Toon posts:

AMD 64 - loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren, heel men pc uit elkaar gehaald om hem eens grondig uit te kuisen. Waaronder ook de cpu en het koelblok daarop.
Nu zet ik heel men pc weer in elkaar, hij start lekker op...
Maar als ik cs source probeerde te spele,lagde ik superveel. Als ik dan ging kijken naar mijn cpu verbruik stond hij op 100%
Zelfs een gewoon filmpje kan ik niet meer afspele want dan slaagt hij ook weer vast omwille van 100% cpu gebruik.

Kan dit liggen aan dat ik iets misgedaan heb met de cpu en de koelblok of zou het iets anders zijn ?

Amd athlon 64 3200+
msi k8t neo
1024 ram
6600gt

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk proces staat er op 100% dan in taakbeheer?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Het proces dat dan bezig is.
Als ik css speel , css dan en als ik iets in winamp of wmp wil bekijke , die dan op 100%

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Klinkt als een videokaart die niet/niet goed wordt aangestuurd. En dan gaat idd bij de geringste grafische toepassing de CPU naar 100%. Probeer de videokaartdrivers eens opnieuw te installeren of te updaten.

Goud is geen geld

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 13:15

dotcode

///\00/\\

Het is heel normaal hoor dat als je een spel speelt dat hij 100% gebruikt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Frank_Knopers schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:33:
Klinkt als een videokaart die niet/niet goed wordt aangestuurd. En dan gaat idd bij de geringste grafische toepassing de CPU naar 100%. Probeer de videokaartdrivers eens opnieuw te installeren of te updaten.
of de drivers voor je chipset van je moederbord.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Check met MBM5 eens de temperaturen en spanningen.

Check in apparatenbeheer bij de IDE-controllers of alles effectief op DMA draait (dus niet enkel de keuzevakjes zien). Op DMA ingesteld is niet gelijk echt op DMA draaien.

De eerder vernoemde drivers updaten is belangrijk zeker voor de grafische kaart en via-chipset.

Kuis je computer eens grondig op vlak van virussen/wormen/spyware, dit wordt zwaar onderschat zodanig zwaar dat ik alle computers van mijn netwerken zelf moet uitkuisen.

* rapture heeft door jarenlange ervaring (meer dan 5000 virussen/wormen en nog eens minstens 5000 stuks aan spyware overboord gesmeten) goede kuisprocedures ontwikkeld.

[ Voor 64% gewijzigd door rapture op 25-09-2005 12:39 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vermoed dat het aan cool & quiet ligt (in bios). Zet dat eens uit. Misschien loopt je processor op de laagste kloksnelheid, en dat hij daarom zo lagt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank jullie ten zeerste het probleem is opgelost.
Het lag aan de via chipset drivers. Heb deze ge-update en het probleem was opgelost.

Nog eens bedankt :)
Pagina: 1