Toon posts:

ISDN met hogere snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik d8 laatst dat ik iets hoorde over een verhoogde internet snelheid.

Weet iemand waar ik hier info over kan krijgen?

Dit geeft toch ongeveer een dubbele snelheid??

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het enige wat ik weet is dat je vam je ISDN inplaats van 1 lijn een 2de lijn erbij gebruikt. Dan ga idd over 128kb. Hoe dit te doen als je een KPN modem hebt staat op http://www.kpn.nl . Dit moet je natuurlijk alleen doen als je meer dan 2 lijnen hebt, anders ben je in gesprek.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
vergeet geen dubbele tikken :(

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb ook gehoord dat er weer een snellere manier is met ISDN...... was laatst hier op tweakers! gaat weer 2 x zo snel dacht ik dan 2 lijnen.... maar je isdn-adapter moet het ondersteunen.
Verder weet ik er niets van af, maar het is misschien wel een optie om weer sneller te downloaden met telefoontikken.

The "real" Champ will always be The Champ

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Het gaat hier om een of andere vorm van compressie. Bij alle vormen van compressie moet je provider het ondersteunen.
Jammer dat weinig provides lzs/stackcompressie ondersteunen dan kan een gewoon isdnmodem wel 5 keer zo snel worden!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Jammer dat weinig provides lzs/stackcompressie ondersteunen dan kan een gewoon isdnmodem wel 5 keer zo snel worden!
Dit geldt slechts onder bepaalde omstandigheden. Als je een ZIP-file download maakt het niks uit, en voor gewoon surfen is ISDN meestal snel genoeg. Ik heb eens een directe ISDN-ISDN verbinding met de zaak gemaakt en een kale tekst-file gedownload. Met compressie ging het met zo'n 50 KB/s.
Als ik de tekst-file inpakte ging het met 8 KB/s, maar de file was natuurlijk wel veel kleiner. Downloadtijd was in beide gevallen ongeveer hetzelfde. De lijnsnelheid van ISDN blijft altijd gelijk, namelijk 64Kbit/s.

De vroegere eigenaar van WISH heeft ook eens geroepen dat met ISDN en een "revolutionair" compressie-algoritme beeldvullende speelfilms mogelijk zouden zijn. Yeah right...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 21:13 schreef Tachyon het volgende:

[..]

...

De vroegere eigenaar van WISH heeft ook eens geroepen dat met ISDN en een "revolutionair" compressie-algoritme beeldvullende speelfilms mogelijk zouden zijn. Yeah right...
Nou, mischien bedoelde die wel dat je dan ISDN 30 moet hebben en al die lijnen moet bundelen :? Blijft dan ISDN toch :?

:P:)
Tis niet voor niks de vroegere eigenaar denk ik dan ineens >:)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 21:05 schreef thunderbird2k het volgende:
Het gaat hier om een of andere vorm van compressie. Bij alle vormen van compressie moet je provider het ondersteunen.
Dit klopt, een of andere Duitse maatschappij heeft dit uitgevonden. De snelehid kan 5 tot 10 keer sneller worden

They made me do it.

Verwijderd

Allemaal larie man :(

Blijft altijd 64Kbit maximaal...
Pagina: 1