Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tele2 ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 13:09
Gisteren kwam ik deze pagina tegen op de website van Tele2. Ik heb uitgerekend welke kosten ik nu maak voor telefonie en voor ADSL. Hieruit kwam naar voren dat ik behoorlijk kan besparen met Tele2.
Alleen voordat ik in het moeras dat Tele2 heet spring zou ik graag eerst willen weten hoe die verbinding van Tele2 is. Is dit een beetje stabiel, of vliegt het er om de haverklap uit.

Ik heb op Tweakers gezocht, maar kwam heel veel topics tegen over hoe een speedtouch modem ingesteld moet worden en hoe die geleverd wordt door Tele2. Maar ik heb nergens recensies over de verbinding gevonden.Zijn er mensen die met Tele2 werken?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:31

slaay

Natuurbeleven.com

Via welk kabeltv netwerk wordt het geleverd? Aangezien Digitale Telefonie via kabelinternet verloopt.

Dich bis echt unne foëzen haas

• HansMij
In tegenstelling tot dat je geen KPN-kosten hoeft te betalen, denk ik dat het wel om het KPN netwerk gaat. Dit klinkt raar, maar volgens dit artikel mag KPN geen monopolie meer voeren op telefonie-abonnementen. Ik denk dus dat Tele2 hier gebruik van maakt. In tegenstelling tot dat het in dat geval wel draait om het KPN-netwerk, zal KPN dus niet de dienst leveren.

Verwijderd

Twee maanden geleden met tele2 geregeld dat ik op 30 september van wanadoo naar tele2 zou overstappen. Twee dagen van te voren ben ik na zelf te gaan bellen erachter gekomen dat er iets mis was gegaan en dat het nu nog minimaal 2 weken ging duren voordat ik weer adsl heb. En dat terwijl ze er reclame mee maken dat als je overstapt je geen dag zonder internet zit. Ik zou best dat telefonie en adsl willen gaan gebruiken maar ik ben er nu toch een beetje huiverig voor geworden. Iemand al ervaringen?

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
In augustus zijn mijn ouders overgestapt naar Tele2 adsl. Ze beloven binnen 3 weken een aansluitpakket toe te sturen. Ik heb dit pakket eind juni aangevraagd aangezien het oude abonnement tot 1 augustus door liep. Ik dacht dat ze zo voldoende tijd zouden hebben om over te kunnen stappen. Helaas heb ik mij daar in vergist. Op 1 augustus wisten zij te vertellen dat het nog 3 weken ging duren. Op dat moment adverteerde Tele2 nog steeds dat nieuwe klanten binnen 3 weken een aansluitpakket ontvangen. Ze liegen nieuwe klanten dus voor. Ze vertellen dat je snel een adsl verbinding hebt via Tele2 en laten je daarna lang wachten.

Vragen aan hun helpdesk worden ook niet al te goed beantwoord. Achteraf heb ik dus spijt dat ik mijn ouders heb laten overstappen naar Tele2.

Verwijderd

Haha, en die knakker van de helpdesk maar beweren dat ik de enige was.... 30 september zou mijn adsl verbinding met wanadoo er mee ophouden maar deze doet het gelukkig nog steeds, hier zou ook wel weer iets mis zijn gegaan.. Al met al is overstappen zo makkelijk nog niet, vooral niet bij een organisatie als tele2. Toch nog even een vraagje. Ik heb dus 2 maanden geleden telefonisch met wanadoo kortgesloten dat mijn adsl verbinding er 30 september mee op zou houden! Deze doet het nu dus nog steeds, kan ik hier nog problemen mee gaan verwachten omdat er binnenkort als het goed is tele2 komt (wat er dus eigenlijk al had moeten zijn)?

Verwijderd

Edit 13-10-2005

Op "dringend verzoek" van Tele2 moest ik mijn reactie in dit forum aanpassen.

Bij deze de inwilliging van het verzoek ...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 11:08 ]

• Paters
  • Niet online
Hmm....leest Tele2 dit forum en verzoeken ze jou om je reactie aan te passen? Wat the hell heb je hier gepost dan? :?

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Paters schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:23:
Hmm....leest Tele2 dit forum en verzoeken ze jou om je reactie aan te passen?
Een provider die zulke maatregelen neemt (ik vraag me af welk machtsmiddel gebruikt is om iemand te bewegen z'n reactie te veranderen), is sowieso niet te vertrouwen, geen goede reclame dus.

Over de meeste providers komen vaak (soms ook onterechte) klachten binnen, maar juist door je als bedrijf hierin te mengen onstaat al snel de indruk dat men wat te verbergen heeft. Een weerwoord, of gewoon goeie service bieden (is moeilijk blijkbaar) is veel betere reclame.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Paters schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:23:
Hmm....leest Tele2 dit forum en verzoeken ze jou om je reactie aan te passen? Wat the hell heb je hier gepost dan? :?
Inderdaad. Tele2 heeft zich nergens mee te bemoeien. Enkel als hij valse beschuldingen heeft geuit jegens Tele2, dan is er wat van te zeggen, anders niet.

Dit doet vermoeden dat ze iets te verbergen hebben. En als een provider dan zo gaat reageren, tsja, dan schep je alleen maar meer wantrouwen...

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 15-10-2005 15:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Zijn er meer ervaringen inmiddels met 'tele2 digitaal pakket'?
Ben zeer benieuwd ..Vooral mbt kwaliteit/stabiliteit telefonie.
Overweeg het aan te vragen voor een adres van een vriendin..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 17:50 ]

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
De bovenstaande reacties zijn al niet zo positief, dat er verder niet echt over gediscussieerd wordt hier komt denk ik omdat het abbonement niet echt past bij het type gebruiker wat dit forum bezoekt, plus ze zijn best duur. ADSL super 2mbit down+telefonie voor 50 euro p/m bij tele2, dat doet tiscali met 4mbit down en 10 euro minder, namelijk voor 40 euro p/m.

ADSL basis 512kbit down bij tele2 voor 40 euro per maand, bij tiscali heb je voor 25 euro met 2mbit down plus telefonie.
(tiscali als willekeurig voorbeeld als concurrent genomen)

Kortom ik denk dat je met een andere provider sowieso veel goedkoper uitbent

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:34:
Edit 13-10-2005

Zou je mij eens willen mailen hoe en wat? Want ik hoop toch dat dit niet echt het geval is....

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Xandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:15:
[...]
Zou je mij eens willen mailen hoe en wat? Want ik hoop toch dat dit niet echt het geval is....
Dat verbaasde mij ook al, een provider die iemand uberhaupt benaderd en daarna kan bewegen een bericht in te laten intrekken vertrouw ik opzich minder dan 1 slecht bericht over de provider.
offtopic:
Een mogelijkheid om gewijzigde reacties te achterhalen is mischien zo gek nog niet (mischien met 24/48 uur utomatische verwijdering, ook al zullen de argumenten tegen zo'n feature ook wel net (net) zo zwaar wegen.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 25-10-2005 18:22 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

ik heb hier tiscali 4 mb down met telefonie ik zat eerst 2 week zonder telefoon en internet
en nu wil internetten er nog al eens uitklappen na een uurtje day of defeat niet sourceen heb al 2 firmware upgrades gedaan
het is wel goedkoop maar geen duurkoop

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:52

Tao

DPC DE_KOMETEN

Defiant schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:03:
De bovenstaande reacties zijn al niet zo positief, dat er verder niet echt over gediscussieerd wordt hier komt denk ik omdat het abbonement niet echt past bij het type gebruiker wat dit forum bezoekt, plus ze zijn best duur. ADSL super 2mbit down+telefonie voor 50 euro p/m bij tele2, dat doet tiscali met 4mbit down en 10 euro minder, namelijk voor 40 euro p/m.

ADSL basis 512kbit down bij tele2 voor 40 euro per maand, bij tiscali heb je voor 25 euro met 2mbit down plus telefonie.
(tiscali als willekeurig voorbeeld als concurrent genomen)

Kortom ik denk dat je met een andere provider sowieso veel goedkoper uitbent
Tsja, dan mot ut natuurlijk WEL beschikbaar zijn waar je woont. In een dorp bij Stadskanaal is Tiscali niet beschikbaar, Wanadoo ook niet. De keuze aldaar is OF kabel (@home, brrrrr) of Tele2.
Dan lijkt mij het laatste nog aantrekkelijker.

Diablo3

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:34:
Edit 13-10-2005

Wat is er gebeurt met vrijheid van meningsuiting?! Als jij toch je ervaring met een "proffesioneel" (:r) bedrijf op een forum wilt delen dan is dat toch _jou_ keuze, en niet die van Tele2.

Afijn, dit bevestigd nogmaals mijn vermoeden over Tele2, onprofessioneel & kinderachtig.. :r

normaal heb ik een hekel aan kostsmiley's, maar nu is ie wel gepast denk ik zo

Verwijderd

[b]
Tsja, dan mot ut natuurlijk WEL beschikbaar zijn waar je woont. In een dorp bij Stadskanaal is Tiscali niet beschikbaar, Wanadoo ook niet
.
Inderdaad is het plattelandsgebied waar ik de aansluiting voor wilt hebben ook zeeeeeeer beperkt aansluitbaar op ADSL,

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Little_captain schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:22:
ik heb hier tiscali 4 mb down met telefonie ik zat eerst 2 week zonder telefoon en internet
en nu wil internetten er nog al eens uitklappen na een uurtje day of defeat niet sourceen heb al 2 firmware upgrades gedaan
het is wel goedkoop maar geen duurkoop
En 99.99% van de problemen heeft een oorzaak die zich laat aanwijzen redelijk vlot en is oplosbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 25-10-2005 19:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Als ik iemand iets mag aanraden, neem geen tele2. Wat werken die mensen verschrikkelijk langs elkaar heen. Dit mag je geen organisatie noemen. Ik ben er in ieder geval klaar mee!! Ik zou overstappen van wanadoo naar tele2, ze maken reclame met de slogan dat je geen dag zonder internet komt te zitten, vergeet het maar. Ik belde twee dagen voor de overstap met de vraag waar mijn modem bleef.. dit was geheel onbekend, het was echter wel bekend dat ik niet op tijd mijn dsl verbinding kreeg opgeleverd. Na erg boos te zijn geworden en gevraagd te hebben dan m'n abo op te zeggen zodat ik wanadoo kon behouden werd dit met negatief beantwoord. Na 1 week niks te horen en 2 mailtjes waar geen antwoord op was gegeven maar weer gebeld. Mevrouw kon niet in het systeem, of ik na het weekend terug wilde bellen.. toen ik terugbelde was er nog niks bekends enz enz... kortom 3 weken later was er nog niks bekend en toen kreeg ik de optie maar aangeboden om het op te zeggen.. Dit heb ik gelijk gedaan want ik was het helemaal zat met die gasten........... krijg ik in week 4 een modem opgestuurd?????? dat snap je toch niet, ik weer teruggebeld wat er mee moest gaan gebeuren... om een lang verhaal kort te houden, ik heb gezegd dat ze m maar op komen halen, heb je een keuze neem geen tele2... kom nu maar op tele2 dat k dit bericht moet verwijderen, mooi niet !!! gebaseerd op feiten dit verhaal! mvgr

• HansMij
Ik begrijp uit de reacties dat ik beter Tiscali kan overwegen? die hebben volgens mij ook een pakket waarmee ik kan internetten en bellen. Heeft iemand hier ervaring mee stabiliteit, betrouwbaarheid, etc.

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-11 14:37
Ik ben telefonisch benadert door Tele2 met de vraag of ik over wilde stappen... aangezien ik nu toch best veel geld kwijt ben voor mijn @Home abbo, dacht ik dat dat wel een goed idee zou zijn... ik zou teruggebelt worden. Dit gaat vandaag gebeuren, maar na het lezen van de reacties kom ik tot de conclusie dat dit een grote fout zou zijn. Weet ik genoeg :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Paters
  • Niet online
Een grote fout kan ik het ook weer niet noemen. Nu het eenmaal werkt heb ik geen problemen meer. Het probleem is dat zij niet altijd hun afspraken nakomen.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
[edit]
Blijkbaar had de mail een paar uur vertraging, werkt dus wel.

[ Voor 122% gewijzigd door SWINX op 29-12-2005 08:27 ]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Hmm.. ben even via Mijnreact aan het kijken waar ik allemaal gepost heb en zie dat ik dit topic iets te aktief heb proberen te negeren.

Voor iedereen die wil weten wat er nu gebeurt is even een snelle update:

Ik ben werkzaam geweest op de Tele2 ADSL helpdesk. Ik heb geholpen deze op te zetten en te voorzien van kennis in de database etc.
Door een hoop miscommunicatie (lijkt me de veiligste omschrijving) ben ik uiteindelijk door het callcenter dat voor Tele2 de telefoontjes afhandelt verzocht naar huis te gaan, officieel omdat mijn manier van communiceren niet aan hun eisen voldeed. Ik had op dat moment > 10 jaar ervaring in het telefonisch ondersteunen van o.a beginnende computergebruikers en heb geen 1 keer commentaar gehad, in tegendeel zelfs, het bedrijf waar ik toen voor werkte heeft er meerdere klanten door verkregen.

De reactie die ik hier gepost had, omschreef in grote lijnen de manier van communiceren binnen de bedrijven die Tele2 ADSL in de markt zetten. Daar waren ze bij het callcenter niet zo blij mee en binnen 24 uur (!) stond er een koerier met een aangetekende brief waarin gesommeerd werd, op straffe van rechtsvervolging, de post te verwijderen.

Aangezien verwijderen tegen mijn principes is, heb ik de post aangepast.

Momenteel ben ik al weer een tijd aan het werk op de helpdesk van een andere, iets grotere telecommaatschappij, waar ik klanten op een goede en heldere manier weet in te lichten aangaande de problemen die ze hebben.

Ach ja, 't is maar hoe het gebracht wordt ;-) ...

edit:
Typo's verwijderd en leesbaarheid aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 14:26 ]

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 09:29
De communicatie bij tele2 is zwaar waardeloos, hun stappenplan voor oplevering is zo inflexibel als wat en ze liegen je gewoon maar wat voor:

Voor de thuiswerkers hebben we een 2 mbit lijntje via versatel, dit kon stukken goedkoper via tele2 en aangezien tele2/versatel samen zouden gaan zou de overstap makkelijk verlopen, NIET DUS.

Wij voor iedere verbinding het oude abbo opgezegt en het nieuwe aangevraagt en opgegeven op welke datum het signaaltje op de lijn moet komen (1 dag nadat het andere signaal eraf gaat). Nu blijkt dus dat zolang er een signaal op de lijn staat ze niet eens beginnen met hun procedure. Je order wordt geannuleerd en op hold gezet. Maar niet gelijk, neeee pas 2 weken van tevoren. (we hadden het al dik 2 maanden eerder aangevraagd) We stappen notabene over tussen onderdelen van hetzelfde bedrijf! We moeten nu gewoon wachten totdat het signaal eraf is voordat de opdracht bij tele2 verder gaat. We kunnen deze niet annuleren en we kunnen niet via een andere provider omdat we dan met 2 abbo;s zitten. Het mooie is dat we precies gedaan hebben zoals de mannen van versatel/tele2 adviseerden en nu als we ze erop aanspreken zeggen ze dat er wat problemen zijn met de communicatie en dat de particuliere zaken binnen de bedrijven nog steeds geheel gescheiden zijn. Nog leuker is dat het de medewerkers van tele2 helemaal geen hol boeit, zijn hebben de abbo''s binnen en wij zitten eraan vast. Ze kunnen zelfs niet eens alvast het modem pakket opsturen omdat ze hun idiote stappenplan niet kunnen aflopen. We kunnen ze precies uitleggen wat het probleem is en welke foutcodes ze krijgen in hun systeem maar of ze snappen het of het boeit ze niet. De 2de lij zou al meerdere malen terugbellen...... Alles hebben we al geprobeerd, zelfs al onze business manager van versatel met tele2 laten communiceren en nog niets, beidden wassen hun handen en wij zitten ermee. Het lijkt erop dat we niets meer kunnen dan wachten. Als we dit geweten hadden hadden we fijn onze oude lijntjes behouden, dan zijn ze maar duurder en langzamer. Een paar weken geen internet kost veel meer.
Het ergste is dat ik dadelijk vanuit het werk verplicht een tele2 adsl verbinding + telefoon krijg in men nieuwe huis, ik hoop dat dat beter gaat.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Transcom, slavendrijvers zijn het. Ik raad je SNT aan, stuk beter.

Verwijderd

(way off-topic)

Transcom doet/deed het telefonieverkeer voor Tele2 idd.
SNT is iets groter, heb ik na Transcom voor gewerkt. Zit nu via KCC op de IPB helpdesk

(einde way off-topic)

Transcom beriep zich toentertijd op de NDA die ik ondertekent zou hebben (nooit gedaan overigens) en aangezien ik geen geld ervoor over heb/ zin heb in gerechtskosten heb ik hun "dringend verzoek" maar voldaan... O-)

Heeft wel als consequentie dat ik nu terughoudener post, en om mezelf uit de problemen te houden dezelfde fout maar niet weer ga maken :+

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Het probleem bij (bijna) elke provider is dat ze callcenters hebben die niet direct onder de provider vallen dus ontstaat er een kloof in de communicatie

Wanneer je aan de andere kant van de kloof zit is het allemaal een stuk makkelijker is mijn ervaring bij Tele2. Dan bellen ze je wel terug om te vermelden wat de status is als je geen aansluiting meer hebt. Een minpuntje is dat ze vroeg of de installatiepartner al een afspraak had gemaakt 8)7 Zo niet zou zij daar achteraan gaan. Meid ik was al aangesloten, weet je nog ;) Nu nog de vergoeding kortsluiten zodat ik van al mijn gemaakt kosten af ben. Ik kreeg al direct drie maanden korting maar dat dekt de kosten van mijn nieuw KPN-lijn niet en het huidige contract dat nog loopt.

• Paters
  • Niet online
Even mijn complete verhaal tot nu toe:

In de zomer van 2005 wilde ik de overstap van Tiscali naar Tele2 voor een klein bedrijf regelen. Tele2 vermeldt op de website dat je binnen 3 weken wordt aangesloten en het contract bij Tiscali liep nog 5 weken. Echter wist Tele2 er toch voor te zorgen dat de aansltuiting ongeveer 8 weken heeft geduurd, waardoor het bedrijf in kwestie 3 weken geen internet heeft gehad. Op dat moment stond er op de Tele2 website nog steeds dat je binnen 3 weken na aanvraag wordt aangesloten (wat dus een grove leugen is).

Er is toen telefonisch toegezegd dat er 4 maanden geen abonnements kosten in rekening worden gebracht, in plaats van de standaard aanbieding van 3 maanden. Echter is de extra korting nooit verstrekt, en aangezien ik de mondelinge toezegging van Tele2 natuurlijk niet op tape heb, kunnen we fluiten naar de extra maand gratis.

Het abonnement dat ik had afgesloten was een 2mbit verbinding voor 30 euro per maand. De theoretische snelheid van 256kbyte p/s wordt in de praktijk natuurlijk bijna niet gehaald, echter is het ook een zeldzaamheid om 200kbyte p/s te halen. Vaak genoeg komt het niet verder dan een 100 kbyte p/s.

Begin 2006 zag ik dat Tele2 tegenwoordig 4mbit verbindingen 30 euro per maand aan biedt. Ik heb Tele2 gebeld en gevraagd om het abonnement op te waarderen naar een 4mbit verbinding. Helaas was dit niet mogelijk omdat het huidige abonnement al het duurste abonnement was, en die willen ze niet opwaarderen aangezien ze dan toch geen extra inkomsten hebben. Ik heb gezegd dat het geen probleem zou zijn als de abonnements kosten zouden verhoogd, maar dat was volgens Tele2 niet mogelijk en moest er worden gewacht totdat de bestaande klanten begin april ook een snelheidsverhoging zouden krijgen.

Begin juli heb ik Tele2 gebeld met de melding dat het nog steeds een 2mbit verbinding is (terwijl er vaak 100kbyte p/s wordt gehaald), en dat ze mij hadden toegezegd dat het per april een 4mbit verbinding zou zijn. Ze zouden het voor mij regelen en binnen 4 weken zou het zijn geregeld.

Gisteren heb ik Tele2 opnieuw gebeld en verteld dat het nog steeds een 2mbit verbinding is. Ze konden me alleen vertellen dat ik moest wachten. Het wachten ben ik nu eigenlijk wel zat. Het enige wat mij rest is anderen te waarschuwen wat je bij Tele2 eventueel kan verwachten.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:56

eisbaer

Zie signature

Heb sinds een week het tele2 compleet pakket voor 30 euri. Dat is 4Mbit en telefonie. Op de genoemde opleverdatum werkte het geheel niet dus er zijn wel een aantal telefoontjes met de helpdesk geweest maar nu een aantal dagen later werkt het allemaal en ziet het er best goed uit. Netto downstream haal ik 480 à 500 kbyte/sec. Dat is meer dan ik verwacht had o.b.v. 4Mbit. Moet nog even kijken welk wlan kaartje het voordeligste is om aan te schaffen. Het zit nu aangesloten via een kabel. Abo op tweaknews is aangevraagd. 10Mbit/s voor 5 euro per maand vanaf tele2 netwerk is ook best voordelig vind ik.
Ben alleen benieuwd wanneer mijn kpn lijn overgenomen wordt. Ik heb een tweede kpn moeten laten activeren om tele2 op aan te vragen. Neem aan dat ik het eerste jaar nog 10 euro in de maand aan kpn blijf dokken.
Het lijkt er trouwens veel op dat het davolink modem het ipv6 protocol niet doorlaat. Da's wel balen.

[ Voor 5% gewijzigd door eisbaer op 29-09-2006 11:41 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 07:40:
(way off-topic)

Transcom doet/deed het telefonieverkeer voor Tele2 idd.
SNT is iets groter, heb ik na Transcom voor gewerkt. Zit nu via KCC op de IPB helpdesk

(einde way off-topic)

Transcom beriep zich toentertijd op de NDA die ik ondertekent zou hebben (nooit gedaan overigens) en aangezien ik geen geld ervoor over heb/ zin heb in gerechtskosten heb ik hun "dringend verzoek" maar voldaan... O-)

Heeft wel als consequentie dat ik nu terughoudener post, en om mezelf uit de problemen te houden dezelfde fout maar niet weer ga maken :+
Mjah ik heb hetzelfde meegemaakt met een ex werkgever van me. Ik noem de naam maar even niet omdat ik geen zin heb in nog meer gezeur.

Het betrof toen een reactie op de frontpage. Een van de managers van waar ik werkte is klaarblijkelijk ook een tweakert (jaren al bleek achteraf) en heeft mijn post gezien.

Omdat het verder niets dan waarheid was/is (nevermind) is mij niet verzocht om de post te verwijderen, maar ik heb het intern wel gehoord zeg maar :P Sindsdien ben ik ook een stuk terughoudender ;)

Verwijderd

Na een zeer teleurstellende periode bij mijn oude provider Telebyte waar ik al jaren klant van was (Internet prima - telefonie een gigantische ramp) heb ik maar besloten om over te gaan naar Tele2. Niet duur, als beste getest, leek mij goed. Keurig op tijd kreeg ik dan SMS'jes dat het een-, of ander op datum opgeleverd zal worden. Op 13 januari dan was mijn oude verbinding van mijn oude leverancier weg. Ik vroeger naar huis om ervoor te zorgen dat mijn nieuwe verbinding meteen goed werkt. Niet, dus. Ik bel bij Tele2 op, vriendelijke 1e lijn helpdesk het zou kunnen dat de lijn pas een dag later word opgeleverd. Niets eraan te doen dus ik wacht nog een dag. Ook na een dag nog steeds geen Internet. Ik bel weer met de vriendelijke mensen van de 1e lijn helpdesk. Na een controle bleek geen technisch probleem zichtbaar te zijn. opgrond van die gegevens kan mij op het vroegst na minimaal 4 a 6 dagen worden geholpen zegt de vriendelijke dame lekker rustig aan de telefoon. Ik vroeg nog een keer of ik dit nou echt goed had gehoord. De vriendelijke dame bevestigd nog een keer dat dit zo lang gaat duren. Ik maak deze dame duidelijk dat dit geheel onacceptabel is om een week zonder Internet en telefoon te zitten (dit was uiteindelijk de reden waarom ik van mijn oude leverancier ben weg gegaan). Dus: om het duidelijk te zeggen - het duurt dus 4 tot 6 dagen voordat er iemand tijd heeft om het een of ander uit te zoeken!!!! En dan is nog niet gezegd dat er meteen een oplossing komt!! :(
Dus: Een goed begin van die "als beste geteste" provider.
Wordt vervolgd...

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
die wachttijden zijn bij vrijwel iedere aanbieder. Heb 2 jaar Tele2 gehad altijd zowel qua telefoon en internet top gewerkt! Nu net verhuist en helaas niet mee kunnen verhuizen. Zit nu met vers uit de doos Alice modem (copperjet 1616) ding gaf van begin af aan geen brandend 'power' lampje wel heel af en toe adsl lampje en dan ook even bel mogelijkheid (enkele minuten). Eerst 3x helpdesk gebeld wel netjes te woord gestaan. KPN belt u terug om de lijn te checken binnen 1-10 werkdagen. Gelukkig volgende dag al gebeld door KPN en konden ze nog dezelfde middag langskomen met monteur. Uiteindelijk thuis alles goed. Nu 2-3 werkdagen wachten op nieuw alice modem ;) Jammer dat die KPN niet gelijk modem meekrijgt van Alice. Ergens wel begrijpelijk als losse tokos.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik had een paar weken terug iets vergelijkbaars met een Tele2 aansluiting. Het zou netjes op 18 december moeten werken (SMS van Tele2 gekregen om dat te bevestigen), maar modem aangesloten en... helemaal niets.

Na contact 1e lijns zou ik ook een kleine week later door 2e lijns teruggebeld worden. Wat bleek uiteindelijk: naar ieder huis gaan twee aderparen naar het ISRA-punt. Mijn modem was op de eerste aderpaar aangesloten, maar de ADSL verbinding was opgeleverd op het tweede aderpaar.

Je kunt dit makkelijk zelf testen, gewoon even de draadjes omschroeven. Werkt het dan (je ziet gelijk de LEDs anders branden), dan kun je je terugbelafspraak afzeggen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1