd-romspeler ook meespuiten, en de monitor en het keyboard anders lijkt het niet mooi.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
hmm als je plastic gaat spuiten moet je het eerst behandelen met kunstof hecht primer daarna pas met spuitbussen ofzo aan de gang gaan
verder ook inderdaad je cd rom spelers en diskdrives meespuiten
daarna ook blanke lak eroverheen en alles ziet er weer als nieuwd uit en supergaaf natuurlijk

.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

1. Ontvetten met ammonia (bij twijfel 2 keer)
2. met kleefdoekje eventueel achtergebleven stof weghalen. Niet te hard drukken, enkel aaien)
3. Spuiten met kunststofprimer. Egale lagen spuiten, zo dik dat het vloeit, maar niet zo dik dat het gaat druipen.
4. Na drogen (zie aanwijzingen fabrikant) spuiten met gewenste kleur/effect. Wederom egaal spuiten, zeker met metallic lakken. Oefen eventueel eerst op een teststukje of oude emmer oid.
5. Na drogen (weer fabrikant/verfbus raadplegen afwerken met blanke lak uit de spuitbus.

Probeer ergens te spuiten waar je relatief veel ruimte hebt, en waar het stofarm is. Zorg dat er geen andere mensen in de buurt komen (geeft stof) en na spuiten zelf ook wegwezen.

Meestal hoef je niet te schuren. Schuur je wel, doe dit dan met P360 oid, anders krijg je schuurkrassen, en dan moet je als eerste of tweede laag spuitplamuur erop zetten, en dan licht schuren.

Begin te spuiten naast het voorwerp, spuit erover heen en keer naast het voorwerp weer om. Werk systematisch, dus bijv van boven naar beneden.

Let erop dat frontjes van CD spelers etc. niet wegwaaien tijdens het spuiten. Eventueel vastzetten aan de achterkant met tape oid.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb 4 dagen geleden even op een ouwe kast geprobeerd. We hadden nog een spuitbus autolak staan van een oude auto. Heb het plastic even met een doek wat schoongemaakt, verder niet. Toen gespoten en het zit er ontzettend goed op nog. Ik sla er met m'n nagels zo hard tegenaan als ik kan (zeg maar...zo hard dat m'n nagels net niet breken....hmmm, ik lijk wel een wijf, maar mijn nagels breken in ieder geval niet snel geloof ik!) en je ziet er NIETS van.

Als je het echt gaat doen wel ff ontvetten enzo, kleine moeite, maar die primer is geloof ik dus niet altijd nodig. Maar dat moet je maar even op de bus lezen. Gewoon opvolgen wat erop staat, dan komt het wel goed. Maar autolak roelt dus (wel wat duurder dacht ik, maar hell, heb je ook wat)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb het ook gewoon even met een doekje afgenomen en toen gespoten ...
prima resultaat !

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

die primer is voor verf dat dus niet direct op plastic kan (duhh!)
maar die verf is geloof ik wel behoorlijk goedkoop, in verhouding tot autolak die wel direct op plastic kan. Volgens mij moet je even bij een kenner gaan vragen hoe strak de resultaten worden met die goedkopere verven.
ik denk dat je met autolak zowiezo wel een strak resultaat *kan* krijgen.

• Dezjay
Nou ik had dus gevraagd daar naar of dat ook moest.... zei zijden van wel alleen zo'n bussie kost 25,- beetje veel

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

Ach 25 is altijd nog goedkoper dan voor 250 piek een voorgespoten kast kopen.

Maar wat mijn vraag was, hoe bescherm je je diskdrive en cd-rom spelers van de binnenkant als je die ook gaat spuiten.

Ik heb geen behoefte om mijn diskettestation hierdoor naar de klote te helpen (idemdito mijn cd-rom lezer & brander)

Greetz!

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

oh ja...zEIden ze dat (sorry...heb vandaag nederlands gehad dus moet scherp blijven :))
als er op de bus staat dat het niet nodig is, dan is het niet nodig (jaja..hier moet je een beetje slim voor zijn, maar moet te doen zijn).
Gewoon even verder zoeken dus. Misschien zeggen ze het ook alleen maar om er wat op te verdienen.

trouwens, weet iemand ook meer van of je het ook kan laten spuiten? Bij een autospuiterij ofzo. Ik geloof dat het bij scooters nog wel eens gebeurd enzo. Is dat duur??

• Dezjay
Ja he das ook een idee ken iemand die dat doet ... eens ff vragen ;)

• harley
Spuiten laten doen is duur als je niemand kent zeg maar.
kunstof hechtprimer kost inderdaad 23,-
een gewone kleur tussen de 15,- en 20,-
en blanke lak kost mij 11,- per spuitbus allemaal ( MOTIP autolak )
euhm diskdrive en cd rom speler
schroef je gewoon even open
dan kun je het frontje er zo uitkliken
ff op een spijker hangen in de garage en dan spuiten maar ( mijn manier >:) ) en als het weer droog is terugzetten en klaar is kees jan of hoe je ook heet.

.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

nu vraag ik me nog steeds af, is die kunst-stof primer echt nodig? Best wel duur op zich (sommige mensen moeten best op de kleintjes letten hoor...en het is ook maar net wat je er allemaal voor over hebt)

ik heb dus 1 kastje staan, plastic gespoten zonder primer of wat dan ook, en het zit er enorm goed aan tot nu toe.
Zijn er mensen die die al heel lang hebben?

Verwijderd

Waarom zoveel moeite om je kast te spuiten??
Ik heb een kast gebouwd van lexanplaat.
Makkelijk bewerkbaar materiaal voor eventuele fans. Is 250 x sterker dan glas stond op de verpakking. Ook erg mooi.
Het frontje heb ik in de bomen gehangen en de drives allemaal zover mogelijk naar achter geplaatst. Het frame van de kast is antaciet net als alle andere kasten. Vindt het erg netjes zo. Nu hebben de fans ook betere toegang tot frisse lucht. Ik vindt het ideaal.

Mzl, Sjeiko

• Dezjay
Van wat voor soort plaat ???

foto's plz

• harley
lexanplaat oftewel in gewone volksmond plexiglas is inderdaad 250 keer sterker dan glas bij goed gebruik maar als er egens een barst in zit knalt de hele plaat ook zo doormidden daarnaast is het niet erug krasvast.
en kosten die platen ook nogal wat !!!
kunstofprimer is denk ik niet noodzakelijk als je je kast gewoon op zijn plaats laat staan.
alleen als je hem vaak versjouwd en dus veel in aanraking met je kast komt zou ik het wel doen extra stevigheid is nooit weg he.
en zo'n spuitbus primer mag dan wel wat meer kosten maar het hoeft er maar in 1 dun laagje op en dan kun je de gewone lak er al op spuiten en die 2 of 3 lagen doen en dan nog 2 of 3 lagen blanke lak.

.

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 09:04
Ik had gewoon 2 busjes histor spuitlak a 15,50 gehaald, en na het ontvet te hebben met wasbenzine er op gespoten. Het ziet er strak uit en het zit nog steeds.
Je moet wel oppassen dat je het niet te dik doet want dan krijg je van die strepen.
Om het frontje van de cd en de floppy te spuiten heb ik ze er gewoon even vanaf gehaald.
Bij de cdromspeler moet je wel even oppassen want je moet meestal eerst de voorkant van het laadje erafhalen(als ie open is) en dan pas de rest van het frontje.
Ook moet je zorgen dat je die transparante stukjes voor je ledjes afplakt of eruit haalt.

Veel succes.
(de mijne is nu donkergroen met donkerrood)

Verwijderd

Q: Van wat voor soort plaat ???

Lexanplaat, dat is polycarbonaat of in de volksmond plexiglas. Is onbreekbaar.Ik heb een dikte van 3 mm genomen en met hoekprofiel aan elkaar gelijmd.

Mzl sjeiko

• milouny
  • Laatst online: 15:20
plexiglas is'onbreekbaar', niet onbreekbaar.
Zeggen ze toch ook over je geodriehoek.
Bovendien is het niet bepaald krasvast. Maar als je het mooi maakt is het idd wel cool. maar wat voor frame heb je? antaciet? wasda?
Maar kast spuiten is idd wel cool, moet ik ook maar 's gaan doen bij m'n nieuwe. Maar die monitor: is er een betere maniet dan beeldbuis afplakken en spuiten? je kunt dat plastic frame er toch niet afplukken?

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb gewoon lomp het stof afgeveegd, en gespoten zonder primer of lak (wel alles gedemonteerd).

Zag er goed uit, maar is erg krasgevoelig, en de verf ziet er volgens mij veel beter uit met Primer.

Ik heb sommige delen donkerder als andere delen omdat de verf vervelend te verdelen is.
Volgens mij komt dat omdat ik geen primer heb gebruikt.

iig...doe het niet op mijn manier.
Pagina: 1