Toon posts:

Kom niet verder: pc piept bij gebruik toestenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister wat onderdelen ontvangen om mijn oude pc (MSI K7T266 PRO, Athlon 1.2Ghz, 512+265MB, 350W Fortron, Ti4400) wat nieuw leven in te blazen.
(Dank aan tweakend voor het vergeten van niet 1, maar 2 (!!) onderdelen)

Hij maakte mij te veel herrie (delta 6500rpm) dus die heb ik verwisseld met een TT Big Typhoon.
Tevens heb ik een nieuwe kast gekocht en wat uv erin gestopt.

Aangezien die Big Typhoon niet paste op mijn mobo (dank hiervoor aan thermaltake die zei dat het wel ging passen)

Zie Pic

heb ik dus die heatpipes wat verbogen en die condensators wat aan de kant gedrukt.
Afijn, het past no problem, en bij de eerste boot was er geen probleem. Temp in de bios zag er oke uit dus ik verder booten naar windows.

Eenmaal in windows vond ik het toetsenbord al vreemd doen, af en toe piepte mijn pc als ik op een toets drukte.

Maar nu, heb ik ondertussen de bios gereset om te kijken of dat helpt: niet dus.
Bij het booten geeft hij nu twee opties:
- Druk op F1 om naar de setup te gaan
- Druk op F2 om default waardes te laden.

Maaarrrr welke van de twee ik inram, mn pcspeaker geeft alleen een piepje, en kom ik dus niet verder.

Ander toestenbord helpt niet.
Hd's ontkoppelen helpt niet.
Geheugen wisselen helpt niet.
Cmos resest / battery eruit help niet.

Jullie kennen dat piepje vast wel; als windows blijft hangen en je blijft rammen op het toestenbord hoor je het ook wel eens ;)

Zou een USB toestenbord uitkomts kunnen bieden? (moet ik die eerst wel kopen)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:30
Check je cpu temperatuur eens, heb dit weleens gehad met een oververhitte cpu.
Dat bordje wat je hebt heeft geloof ik ook een temp sensor, bij overhitting gooit die de processor op throtteling als ik het goed kan herinneren ;)

Als dat het niet is zou ik zeggen dat je mobo een opdonder heeft gehad.
En probeer eens alleen je toetsenbord aan te sluiten zonder muis mocht je een ps2 muis hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Temp is goed, toen ik nog in de bios kon komen (gister) was hij na een uur (in de bios) 39 graden
Heatpipes worden ook niet bepaald warm op dit moment
Muis is niet aangesloten

Zou zoiets uitkomst kunnen bieden:

Afbeeldingslocatie: http://www.comtradcable.com/images/products/Prod597.jpg

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebtown.com/pr3d4t0r/P1010014.JPG

Moet de koeler niet 90 graden gedraaid worden?

edit/
foutje ik zie het al ben net wakker 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 25-09-2005 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nu doet ie nog vager
Als ik geen toestenbord aansluit gaat ie constant tikjes geven totdat ik hem aansluit
en dan gaat ie tikken als ik op een toest druk

Ook de normale opstart biepjes gaan nu gepaard met 3 tikjes

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:30
Heb je niet per ongeluk je core gecrushed ?

Probeer anders eens zo kaal mogelijk op te starten en dan de onderdelen stuk voor stuk weer terug te doen.
Ander tobo gebruiken kijken of je je proc ergens in een andere pc kan drukken beetje vergelijken enzo.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aan die piepjes en/of het toetsenbord moet je niet teveel aandacht schenken, dat is zeer waarschijnlijk alleen maar het gevolg ergens van.

Probeer je oude koeler er weer eens op te zetten en kijk dan ook meteen even of de core van je cpu nog heel is. Ook een condensator wegbuigen is niet zo'n heel goed idee (al is het zo te zien maar een heel klein stukje, zou die moeten kunnen hebben).

Verder kan het ook zijn dat het moederbord niet goed is gemonteerd in de nieuwe kast. Als de onderkant ergens kortsluiting maakt (kan ook door een achtergebleven schroefje oid zijn) kunnen rare dingen gebeuren. Je zou dus nog kunnen proberen om het moederbord opnieuw in te bouwen en alles goe dte checken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat MSI D-LED verteld mij dat de pc de volgende stappen goed doorloopt:
CPU check (indien hij beschadigd is of niet goed geinstalleerd blijft hij hier hangen)
Early chipset init
MEM check (indien geen / stuk geheugen)
Decompressing BIOS image to ram
Keyboard controller
Testin VGA Bios
Processor Initialitation

Die gaan allemaal perfect, vervolgens moet ik dus op F1 of F2 drukken, en inmiddels is mij dat ook al gelukt (door de ps2 ingang te bewegen)
maar dan kan je maar 2 toesten gebruiken en daarna gaat ie weer piepen bij een toets.

Dus volgens mij is die PS/2 aansluiting niet helemaal jofol meer, dus ik ga dinsdag een USB toestenbord proberen (en nu maar hopen dat USB support na een bios reset default aanstaat :) )
Pagina: 1