Toon posts:

pc doet niks meer ( Asus a7n8x-e deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik had vandaag de pc aanstaan en ik was wat mp3tjes aan het luisteren, en zat op marktplaats wat rond te kijken, en toen wilde ik de subwoofer iets zachter afstellen (handmatig met een draaiknop) dus ik kruip onder de tafel en plotst stopt de muziek, dus ik dacht WMP vastgelopen, dus ik de pc proberen opnieuw op te starten:

Voeding geeft wel spanning (fans gaan draaien, lampje op het mobo brandt, lampjes op de kast branden, lampjes van de optische stations knipperen, HDD zijn hoorbaar dat ze draaien (kon niet echt merken dat ze aan het lezen waren, lampje van de HDD blijft constant branden) dus voeding geeft spanning

Verder de monitor gaat knipperen (spanning krijgt de monitor van de pc voeding) maar gaat niet aan

het lampje dat bij de LAN-aansluiting zit gaat niet branden, ook niet op de router

de USB-kaartlezer geeft aan dat die wel spanning krijgt, maar het andere lampje doet niks (normaal knippert die bij het opstarten

Lampjes van de zender van het draadloze toetsenbord+muis gaat niet branden

De internal speaker geeft geen piepsignalen

Mijn Mobo ( Asus A7N8X-E Deluxe ) heeft een ingebouwde stem die alles verteld dat alles goed is) zegt niks (dus geeft geen meldingen)

Ik heb 2 videokaarten geprobeerd, en geen van de 2 geeft beeld

Ik heb beide HDD's al los gekoppeld gehad, dat verhielp het probleem ook niet

Het mobo batterijtje eruit gehad, hielp ook niks

om dit lange verhaal kort te maken: weet iemand wat er met mijn pc aan de hand is, is het mobo kapot?

Alvast bedankt voor de tips/adviezen

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Als ik het zo lees lijkt het me 50/50 voeding of moederbord. Welke voeding heb je er nu in zitten? (watt/merk) Probeer eventueel een andere voeding en kijk of het daarmee wel lukt.

Goud is geen geld

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al nagelopen en dingen geprobeerd die je mogelijk over het hoofd hebt gezien?

ARME AOW’er

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Je kunt je processor er eens uit halen. Kijken wat hij dan doen. piept hij dan is er niks mis met je moederbord, doet hij nog niets... dan is het wss toch je moederbord die het begeven heeft. (is er iets te zien om je moederbord dat er kapot/verbrandt uitziet?).

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

GVR

Probeer eens ander geheugen. Dat was bij mij het probleem toen ik ineens geen beeld meer had

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31

Aapje

Opel-beun
Het mobo batterijtje eruit gehad, hielp ook niks
Gedaan toen er stroom op de voeding zat?
Of gedaan toen er niets opzat, en langer dan X aantal minuten eruit gehouden?

Zet de jumper van de cmos reset effe om, zorg dat je stroom in je voeding heb zitten, en probeer je pc te booten.

Heb gisteren ookal iemand gehad, die dacht dat ie um gereset had, terwel dat ding helemaal niet gereset was ;p

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Probeer je voeding eens te resetten, stroom eraf en de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houden dan je stroom er weer op.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 01:25
Het zou helpen als je de verdere specs van het systeem zou kunnen geven.

Inspecteer allereerst het moederbord visueel op lekkende condensatoren
Als je niet weet waar je naar zoekt, kijk dan HIER.

Controleer de rest ook op brandplekken, vooral vierkantjes met 3 pootjes zijn belangrijk. (powerregulators)
En verder natuurlijk de overige ic's. De southbridge kan erg warm worden op zo'n bord, check of er geen gaatje in zit in het midden. (het is de grootste chip die te zien is zonder koeler.

Wanneer dit alles ok bevonden is kom je pas toe aan testen.

Maak allereerst het systeem zo kaal mogelijk, dus alleen moederbord, cpu, 1 reepje geheugen, videokaart en voeding.
Kijk of het systeem post.
Post het systeem niet, probeer dan een andere voeding.
Wanneer dit nog niet helpt probeer je inderdaad post messages te krijgen door te starten zonder geheugen, videokaart of processor.

Krijg je geen post messages, dan kan er of een component kapot zijn of het bios is dermate corrupt dat het niet laad. Zoiets dergelijks is met een POST card goed te zien, check of een winkel in de buurt zo'n ding heeft. Wanneer het BIOS inderdaad corrupt of leeg is dient deze extern geflashed te worden. Dit kun je dan aan hun vragen. Wanneer er verder niemand in de buurt is bij je die dat kan, kun je het bios ook naar mij sturen. Ik heb zelf een extern flashapparaat namelijk. ;)
Pagina: 1