[FreePOPs] Gmail werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Als ik mijn Gmail account probeeer te lezen met FreePOPs in Thunderbird, krijg ik volgende foutmelding:
UNKNOWN ERROR, PLEASE FIX

(Natuurlijk doe ik dit niet om via Thunderbird mail te ontvangen, maar met MCMail, een Media Center-plugin waarmee ik blijkbaar geen custom poort kan instellen om Gmail via POP te laten verlopen.)
Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met de vernieuwde inlogprocedure van Gmail. Ik heb al op bepaalde fora op internet gelezen dat je andere LUA files moet gebruiken, alleen kon ik deze nergens vinden. De links die er te vinden zijn, zijn dood.
Iemand nog een idee waar ik een oplossing kan vinden?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je de GMail hulppagina's gelezen had, dan had je geweten dat je geen extra tooltjes nodig hebt :). Gewoon POP3-account aanmaken in Thunderbird, en zorgen dat je Gmail-account die optie (mail door externe client laten ophalen) ingeschakeld heeft ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• saftaplan
Nogmaals (and I quote myself ;)):
(Natuurlijk doe ik dit niet om via Thunderbird mail te ontvangen, maar met MCMail, een Media Center-plugin waarmee ik blijkbaar geen custom poort kan instellen om Gmail via POP te laten verlopen.)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

OK... My bad 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Haploid
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2021

Haploid

Doh!

Er zijn zat programma's, ook freeware, die een pop3 mailbox leeglepelen en het als een lokale pop3 server weer aanbieden. De enige waar ik dan toevallig ervaring mee heb is EFS (Email Forwarding System). Maar als je rondkijkt op bijvoorbeeld snapfiles, dan moet het niet moeilijk zijn om een dozijn alternatieven te vinden.

FreePOPs is om webmail via pop3 te benaderen, maar jij bent ook al happy als je pop3 via pop3 kunt benaderen op een andere poort, toch?

Hey, I came here to be drugged, electrocuted and probed, not insulted.

• saftaplan
ach ja, zo zou ik het ook kunnen doen natuurlijk... Ik dacht alleen dat POP via Gmail zelf wat minder lekkerder werkte (verzonden berichten die ook in je inbox komen enz.) dan met een programma als FreePOPs, en dan kon ik gelijk ook die paar oude Hotmail accountjes nog lezen. Maar O.K., als er niet echt een oplossing voor dat FreePOPs probleem is, kan ik hier ook mee leven :) .
Bedankt voor de tip :Y)

• Haploid
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2021

Haploid

Doh!

Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt freepops ook al niet meer met hotmail accounts. Althans niet toen ik het maandje geleden voor het laatst draaide.

Verder bedenk ik net dat je kunt opgeven op welke poort freepops draait. Zie http://www.freepops.org/en/files/html-manual/node5.html , eerste regel.

Hey, I came here to be drugged, electrocuted and probed, not insulted.

Pagina: 1