Toon posts:

Hoeveelheid geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar, ik heb een vraag. Ik heb SiSoft Sandra gedownload, daarmee kan je alle specs van je systeem bekijken. Nu staat er op een gegeven moment:

Systeem geheugen controller
Maximaal geheugen ondersteund: 512
Bank1: 256 MB
Bank2: Leeg
Bank3: Leeg

Maar een eindje verderop staat..

Logsiche/Chipset 1 Geheugen banken
Bank 0: 128 MB
Bank 1: 128 MB

Mijn vraag is nu, heb ik nu 1 van 128 mb erin zitten of 1 van 256? En kan ik er niet meer als 512 van maken, omdat er boven stat maximaal geheugen ondersteund: 512?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

1 x 256 mb heb je.
Want kijk, elk slot heeft weer 2 banks. Aan elke kant van je reep ram zit namelijk geheugen.

Want kijk het is double sided. Dus aan elke kant van je RAM zit 128 mb. 2 x 128 = jawel 256

En schijnbaar ondersteund je mobo idd niet meer geheugen. Een BIOS update helpt misschien, maar kan ook zijn dat je mobo te oud is ervoor. Welke heb je bijv :? ;)

En wat hieronder zegt kan ook :P

[ Voor 34% gewijzigd door Notna op 25-09-2005 09:49 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:43

SilencerNL

No remorse

en anders kan je natuurlijk altijd even de kast openschroeven, en tellen hoeveel reepjes je ziet :Y)

Don't dream your life, live your dreams!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:11

Croga

The Unreasonable Man

Ondanks dat je informatie érg sumier is, ga ik een gok doen naar je systeem....

Ik gok dat je een Pentium-3 systeem hebt met een moederbord wat gebaseerd is op een Intel 815 chipset.

Het eerst deel verteld je hoe het bord fysiek in elkaar zit. Er zitten 3 plaatsen op waar je geheugen in kunt steken, en 1 van deze plaatsen heeft een 256MB module.

Het tweede deel verteld je de gegevens over de logische verdeling. De Intel 815 chipset ondersteund 3 modules van ieder 2 "banken". Je 256MB module heeft aan beide kanten 8 chipjes, waardoor het 2 "banken" gebruikt. In feite kun je dus 6 "banken" op je systeem gebruiken.

De Intel 815 chipset is inderdaad gelimiteerd tot maximaal 512MB totaal geheugen. Hoewel er 3 modules ondersteund worden, en ook modules van 512MB geen probleem zijn, zal de totale hoeveelheid beschikbaar geheugen nooit boven de 512MB komen.

Als laatste: Om dit systeem op te waarderen kun je iedere willekeurige PC133 module van 256MB toevoegen. Je zit dan meteen aan zijn maximum.

Verwijderd

Topicstarter
SiSoft sandra zegt:

Moederbord:
Fabrikant: ASUStek Computer Inc
Model: CUSL2
Versie: REV 1.xx

Processor is iid een Intel Pentium 3, 1.00 GHz.

Het is niet geweldig, maar voor server doet het een goede dienst.

(Btw, al zou ik er een nieuw moederbord + processor inwillen zetten, moet dan alles nieuw of kan ik oude gewoon vervangen?)

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:35
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 09:55:
(Btw, al zou ik er een nieuw moederbord + processor inwillen zetten, moet dan alles nieuw of kan ik oude gewoon vervangen?)
Dan moet je sowieso ook je geheugen vervangen, want bijna alle moederborden op dit moment werken met DDR geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Deze bijvoorbeeld:

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=92638&productType=1

Zit daar al een processor bij? En zo niet, hoe weet ik welke erop kan? Btw, is het moeilijk om een mobo in te bouwen?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:04
wat is je precieze doel? meer geheugen dan 512mb, dan moet je zoeken naar 2e hands moederbord met socket 370 met een via chipset (bijv asus cuv4xe), want die ondersteunen net wat meer geheugen.
als je meer snelheid wilt, moet je alles vervangen: p3-1000 is bijna maximale voor de p3 (1400 is dacht ik max). andere processoren hebben ander socket, dus vereisen ander mobo. huidige mobo's hebben ddr geheugen ipv sdr, dus dat moet je ook vervangen. let op of je geen pci-e videokaart nodig hebt (dan moet je ook weer een nieuwe videokaart aanschaffen), en tot slot moet je kijken wat voor voeding je hebt. huidige processoren en mobo's vereisen meer energie dan voorheen

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 10:19:
Deze bijvoorbeeld:

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=92638&productType=1

Zit daar al een processor bij? En zo niet, hoe weet ik welke erop kan? Btw, is het moeilijk om een mobo in te bouwen?
Dat is alleen het moederbord, er zit geen processor bij. Welke erop past moet je maar even opzoeken..... is niet zo moeilijk te vinden hoor....

oftopic: kan er geen subforum aangemaakt worden voor dit soort domme vragen??

http://awoltering.blogspot.com

Verwijderd

sorry dat ik het zeg maar lees eens het goed zie je ergens staan in de link dat er een processor bij zit nee dus en voor die prijs zou je ook zelf al snel de conclusie hebben kunnen trekken dat het alleen de moederbord is voor 90 euro aangezien een de proc gemiddeld van af 150 begint

en je vraag of je het zelf in kunt bouwen ik zou zeggen dat je beter niet daar aan kunt beginnen als je al probleem hebt met het inbouwen van je nieuwe hd en al niet kunt zien of de moederbord alleen wordt verkocht of compleet want als je dat nooit hebt gedaan moet je de handleiding goed lezen en uit de reacties van je lijkt dat ook niet direct een sterke punt zo te zien of je hebt gewoon haast gehad maar dat is ook niet goed met het bouwen van pc als je het nooit hebt gedaan.

klikt hard wat ik zeg maar alles wat je vraagt is simpel weg te bevinden door goed te lezen zo heb ik alles zelf geleerd door simpel weg alles op te zoeken op internet, voordat ik iets deed of simpelweg handleiding goed doorlezen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik denk niet dat ik 't helemaal hier moet plaatsen, maar ik doe 't toch eventjes.
Voor de rest heb ik met de search niks gevonden, wat nou ook over mijn probleem ging.
Ik heb gezocht op 'langzaam' 'computer' en kwam alleen hits tegen die over 'n nieuwe Windows Install gingen en dergelijke. Als iemand 'n beter topic vindt waar ik dit kan plaatsen edit ik m'n vraag hier.

Het gaat over m'n computersnelheid. De laatste dagen vind ik 'm wat traag

(ik ben 'n n00b qua dingen installeren en allerlei snelheidstests doen enzo. Dus geen reacties van ja ff dit progje draaien en ff die chipset downloaden en blablabla. Want daar begrijp ik niks van :| )

Als ik mijn computer gewoon normaal opstart en geen progjes opent en ik dan op
CTRL-ALT-DEL druk kom ik in Windows-Taakbeheer. Er zijn dan maar liefst 32 processen bezig,
m'n CPU gebruik is 100% (is dat wel normaal :? ) en m'n geheugengebruik is rond de 200/2460 MB?

Kan dit kloppen? Want ik meen me te herinneren dat ik nog noooit 100% CPU-gebruik heb gezien?
(ik weet niet of dit de goede gegevens zijn die ik hier neerzette. Anders kan ik nog wel andere gegevens kopieren ofzo, maar dan moeten jullie wel eventjes zeggen hoe ik daar precies kan komen)

Systemspecs:
Antec 350Watt SmartPower voeding V2.0
Maxtor 160 GB SATA 7200rpm 8mb p/n 6L160M0
512mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen (2 maal)
Gigabyte K8NF-9, NF4, D-DDR, PCI-E, Soc 939
Software Microsoft Windows XP Home NL oem
Club3D GF 6600 GT 128mb PCI-Express D/T
Soc939 AMD64 3200+ (2,0G) 512 kb Box VENICE

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 25-09-2005 11:10 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Verwijderd

Heb ik ook soms...

Taakbeheer => tabblad processen => kijken welk proces met de cpu gaat lopen (sorteren op cpu-gebruik door op kolomtitel cpu te drukken) => dit proces overtypen op de pagina http://www.google.com (in de witte rechthoek)=> meer info over dit proces en hoe men het dient te behandelen
Alternatief kan je ook het proces killen met "Proces beëindigen", maar misschien moet er iets ge-un-installed worden, anders komt het altijd terug.

Geheugengebruik is normaal, eerste getal is wat windows gebruik, 2de getal is het maximum dat kan benut worden, d.i. fysiek + spookgeheugen

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 04:16
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 10:46:
sorry dat ik het zeg maar lees eens het goed zie je ergens staan in de link dat er een processor bij zit nee dus en voor die prijs zou je ook zelf al snel de conclusie hebben kunnen trekken dat het alleen de moederbord is voor 90 euro aangezien een de proc gemiddeld van af 150 begint

en je vraag of je het zelf in kunt bouwen ik zou zeggen dat je beter niet daar aan kunt beginnen als je al probleem hebt met het inbouwen van je nieuwe hd en al niet kunt zien of de moederbord alleen wordt verkocht of compleet want als je dat nooit hebt gedaan moet je de handleiding goed lezen en uit de reacties van je lijkt dat ook niet direct een sterke punt zo te zien of je hebt gewoon haast gehad maar dat is ook niet goed met het bouwen van pc als je het nooit hebt gedaan.

klikt hard wat ik zeg maar alles wat je vraagt is simpel weg te bevinden door goed te lezen zo heb ik alles zelf geleerd door simpel weg alles op te zoeken op internet, voordat ik iets deed of simpelweg handleiding goed doorlezen.
Simpelweg denk ik dat je simpelweg gewoon helemaal gelijk hebt! ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:15:
Heb ik ook soms...

Taakbeheer => tabblad processen => kijken welk proces met de cpu gaat lopen (sorteren op cpu-gebruik door op kolomtitel cpu te drukken) => dit proces overtypen op de pagina http://www.google.com (in de witte rechthoek)=> meer info over dit proces en hoe men het dient te behandelen
Alternatief kan je ook het proces killen met "Proces beëindigen", maar misschien moet er iets ge-un-installed worden, anders komt het altijd terug.

Geheugengebruik is normaal, eerste getal is wat windows gebruik, 2de getal is het maximum dat kan benut worden, d.i. fysiek + spookgeheugen
Bij het progje: spoolsv.exe is de CPU 99! Loopt die dan samen met de CPU?

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is je print spooler, hangende printopdracht soms, of een virus?

iig: doe eens start > uitvoeren > cmd [enter]
net stop spooler [enter]
?

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2005 11:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CLB
  • Niet online

CLB

BackSlash32 schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:42:
Dat is je print spooler, hangende printopdracht soms, of een virus?

iig: doe eens start > uitvoeren > cmd [enter]
net stop spooler [enter]
?
Ik had gisteren idd drie printopdrachten staan waarvan ik de eerste geannuleerd had,
dus zal idd die hangende printopdracht geweest zijn! Dank daarvoor _/-\o_

Ik heb 'm afgesloten via start, uitvoeren en m'n CPU gebruik springt nu (weer??) van
93% naar 54% naar 80% naar 68%. Naja in ieder geval beter??? dan dattie de hele tijd op 99% blijft

De grootste gebruiker is nu: mghtml.exe en daarna: niet-actieve systemen (en dat schommelt dus)

EDIT: Hij zei net wel toen ik wilde printen dat er geen printer was aangesloten? Mja dat zie ik vanmiddag wel weer. Zal wel nieuwe printer-install worden neem ik aan? Ik ging naar instellingen, printers en faxapparaten, nieuwe printer toevoegen. En toen zei die dat het niet kon omdat de print spooler service niet actief was ofzo :/ Wat kan k hier nu weer aan doen?

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 25-09-2005 11:53 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Als mghtml.exe blijft hangen moet je even McAfee afsluiten en opnieuw starten. Dit proces is namelijk alleen nodig tijdens het scannen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CLB schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:49:
EDIT: Hij zei net wel toen ik wilde printen dat er geen printer was aangesloten? Mja dat zie ik vanmiddag wel weer. Zal wel nieuwe printer-install worden neem ik aan? Ik ging naar instellingen, printers en faxapparaten, nieuwe printer toevoegen. En toen zei die dat het niet kon omdat de print spooler service niet actief was ofzo :/ Wat kan k hier nu weer aan doen?
Wat heb ik je nou net laten doen?

Juist, het printsysteem stop gezet ;)
Logisch dat je dan niet kan printen he :+

Oftewel: start > uitvoeren > cmd[enter]
net start spooler[enter]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CLB
  • Niet online

CLB

BackSlash32 schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:27:
[...]

Wat heb ik je nou net laten doen?

Juist, het printsysteem stop gezet ;)
Logisch dat je dan niet kan printen he :+

Oftewel: start > uitvoeren > cmd[enter]
net start spooler[enter]
Haha ik dacht al zoiets! Ik zei toch dat ik n00b was.

Laten we maar zeggen dat ik DE n00b ben! Dankje B)

CPU-gebruik ligt nu weer op 2% :9 Helemaal top dankje! En net spooler staat weer aan 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 25-09-2005 13:39 ]

Pagina: 1