Goeie REGCleaner naast Registry Mechanic en Registry Fix

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik vroeg me af of er naast de 2 bovengenoemde registry cleaners misschien ook cleaners waren die info over oude software (die al een maand of langer niet meer geinstalleerd staat of zo ook verwijderen).

Ik merk dat dat zon beetje 30% van mijn register omvat en hoe kleiner hoe beter natuurlijk. :)
(Zowel als sleutels van allerhande sites, voornamelijk pr0n die met spam mee komt enzo. Wat die in een register doen snap ik echt niet).

Ik ken mensen die dit allemaal met de hand opgeschoond hebben en hier een aardige snelheid winst aan over hebben gehouden...

Ik vroeg me echter af of er een cleaner was die hier naar keek?

Registry mechanic en Registry fix kijken eigenlijk alleen naar alle laast geopende bestanden enzo... maar dat scheelt eigenlijk vrij weinig. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 25-09-2005 01:14 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit heeft niets te maken met beveiliging en virussen hoor.

Misschien heb je wat aan het topic met als onderwerp Registercleaners. Er waren meer van dat soort topics dus met wat zoeken vind je er een hele berg.

ARME AOW’er

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DJ_The_SP schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:13:

Ik ken mensen die dit allemaal met de hand opgeschoond hebben en hier een aardige snelheid winst aan over hebben gehouden...
Dan ben je de enige denk ik. Ik heb eens een test gedaan met een machine met een gigantisch "rommelig" register en eenzelfde machine met een schoon register. Er is bijna geen verschil te merken. Een "aardige" snelheidswinst haal je niet door het opruimen van overbodige keys tenzij deze keys echt voor problemen zorgen dmv foute verwijzingen / spyware etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:21:
[...]

Dan ben je de enige denk ik. Ik heb eens een test gedaan met een machine met een gigantisch "rommelig" register en eenzelfde machine met een schoon register. Er is bijna geen verschil te merken. Een "aardige" snelheidswinst haal je niet door het opruimen van overbodige keys tenzij deze keys echt voor problemen zorgen dmv foute verwijzingen / spyware etc.
Dus daarmee zeg je feitelijk dat een nieuwe windows installatie ook weinig uithaalt.
Kwa snelheidswinst dan.

Zo nee, waar komt dat dan wel door?

PS.:

Zijn er andere programma's die mssn wel voor een snelheidswinst zorgen bij het opstarten?
(Of algemene performance winst? )

Behalve zoiets als hijack this dan, want verder is mijn pc zo goed als spyware vrij en bij hijack this in het lijstje staan maar 12 dingen ofzow.

[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 25-09-2005 01:27 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Bor

Bor

DJ_The_SP schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:25:
[...]

Dus daarmee zeg je feitelijk dat een nieuwe windows installatie ook weinig uithaalt.
Kwa snelheidswinst dan.
Nee, dat zeg ik daar helemaal niet mee; je trekt een vreemde en niet kloppende conclusie. Er zijn gewoon veel meer dingen die meespelen. Het aantal files op de schijf en de plek waarop deze staan, fragmentatie, het aantal incorrecte (maar wel aangeroepen) register verwijzingen, het aantal processen (en hun efficientie) op de achtergrond, spyware, virussen etc.

Als je gewoon een register clean tool zoekt zou ik Reg Supreme eens proberen (geen freeware).

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 25-09-2005 01:34 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Dus de enige tips zijn eigenlijk tips die ik al wist? ;)

Goeie regcleaner, hitman pro en op ze tijd een keer defragmenteren. :P

• Bor

Bor

DJ_The_SP schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:40:

Je vraagt ook om enkel een reg cleaner. Dan is dat ook wat je krijgt natuurlijk. Mijn ervaringen met Reg supreme zijn goed. Het scannen kan behoorlijk zwaar zijn maar het schoont wel behoorlijk op. Ik gebruik deze ook wel op systemen waar problemen met overgebleven verwijzingen zijn. Na een paar runs (ik raad je wel aan het programma meerdere keren na elkaar te laten zoeken) zijn veel van dat soort problemen verleden tijd. Niet echt een B&V topic vind ik overigens.

• Haploid
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2021

Haploid

Doh!

DJ_The_SP schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:40:

Defragmenteren is ook zwaar overrated, net als regcleaners. Je haalt alleen merkbare snelheidswinst uit defragmenteren als je harde schijf vaak overvol staat. Als je zorgt dat je hdd niet verder dan zeg 75% vol loopt, dan zal hij vrijwel niet gefragmenteerd raken. Daar springen de moderne file systemen wel vrij netjes mee om verder.

Maar goed, dit is lichtelijk off topic.

Hey, I came here to be drugged, electrocuted and probed, not insulted.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Dit is meer iets voor Software Algemeen, dus ik verplaats je topic daar even naar toe. ;)

Overigens wijst [search=registry cleaner] al naar Registercleaners, een redelijk verse draad hier over. :)

Signature

Pagina: 1