Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[search] "Stemmed" versie van worden opnemen in searchresult

Pagina: 1
Acties:

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Als je zoekt op woorden die gestemmed worden kan je soms verward raken doordat de stemmer in de quicksearch van het topic niet werkt.

Als je bv. in Crew Algemeen op "wipe disk" zoekt kom je een bepaald topic tegen - als je dat topic opent en vervolgens in het topic zoekt op wipe krijg je geen resultaten => vermoedelijk wordt "wipe" gestemmed naar "wip".

Het zou mooi zijn als je bij de search results er bij zou staan naar welk woord het keyword gestemmed is, dus iets als:

"Matched wipe (stemmed as 'wip'), disk"

:)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Misschien kan je dan beter bovenaan het topic, en bij de gewone searchresults een tekstje hebben als "Gezocht op: [gestemde_querie] (zie hier voor meer over zoeken)."

Overigens is het zo dat er bij de searchresults nu staat "Er is gezocht op: bomen", terwijl dat dus eigenlijk "Er is gezocht op: bom" zou moeten zijn. Kan dat tekstje gelijk wat groter :P .

[ Voor 10% gewijzigd door JHS op 25-09-2005 09:02 ]

DM!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

elevator schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:31:
[...]

Als je bv. in Crew Algemeen op "wipe disk" zoekt kom je een bepaald topic tegen - als je dat topic opent en vervolgens in het topic zoekt op wipe krijg je geen resultaten => vermoedelijk wordt "wipe" gestemmed naar "wip".

Het zou mooi zijn als je bij de search results er bij zou staan naar welk woord het keyword gestemmed is, dus iets als:

[...]
Zou het niet netter en logischer zijn als de stemmer ook voor de quicksearch-highlighter zou werken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Spider.007 schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:34:
[...]Zou het niet netter en logischer zijn als de stemmer ook voor de quicksearch-highlighter zou werken?
Oh, die had ik zelf niet eens bedacht :P . Maar volgens mij doet dat er niets aan af dat het nog steeds duidelijker zou zijn waar nu precies op gezocht is, in beide gevallen :) .

DM!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Werkt de quicksearch-highlighter dan ook met Xapian? :? Zou me stukken logischer lijken om dat binnen MySQL of PHP af te vangen, en dan heb je dus niet de beschikking over Xapian's stemming-logica.

Professionele website nodig?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

curry684 schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:15:
Werkt de quicksearch-highlighter dan ook met Xapian? :? Zou me stukken logischer lijken om dat binnen MySQL of PHP af te vangen, en dan heb je dus niet de beschikking over Xapian's stemming-logica.
Nee, dat werkt ie niet. In theorie kan je dan alsnog wel de stemmer van Xapian gebruiken, maar als we de php-module van Xapian gaan gebruiken moet geloof ik heel React OS gemaakt worden (leuk dat GPL) ;)
Overigens gebruikt Xapian gewoon de Snowball-stemmer en die is BSD-gelicenseerd. Dus in theorie kan die stemmer in php geintegreerd worden om ook de gestemde vormen in de topic-searches te doen, loop je alleen een beetje spaak met dat die gestemde vorm niet in het topic staat :+
Pagina: 1