Ik heb gister wat onderdelen ontvangen om mijn oude pc (MSI K7T266 PRO, Athlon 1.2Ghz, 512+265MB, 350W Fortron, Ti4400) wat nieuw leven in te blazen.
(Dank aan tweakend voor het vergeten van niet 1, maar 2 (!!) onderdelen)
Hij maakte mij te veel herrie (delta 6500rpm) dus die heb ik verwisseld met een TT Big Typhoon.
Tevens heb ik een nieuwe kast gekocht en wat uv erin gestopt.
Aangezien die Big Typhoon niet paste op mijn mobo (dank hiervoor aan thermaltake die zei dat het wel ging passen)
Zie Pic
heb ik dus die heatpipes wat verbogen en die condensators wat aan de kant gedrukt.
Afijn, het past no problem, en bij de eerste boot was er geen probleem. Temp in de bios zag er oke uit dus ik verder booten naar windows.
Eenmaal in windows vond ik het toetsenbord al vreemd doen, af en toe piepte mijn pc als ik op een toets drukte.
Maar nu, heb ik ondertussen de bios gereset om te kijken of dat helpt: niet dus.
Bij het booten geeft hij nu twee opties:
- Druk op F1 om naar de setup te gaan
- Druk op F2 om default waardes te laden.
Maaarrrr welke van de twee ik inram, mn pcspeaker geeft alleen een piepje, en kom ik dus niet verder.
Ander toestenbord helpt niet.
Hd's ontkoppelen helpt niet.
Geheugen wisselen helpt niet.
Cmos resest / battery eruit help niet.
Jullie kennen dat piepje vast wel; als windows blijft hangen en je blijft rammen op het toestenbord hoor je het ook wel eens
Zou een USB toestenbord uitkomts kunnen bieden? (moet ik die eerst wel kopen)
(Dank aan tweakend voor het vergeten van niet 1, maar 2 (!!) onderdelen)
Hij maakte mij te veel herrie (delta 6500rpm) dus die heb ik verwisseld met een TT Big Typhoon.
Tevens heb ik een nieuwe kast gekocht en wat uv erin gestopt.
Aangezien die Big Typhoon niet paste op mijn mobo (dank hiervoor aan thermaltake die zei dat het wel ging passen)
Zie Pic
heb ik dus die heatpipes wat verbogen en die condensators wat aan de kant gedrukt.
Afijn, het past no problem, en bij de eerste boot was er geen probleem. Temp in de bios zag er oke uit dus ik verder booten naar windows.
Eenmaal in windows vond ik het toetsenbord al vreemd doen, af en toe piepte mijn pc als ik op een toets drukte.
Maar nu, heb ik ondertussen de bios gereset om te kijken of dat helpt: niet dus.
Bij het booten geeft hij nu twee opties:
- Druk op F1 om naar de setup te gaan
- Druk op F2 om default waardes te laden.
Maaarrrr welke van de twee ik inram, mn pcspeaker geeft alleen een piepje, en kom ik dus niet verder.
Ander toestenbord helpt niet.
Hd's ontkoppelen helpt niet.
Geheugen wisselen helpt niet.
Cmos resest / battery eruit help niet.
Jullie kennen dat piepje vast wel; als windows blijft hangen en je blijft rammen op het toestenbord hoor je het ook wel eens
Zou een USB toestenbord uitkomts kunnen bieden? (moet ik die eerst wel kopen)