Toon posts:

Undervolten op a7n8x deluxe 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was van plan mijn athlon XP 2500+ (barton) eens proberen wat te undervolten zodat hij wat koeler wordt (zit kwa overclock flinke rek in, maar ik wil mijn zalman cooler @ minimaal houden, dus dan is een wat lager voltage fijn!).
Nu heb ik een Asus a7n8x deluxe 2.0 moederbord, waar standaard die feature (volgens mij) niet in zit. (bios versie 1008). Er is voor dit bord ook een uberbios beschikbaar met daarin natuurlijk meer opties voor overclocking (zo ook opties voor een hoger voltage), maar ik weet niet of hier ook de opties voor een lager voltage in zitten.
Nu kan ik het natuurlijk proberen, maar bios flashen doe ik liever niet als het me niets gaat opleveren, vandaar de vraag of het uberhaupt wel mogelijk is met dit bordje!

Ik hoop dat iemand hier ervaringen mee heeft, aangezien je met de search vooral overvolting vind natuurlijk :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kun je nergens door te zoeken specificaties voor dat bios vinden waarin staat wat alle instelbare voltage settings zijn?
Het uberBIOS wat ik om dit moment op mijn bord heb zitten stond er een mooi lijstje bij van de extra instelbare opties.
Ik heb alleen geen Asus A7N8X ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
in de bios die ik nu heb is het laagst instelbare voltage 1,65v (standaard voltage voor een xp dus). Ik weet dat de uberbios hogere voltages selecteerbaar maakt maar niet of deze ook lagere voltages beschikbaar maakt! dit kan ik helaas ook nergens vinden..

de manual spreekt over instelbare vcores van 1.1v - 1.85v, maar in de bios kan ik dus alleen 1,65-1,85 selecteren :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 12:56 ]

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat kotm omdat een AMD AthlonXP zelf zijn voltage insteld. Dat zit er nou eenmaal zo op. Jou normale BIOS zal het voltage dat hij van de CPU doorkrijgt wel nemen als minimum voltage.
En ja zo kan misschien een uberBIOS dat negeren.
Maar daarvoor zul je dus moeten wachten op mensen met ervaring met dit bord en die hier toevallig reageren. Of je probeert het gewoon. Flashen gaat 9 van de 10 keer gewoon goed. Risicotje heb je idd altijd, dus gelijk heb je. Ik heb ook heel lang afgewacht voordat ik hier een HoneyX BIOS op mijn bordje heb geknalt, maar nu het er op staat baal ik er van dat ik het niet eerder had gedaan :P

Verwijderd

Topicstarter
tja ik kan nog even wachten, aangezien ik eerst m'n voeding voor garantie om ruil voordat ik met de voltages ga spelen (brakke 12v en 5v lijn nu :(), maar ik hoop dus dat iemand hier ervaring mee heeft ja!

alle grote a7n8x deluxe topics zijn al weer een tijde dicht en de meeste mensen zijn vooral geinteresseerd in voltage verhogingen !

• Ultraman
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:41:
alle grote a7n8x deluxe topics zijn al weer een tijde dicht en de meeste mensen zijn vooral geinteresseerd in voltage verhogingen !
Tweakers willen nou eenmaal vaker sneller dan andersom ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ook wel sneller, maar 11x200 is voor mij prima, en dat kan hij al op standaard voltage.. als ik m'n voltage dan nog iets omlaag kan gooien kan ik hem overclocked én stil houden :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een A7N8X-E Deluxe Rev 2.0 bord met uberbios v1013. Ik zal vanavond als ik terug ben eens even kijken of je ook kan ondervolten.
Ik heb overigens een Sempron 2600+

[ Voor 12% gewijzigd door Kawaii op 25-09-2005 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, heb hem net inmiddels al geflashed (naar laatste uber bios, v1007) maar helaas! nog steeds minimaal 1,65 volt!

Dus de uberbios helpt mij ook niet! ik ga asus maar eens mailen (als dat gedeelte van de site het weer doet -_-) waarom er in de manual wel lagere voltages staan!

Mocht er iemand nog een andere oplossing hebben (ik kom zo nu en dan 1,575 volt tegen dat mensen op dit bordje hebben.. HOE?) dan hoor ik dat natuurlijk graag!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:37
Ik ben hier ook zeer geinteresseerd in en heb ook al een keer lopen zoeken naar een manier om het voltage te verlagen. Ben er toen niet in geslaagd om iets te vinden :(

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Ik denk dat je dan een soort pinmod moet doen in je socket(draadbrug) zodat hij een andere processor ziet.

Verwijderd

Topicstarter
nog even doorgelezen: het hangt van je proc af wat je minimale waarde is.. bij een normale barton zit je aan de 1,65, bij een xp-m (1,45v) zit je vast aan 1,575v ... helaas.. enige manier om het te veranderen schijnt bruggen op je cpu te veranderen om hem een lager standaard voltage te geven :(

echt balen! dan gooi ik vandeweek m'n hsf er nog wel keer opnieuw op.. kijken of dat de temps nog wat omlaag haalt!

11x200 is prima te doen op 1,65v, maar ik wil niet dat ie dan al rond de 55-60 idle word (zalman 7000alcu @ minimaal, 1500 rpm)
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:05:
Ik denk dat je dan een soort pinmod moet doen in je socket(draadbrug) zodat hij een andere processor ziet.
dat klinkt in ieder geval veel makkelijker en minder permanent als aan de bruggen rommelen! weet je hier misschien meer van?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 15:07 ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 22:41

GreyGhost

Het is een spook

Op de SilentPCReview homepage hebben ze veel info en tips over undervolten, ook links naar nuttige programma's e.d.

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:05:
nog even doorgelezen: het hangt van je proc af wat je minimale waarde is.. bij een normale barton zit je aan de 1,65, bij een xp-m (1,45v) zit je vast aan 1,575v ... helaas.. enige manier om het te veranderen schijnt bruggen op je cpu te veranderen om hem een lager standaard voltage te geven :(
Als ik je goed begrijp, is het geen hardware beperking. Dat wil zeggen, het moederbord kan lagere voltages leveren.

Ik zou het nog niet opgeven. Punt is dat reeds bewezen is dat het bios hackbaar is, zodanig dat het moederbord andere voltages levert (hoger, uberbios). Dan moet het ook mogelijk zijn het bios zodanig te hacken, dat het voltage lager uitvalt.

Ik heb hetzelfde bord en ben ook geinteresseerd in deze kwestie. Dus zal ik hier eens wat verder naar zoeken.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:50:
[...]

Als ik je goed begrijp, is het geen hardware beperking. Dat wil zeggen, het moederbord kan lagere voltages leveren.

Ik zou het nog niet opgeven. Punt is dat reeds bewezen is dat het bios hackbaar is, zodanig dat het moederbord andere voltages levert (hoger, uberbios). Dan moet het ook mogelijk zijn het bios zodanig te hacken, dat het voltage lager uitvalt.

Ik heb hetzelfde bord en ben ook geinteresseerd in deze kwestie. Dus zal ik hier eens wat verder naar zoeken.
We kunnen altijd nog een mailtje sturen naar Asus B) denk alleen niet dat je een nuttig antwoord krijgt :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Ik denk dat je dan meer hebt aan een mailtje richting de makers van het uberbios..

Verwijderd

dit topic zet ik in favorieten. Ik wil ook graag mijn voltage proberen te verlagen op mijn a7n8x-e deluxe. Laat dus even weten als je weet hoe het moet.

Verwijderd

Topicstarter
deze week/volgende week krijg ik een mobile (1,45v) processor welke ik erop kan proberen. Wss blijft die beperkt tot 1,575v maar dat laat ik dan wel even weten.

Verwijderd

Ik heb er vorige week geen tijd voor gehad, en betwijfel of ik er deze week aan toe kom. Maar het blijft wel op m'n lijst staan, dus ga ik er mee bezig.

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 20:55
waar kan je zo'n uberbios vandaan halen?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
The_Priest schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:25:
http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/
Google is your friend. :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Google! :P
come on, het staat zelfs in de meuktracker... deze was wel extreem makkelijk te vinden...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 07:31

mace

Sapere Aude

hier
Pagina: 1