[ervaring]Pinnacle showcenter

Pagina: 1
Acties:
  • 10.828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg zo'n apparaat aan te schaffen echter het is me niet geheel duidelijk wat dit apparaat nu wel kan en niet kan. (showcenter 200)

Mij gaat het voornamelijk dat het apparaat het volgende kan:
- DVD's afspelen vanaf een shared HD (dus de DVD staat op een server (bv de VIDEO_TS map) vanaf mijn windows2003 server
- Menu en ondertiteling functie's van de DVD's moet geheel werken (belangrijk!!)
- Afspelen DIVX, Xvid etc.. incl ondertiteling
- Afspelen MP3's
- Internet radio

De Laatste 3 is me bekend dat het apparaat dit kan.
Echter de eerste 2 dingen twijfel ik dus, er staat hier en daar wel vermeld dat ie VOB files afspeeld, maar speeld ie ze dan ook af als een DVD en werken ook alle menu's van die DVD?
Die info kan ik dus nergens vinden.

Wie heeft zo'n ding en kan me vertellen of dit apparaat nu wel of niet DVD's "normaal" kan afspelen.....

Ohja, ik heb ook een dvd speler, het gaat me echt om het "gemak" dat ik DVD's direct vanaf de HD kan afspelen via het netwerk zonder dat ik deze bv eerst moet branden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
De showcenter kan geen dvd-menus wel ondertiteling.
Maar ze kunnen geen van alle menus zie hieronder.
ApparaatMenuOndertitelingDTSDRMOpmerprijs
Showcenter 1000GNeeJaSP/DIFNeeouder versiehttp://www.tweakers.net/pricewatch/78396
Showcenter 200NeeJaSP/DIFJaNieuw model nu ook uPnPhttp://www.tweakers.net/pricewatch/117078
D-link DSM320NeeJa Alleen USSP/DIFJaMS WMP certificaat UPNP AVhttp://www.tweakers.net/pricewatch/104373
Philips 400liNeeJa?NeeUPNP AV, Maar vrij oud modelhttp://www.tweakers.net/pricewatch/98491

Het voordeel van de UPnP AV appraten is dat het een open standaard is van MS Intel Philips D-link enz... en daardoor niet gebonden bent aan de software van de leverancier. Phillips komt waarschijnlijk zeer binnenkort met nieuwe producten aangezien deze voor een verbond met intel aangegaan zijn.

Intel phillips MS zijn ook een van de hoofdleden van de UPnP organisatie deze standaard heeft duidelijk de toekomt boven pinnacle's eigen systeem.
Ik zelf overweeg om een D-link DSM320 aan te schaffen.

offtopic:
Yeah me eerste werkende tabel

[ Voor 10% gewijzigd door leonbong op 27-09-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Wat is voor jou de reden om voor de d-link te gaan? Ik vind namelijk alleen maar slechte reviews over dat ding. De enige enigszins positieve reviews vind ik van de Pinnacle maar ook daar zijn er issues. Blijkbaar is het nog erg moeilijk om een beetje knappe software te schrijven voor dat soort apparaten. Jammer, want ik kan zo'n apparaat echt wel gebruiken.

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:10:
Mij gaat het voornamelijk dat het apparaat het volgende kan:
- DVD's afspelen vanaf een shared HD (dus de DVD staat op een server (bv de VIDEO_TS map) vanaf mijn windows2003 server
- Menu en ondertiteling functie's van de DVD's moet geheel werken (belangrijk!!)
- Afspelen DIVX, Xvid etc.. incl ondertiteling
- Afspelen MP3's
- Internet radio

De Laatste 3 is me bekend dat het apparaat dit kan.
Echter de eerste 2 dingen twijfel ik dus, er staat hier en daar wel vermeld dat ie VOB files afspeeld, maar speeld ie ze dan ook af als een DVD en werken ook alle menu's van die DVD?
Die info kan ik dus nergens vinden.
Koop een gemodificeerde XBOX met een harde schijf (grootte naar keuze) en XBOX Media Center (XBMC) erop. Deze kan alles wat jij wilt, incl. streaming audio/video afspelen van netwerk-share, en nog heel veel meer. En je kan er bovendien nog spelletjes op spelen ook.

Verdiep je hier maar eens in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek geen xbox
Nadeel van apparatuur is met een HD en "pc stuff" erin dat het weer "crash" gevoelig wordt en vaak onnodig lawaai en warmte produceert.

Ik vond zo'n receiver een ideale oplossing omdat ik toch al een server had draaien met alle media erop en dat dit soort apparaten nauwelijks warmte afgeven en absoluut geen lawaai maken.
Ook zijn ze niet echt gevoelig voor crashes door fouten in software zoals je bij een normaal OS vaak hebt.

Ik heb een HPC gehad maar dat heb ik teru gebracht omdat het simpelweg nog niet "rijp" is voor in de huiskamer, staat nog teveel in de kinderschoenen als het om techniek gaat (lawaai, warmte etc..)

Maar die ondertiteling snap ik niet helemaal, als je geen menu's hebt op de DVD's hoe wil je dan de juiste ondertiteling selecteren?
Ik ben dus bang dat die ondertitelings functie alleen voor DIVX/XVID is met losse ondertitelings bestanden en niet voor DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Killraven schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:54:
Wat is voor jou de reden om voor de d-link te gaan? Ik vind namelijk alleen maar slechte reviews over dat ding. De enige enigszins positieve reviews vind ik van de Pinnacle maar ook daar zijn er issues. Blijkbaar is het nog erg moeilijk om een beetje knappe software te schrijven voor dat soort apparaten. Jammer, want ik kan zo'n apparaat echt wel gebruiken.
De D-link werkt met een open standaard waardoor je ook andere software kan gebruiken. Waarin MS de toekomst in ziet het ding heeft ook het play's for sure logo gekregen.
De pinnacle 200 vind ik ook interrestant maar die vind ik lelijk niet standaard audio breedte bijvoorbeeld. Zoals ik uit de specs opmaak is de d-link ongeveer gelijk aan de pinnacle 200 alleen geen progressive uitgang. Ik zit nog te twijfelen tussen de pinnacle 1000g of de D-link zelfde prijs namelijk allebei +/- 150 euro.

@B3rt
De ondertiteling voor DVD's kan je selecteren met een keuzetoets zoals je meestal ook kan wisselen op een DVD speler op dezelfde manier kan je tussen de verschillende audiotracks.

[ Voor 12% gewijzigd door leonbong op 26-09-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=2345

Is dat nix voor je...:) heb er net 1 gekocht, werkt prima vanaf het netwerk (alleen niet draadloos) en desgewenst kan je er nog een HD inzetten ook, kan nix van lawaai ontdekken (zitten geen fans in)
En met een Asus WL-330 (client ethernet mode) kun je hem nog draadloos maken ook.
DVD's speelt ie gewoon af als bv. powerdvd, dus gewoon met menu en subs.

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 26-09-2005 20:27 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb uiteindelijk toch een showcenter 200 gekocht aangezien alleen de amerikaanse firmware van de DSM-320 ondertitelingen afspeelt.
De nieuwste software/firmware van de showcenter is nu ook uPnP AV compatible en dat is mooi aangezien mijn netwerk storage device dat ook is waardoor die dus als server verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Cavie schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:21:

Is dat nix voor je...:) heb er net 1 gekocht, werkt prima vanaf het netwerk (alleen niet draadloos) en desgewenst kan je er nog een HD inzetten ook, kan nix van lawaai ontdekken (zitten geen fans in)
En met een Asus WL-330 (client ethernet mode) kun je hem nog draadloos maken ook.
Ik heb al eerder hiernaar gekeken (naar aanleiding van een artikel in de PC-Active) maar nergens kan ik screenshots vinden van de user-interface. En ook al zit er een LAN-aansluiting op, volgens mij kan hij niet streaming video/audio afspelen. Daarnaast had ik ook gelezen (op GoT volgens mij) dat het apparaat nogal traag reageert op de afstandsbediening. Maar ik zal nog eens opnieuw zoeken naar screenshots van de user-interface, misschien dat er inmiddels wel wat te vinden is. Bedankt voor de reminder iig 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Killraven op 03-10-2005 14:09 ]

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 06:56
leonbong schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:09:
Ik heb uiteindelijk toch een showcenter 200 gekocht aangezien alleen de amerikaanse firmware van de DSM-320 ondertitelingen afspeelt.
De nieuwste software/firmware van de showcenter is nu ook uPnP AV compatible en dat is mooi aangezien mijn netwerk storage device dat ook is waardoor die dus als server verschijnt.
Hoe bevalt hij? kun je ook HD xvidjes soepel afspelen? en hoe gaat het met ondertitels, zijn ze gewoon goed weer gegeven of worden ze in een grijs blok weergegeven ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Wat ik me vooral afvraag bij de showcenter is wat de toegevoegde waarde is tov een PCzapper. Hij is namelijk bijna 2 keer zo duur.

Ben zelf nogal afwachtend met de aanschaf van een dergelijk apparaat. Ik wil alles kunnen afspelen (Xvid Divx), MP's op een makkelijke en grafisch mooie manier afspelen met nog een netwerkverbinding. Dacht dat de Kiss 1500 wel wat was, totdat ik die lelijke menu's zag. Ga waarschijnlijk maar voor een Xbox of een PC Zapper.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
acer heeft nu ook een device wat hezelfde kan zelfde prijscategorie en draait op een linux

MGW3001-P, Media Gateway, Sigma Design EM8620L, Wlan Mini PCI 11g 11/54Mbps, MPEG 1/2/4, DivX, XViD, WMV9, Quicktime HD MPEG2 (up to 1080i), MPEG4 (720p, WMV9 (720p), SPDIF coax/optical, SCART, S-video out, Composite (video audio L/R), 10/100Mbit LAN, USB 2.0, Audio rack sized 43cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
Cavie schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:21:

speelt ie subtitles van divx'en af ? lijkt me anders wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook inmiddels een showcenter.
Bevalt prima!
- Hij speelt zonder problemen subs af bij divx (wel .srt)

@xoun:
De showcenter decodeert zelf, dus je hebt geen performance loss op je server, enige wat er gebeurd is netwerk traffic, je server streamt het naar je showcenter en deze decodeert het signaal zelf.

Nadelen die ik tot nu toe vind:
- kan geen windows mediaplayer files streamen (bv 3fm of radio538)
- afspelen van DVD's is waardeloos, hij speelt alleen de vobs af, dus geen menu's etc.
- kan geen iso's afspelen
- je moet een extra licentie kopen(5 euro) voor DVD geluid via de analoge audio uitgangen af te spelen

Er zullen nog wel een paar meer kleine dingen zijn, maar dit zijn de belangrijkste!

Mijn conclusie:
Mooi apparaat zolang je maar geen DVD's wilt afspelen er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
iceme schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:17:
[...]

Hoe bevalt hij? kun je ook HD xvidjes soepel afspelen? en hoe gaat het met ondertitels, zijn ze gewoon goed weer gegeven of worden ze in een grijs blok weergegeven ofzo :?
Nou mijn showcenter is uiteindelijk nooit geleverd en daar had ik goed de balen van maar nu heb ik besloten om een HTPC behuizing te kopen en mijn PVR-PC naar de woonkamer te verplaatsen.
Ik had altijd al twee pc's een voor opnames/downloaden en een voor normaal gebruik heb ik uiteindelijk nog meer mogelijkheden.

@Hierboven
Hij kan wel subs van vob bestanden afspelen volgens pinnacle druk maar eens op de C knop.

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 03-12-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook niet gezegd dat ie geen subs kan afdraaien, ik zei hij kan geen menu's afdraaien, ik bedoel werkende menu's die je kunt bedienen!
De subs kiezen met de "c" knop is een ramp, duurt lang voordat ie switch, je weet niet welke sub je kiest, je ziet dus geen menu en je moet wachten totdat men iets zegt. Vaak zie je de NL sub niet eens terwijl deze wel op de DVD staat.
Dit zelfde geld ook voor de audio van de VOB.
Ook speelt de showcenter de vobs niet automatisch in de juiste volgorde af, je moet zelf op de gok de juiste vob kiezen, voor zelfde geld kies je een vob waarin de menu's zitten. Deze worden dan als film afgespeeld en je kan er niks mee.... Niet echt gemakkelijk dus als het om VOB files gaat.

Al met al een heel mooi apparaat echter alleen waardeloos als het je puur om de VOB files afspelen gaat!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb het apparaat als Demo in de winkel gehad en het beviel mij juist (ook ik was wat kritisch) prima.
VOB files afspelen is nou niet echt waar ik de Showcenter alleen voor wil gaan gebruiken, divx/xvid was ook een groot issue en dat werkt fantastisch en snel.
VOB files dus gewoon even branden en dan afspelen.
Wireless is ie trouwens ook prima, alleen vond ik het geen overbodige luxe om toch maar UTP kabel te trekken om er zeker van te zijn dat er geen Lag ontstaat.
PC is lekker ver buiten zicht, mooi geluid en strak beeld en vooral goedkope films :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook ernstig over te denken om deze aan te schaffen. Vooral omdat hij een component uitgang heeft. Weet iemand of er een maximum aan de bestandsgrootte van divx/xvid zit? Bij dvd-spelers is dit vaak 2 gigabyte..Ik heb nogal wat 720p xvid van 4 gig of groter filmpjes die ik graag wil afdraaien mbv deze machine. Lijkt mij echt een perfecte oplossing, ik zat nl. al naar een htpc te kijken, maar dat is met dit apparaat redelijk overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het ook niet testen voor je, ik heb geen divx files van 4GB..
(zou niet weten waar ik die vandaan moet halen)
Ik verwacht eerlijk gezegd dat ie ze gewoon afspeeld omdat de showcenter het streamed, hij doet dus "live" hardware matig decoderen, ik zie niet waarom dat niet zou werken met zulke grote files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb inmiddels ook een showcenter200 en deze werkt zeer naar tevredenheid. Zelfs het afspelen van VOBjes zonder DVD menu vind ik nog redelijk comfortabel. Er is inmiddels nieuwe software en firmware uit (2.50) waarmee mijn showcenter standaard geleverd werd. Bij wijze van test gisteren mijn PC uitgezet terwijl showcenter een MP3 aan het afspelen was, deze werd netjes tot het einde afgespeeld! Het mooie is dat als je ook een PCTV kaart van Pinnacle hebt je via showcenter kan timeshiften en kan opnemen.

Al met al, ik ben tevreden.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Speelt hij bij jouw VOB's in de juiste volgorde af. Hoe gaat het kiezen van de ondertiteling spoepel of ellendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft er laatst ook eentje gekocht en ik moet eerlijk zeggen dat het een leuk apparaat is. Hij speelt de boel mooi af en dat ingebakken webradio is ook wel leuk.

Nu dacht ik: leuk speelgoed voor mezelf. Alleen er is één ding: ik heb een Mac en zover ik kan zien (lees: nergens te vinden) is er geen server software voor OSX... Of kijk ik nou verkeerd? Dat zou betekenen dat mensen met een Mac pech hebben, of wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
leonbong schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:52:
Speelt hij bij jouw VOB's in de juiste volgorde af. Hoe gaat het kiezen van de ondertiteling spoepel of ellendig.
Ik heb tot nu toe 1 DVD van HDD gekeken, Seven en deze werd in de juiste volgorde afgespeeld, ik heb alleen voor de eerste VOB subtitle 1 moeten kiezen en dit nam het apparaat daarna over voor de overige vobjes. Nadeel is dat je de sub pas kan kiezen vanaf het moment dat er iets gezegd wordt, daarna blijft het goed gaan.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:02:
Mijn broer heeft er laatst ook eentje gekocht en ik moet eerlijk zeggen dat het een leuk apparaat is. Hij speelt de boel mooi af en dat ingebakken webradio is ook wel leuk.

Nu dacht ik: leuk speelgoed voor mezelf. Alleen er is één ding: ik heb een Mac en zover ik kan zien (lees: nergens te vinden) is er geen server software voor OSX... Of kijk ik nou verkeerd? Dat zou betekenen dat mensen met een Mac pech hebben, of wat? :)
Het apparaat ondersteund Upnp, dit is een open standaard voor o.a. network shares. Als het met je Mac lukt om een Upnp share te maken kan je met showcenter optie bladeren op deze share kijken en alle media afspelen. Webradio gaat volgens mij niet werken omdat het apparaatie niet stand alone een netwerkinternetverbinding kan maken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webradio werkt wel degelijk.

Hij kan alle streams van winamp afspelen, nadeel is dus ook meteen dat ie geen streams van de mediaplayer kan afspelen.
Je kan zelf streams toevoegen door er simpel een bookmark van te maken via IE.

Wat die MAC betrefd, je kan ook stoftware downloaden van andere makers, de hele interface is namelijk puur een website in PHP met een ingebouwde php engine die gebruikt maakt van msql.
Je kan dus ook zelf een interface maken met bv een mysql ipv een msql, de pinacly doos connect namelijk naar een IP en poort die jij opgeeft, daar vraagt ie dus een website op (dat is je interface).

Een andere interface ervoor kun je oa hier vinden:
http://www.oxyl.de/homepage/index.php

Link naar Nederlans forum over de showcenter:
http://www.showcenterforum.nl/index.php?showforum=2

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ok, wist niet dat je webradio zonder PC kon gebruiken, ga iig ff kijken naar die andere interface.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Een vriend van mij heeft een Pinnacle showcenter 200 een heeft een vraag m.b.t. de resolutie die wordt weergegeven op de TV als hij internet (dus op TV via de showcenter).

De resolutie is een bagger, pagina wordt niet volledig weergegeven en de resolutie is ook niet goed.
Lettergroote is al op klein gezet, maar maar dit werkt niet voldoende.

De handleiding rept hier geen woord over.
Iemand een suggestie???

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
kan ik de showcenter bedienen vanaf mijn PC? ik wil dus vanaf mijn computer dus mp3 weergeven via mijn surround set. Deze zijn onderling verbonden met sc200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-09 15:58
107mb schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:30:
kan ik de showcenter bedienen vanaf mijn PC? ik wil dus vanaf mijn computer dus mp3 weergeven via mijn surround set. Deze zijn onderling verbonden met sc200
Nope, bij mijn weten niet. De selectie van media geschiedt met AB op het Showcenter.
Voor jouw toepassing kun je beter de line-out direct op je surround set aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ay, en die zitten 20 meter uit elkaar. ik heb net alle plinten e.d. weer bevestigd ivm verwerken van de netwerkkabel...

nou ja, ik ben deeltijd hio-er die nog wel wat programmeer-ervaring te kort komt.... heb ik een mooi klusje om eens een keer zelf software te schrijven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels ook aangeschaft en moet zeggen dat er nog wel wat kleine verbeterpuntjes zijn, maar de beeldkwaliteit maakt alles weer goed. Ik heb de showcenter genomen omdat hij component video output heeft en deze aangesloten op mijn panasonic 32pd50. Helaas geen hd-ondersteuning op deze tv maar het progressive scan signaal is echt super. Vergeleken bij mijn samsung(geen progressive scan) dvd-speler gaat er een wereld voor mij open. Zelfs mijn vriendin merkte het verschil op. Vob spelen bij mij wel op goede volgorde af, overgang gaat helaas niet soepel(springt even op zwart) en ik had laatst een vob-file waarbij de audio steeds terugsprong op italiaans ipv engels. Ondertitel selecteren kan ook beter maar kan ik prima mee leven.

Wat internet radio betreft is het erg jammer dat hij geen windows mediaplayer files afspeelt.
Mp3 gaat wel perfect. Foto's bekijken kan ook prima op de tv.
Divx werkt ook perfect. Zelfs 720p xvid files van 4,5 gig speelt hij moeiteloos af, nu alleen nog een tv die het weer kan geven.

Al met al een mooi en ook vooral stil apparaat. Er mogen, waarschijnlijk zal dat ook wel gebeuren, nog wel wat software/firmware updates komen die de kleine ongemakken verhelpen. Voor mensen die nog heen htpc in de huiskamer willen een goede tussenstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Diederik schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:49:
Het mooie is dat als je ook een PCTV kaart van Pinnacle hebt je via showcenter kan timeshiften en kan opnemen.
Waarschijnlijk domme vraag, maar gaat dat ook werken met een Hauppauge tvkaart ? die heb ik net 3 maanden geleden gekocht voor 90 euro, en lijkt me een beetje zonde om weer een nieuwe te moeten kopen als ik overga naar dit showcenter.
Verder heeft mijn kaart nu een hardwareMPEG encoder, en met die feature ben ik erg tevreden, dus graag houden.

Iemand al geprobeerd met een 'thirdparty' tvkaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wil ik ook een pinnacle tv-kaartje(de 110i) erbij kopen zodat ik in de huiskamer met de afstandbediening gebruik kan maken van timeshifting en ook opnemen. Heeft iemand deze combinatie ook en hoe is de beeldkwaliteit hiervan? Is het slechter dan het signaal dat rechtstreeks de tv ingaat? Als tv heb ik een panasonic tx-32pd50. De showcenter heb ik met component kabel aangesloten op de tv. Output van de showcenter heb ik op Component pal progressive staan. Hoe gaat de showcenter om met het tv-signaal dat toch interlaced is, wordt het omgezet naar progressive, kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Laatst online: 01-09 18:41
107mb schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:51:
ay, en die zitten 20 meter uit elkaar. ik heb net alle plinten e.d. weer bevestigd ivm verwerken van de netwerkkabel...

nou ja, ik ben deeltijd hio-er die nog wel wat programmeer-ervaring te kort komt.... heb ik een mooi klusje om eens een keer zelf software te schrijven :9
Mijn vraag is, aangezien ik nadenk over aanschaf, heb je al een leuk stukje software kunnen schrijven . Of weet iemand anders misschien een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

We zijn nu weer een paar maandjes verder en ik ben benieuwd of het VOB verhaal al wat verbeterd is. Het apparaat is inmiddels afgeprijsd naar rond de 165 euri en ik wil er voornamelijk VOB's mee streamen.
Is er al wat verbeterd mbt audio en subtitle selection? De bedoeling is dat mijn kinderen (5 en 8 jaar) het ook snappen. Menuutjes niet afspelen is niet zo heel erg, het gaat toch om de hoofdfilm. Zie je overigens geen gekraak op beeld als het van VOB1 naar VOB2 overschakeld?
Zijn er nog enthousiastelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
rrenzo schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:44:
We zijn nu weer een paar maandjes verder en ik ben benieuwd of het VOB verhaal al wat verbeterd is. Het apparaat is inmiddels afgeprijsd naar rond de 165 euri en ik wil er voornamelijk VOB's mee streamen.
Is er al wat verbeterd mbt audio en subtitle selection? De bedoeling is dat mijn kinderen (5 en 8 jaar) het ook snappen. Menuutjes niet afspelen is niet zo heel erg, het gaat toch om de hoofdfilm. Zie je overigens geen gekraak op beeld als het van VOB1 naar VOB2 overschakeld?
Zijn er nog enthousiastelingen?
Ik heb geen problemen met afspelen van VOB's via een bekabeld netwerk.

Hou rekening met het volgende:

tussen 2 VOB's heb je een korte pauze.
selecteren audio spoor en sub title spoor gaat op de tast, d.w.z. je kan sub 1,2,3 en audio 1,2,3 kiezen (of zoveel als beschikbaar) maar er is niet gedocumenteerd dat 1 nederlands is o.i.d. is.

Ik zet zelf DVD altijd om naar XVID met AutoGK dan laat ik alleen de juiste audio en ondertitel sporen erin.

Er is ook een programma (weet niet welke) dat VOB's kan samenvoegen.

Ik gebruik trouwens OXYLbox als media server op de PC, kan je meer mee dan de standaard software (o.a. Jukebox, search en e-mail client). Verder super tevreden over het gebruiksgemak.

[ Voor 8% gewijzigd door Diederik op 02-08-2006 11:52 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Hoi Diederik

Bedankt voor je antwoord. Ik ben bang dat het voor mij dan toch geen oplossing is. Tijdens een film wil ik geen hikjes horen of zien en ik wil ook niet elke film twee keer rippen voor kinderen en volwassenen (NL zonder subs en EN met subs).
Zou het helpen als je de VOB files aanelkaar plakt met copy /b ?

Edit:
Ik lees zojuist op een ander forum (http://gathering.tweakers...message/26235810#26235810) Pinnacle de bug kent maar voorlopig niets aan doet omdat ze officieel geen DVD ondersteunen (een DVD is natuurlijk meer dan sec een VOB).

[ Voor 29% gewijzigd door rrenzo op 02-08-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik dit al een paar keer vermeld.

De showcenter is een geweldig apparaat alleen niet echt geschikt voor afspelen van DVD's
Wat ik ook mis bij het apparaat is dat ie geen images kan afspelen, dus als ik een iso heb dan kun je die niet afspelen (al is het bv een image van een avi/divx)

Het zou een heel mooie aanvulling zijn als het app dus ook images kon mounten op de server en hem dan zou kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:38:
Volgens mij heb ik dit al een paar keer vermeld.

De showcenter is een geweldig apparaat alleen niet echt geschikt voor afspelen van DVD's
Wat ik ook mis bij het apparaat is dat ie geen images kan afspelen, dus als ik een iso heb dan kun je die niet afspelen (al is het bv een image van een avi/divx)

Het zou een heel mooie aanvulling zijn als het app dus ook images kon mounten op de server en hem dan zou kunnen lezen.
Kan je echt super makkelijk doen met Daemon Tools de drive letter van je virtuele drive zichtbaar maken en klaar ben je.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik deamon tools maar wat jij zegt gaat niet, wat jij voorsteld moet je op de server zelf doen en dan kan je pas via showcenter deze lezen.
Ik bedoel echt dat je alle handelingen op de showcenter doet en niets op server.
Dus het mounten van de image via de AB van showcenter en dan browsen naar de virtuele drive en de image afspelen, dat gaat dus helaas niet......

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 10-09 23:28
heb geen showcenter, maar je kunt natuurlijk een hele boel virtuele drives tegelijk mounten. Alleen raakt het alfabet een keer op dus eigenlijk zou je images willen mounten op directories ipv drive-letters. Misschien dat dit mogelijk is met bepaalde mountsoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 02:38:
Ik gebruik deamon tools maar wat jij zegt gaat niet, wat jij voorsteld moet je op de server zelf doen en dan kan je pas via showcenter deze lezen.
Ik bedoel echt dat je alle handelingen op de showcenter doet en niets op server.
Dus het mounten van de image via de AB van showcenter en dan browsen naar de virtuele drive en de image afspelen, dat gaat dus helaas niet......
Ik begrijp je probleem, is het niet een oplossing om de ISO's te rippen naar de harddisk?

Dan doe je de handeling wel zelf maar vlak net het downloaden, lijkt me niet veel extra moeite.

volgens mij ben je net zo lui als ik

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan, zo doe ik het meestal ook echter ik vind dat dus 1 van de grootste min punten van het apparaat dat dit dus niet kan. Bij een DVD iso gaat het verhaal weer niet op, dan moet je weer eerst een hele DVD gaan rippen.

Als je een mediacenter neemt dan kan het wel, maargoed dat is ook een heel ander apparaat.
Op dit moment gebruik dus allemaal van dat soort trukjes om het af te spelen, maar erg handig verzonnen vind ik het niet

Meestal download ik DVD films op ISO formaat, deze zou ik het liefst mounten, kijken en weer verwijderen. Nu moet ik deze wel branden om ze te zien omdat mounten niet kan via de showcenter. Om die DVD iso weer eerst te gaan rippen heb ik geen zin in, dus ga je trukjes proberen maar een ideale oplossing is het helaas niet.
Het makkelijkste was gewoon via de AB mount image, browsen naar de virtuele drive en afspelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Nu download ik ook voornamelijk XVID, en dat gaat wel weer heel prettig.

inderdaad DVD's als ISO downloaden en dan kijken met showcenter is lastig, eenmalig mounten met Deamon drive vind ik dan nog redelijk comfortabel werken.

Heel groot voordeel vind ik dat het apparaat stil is en er goed uitziet onder de TV.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand het volgende:

Huidige situatie:
Mediaserver staat achter in een berghok, showcenter200 bij de TV(duh) in de kamer, alles is verbonden via UTP met elkaar en werkt prima.

Als ik nu een coax trek naar de mediaserver en ik stop daar een pinaclesys TV kaart in kan ik dan TV kijken via de showcenter?
Stel ik verplaats de showcenter van de kamer naar de slaapkamer, hier heb ik totaal geen aansluitingen. Draadloos maak ik dan contact met de mediaserver (ik heb een draadloos netwerk), kan ik dan gewoon TV kijken via de showcenter op de aangesloten TV?

Of kan je via die TV kaart alleen maar opnemen en de opnames dan bekijken?
Maw kun je "live" TV kijken via de showcenter200 icm een geschikte TV kaart?

• Diederik
  • Niet online
Nee, helaas kan dat niet.

De showcenter kan alleen media bestanden vanaf de harddisk van de PC afspelen.

Een live TV beeld is geen media bestand.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan dat dus wel!

Waarvoor dient dan die TV kaart?
Er staat toch echt dat je een TV kaart in je mediaserver kunt stoppen en deze vervolgens via de showcenter kunt bedienen. Op de AB zitten er ook speciaal knoppen ervoor op.

Ik vraag me dus alleen af of dit nu alleen voor het opnemen is of ook voor het live kijken, je kunt theoretisch immers het TV beeld gewoon streamen hetzelfde als een file op je HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van een showcenter 1000g

Graag zou ik uitzending gemist op het ding kijken, ik heb veel gehoord over tversity.
Deze krijgt ik alleen bij UPNP niet te zien :-(

Ook heb ik problemen met de AC3 codec.

Heeft een van jullie ervaring met deze problemen? en het liefst een oplossing :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:18:
Ik ben ook in het bezit van een showcenter 1000g

Graag zou ik uitzending gemist op het ding kijken, ik heb veel gehoord over tversity.
Deze krijgt ik alleen bij UPNP niet te zien :-(

Ook heb ik problemen met de AC3 codec.

Heeft een van jullie ervaring met deze problemen? en het liefst een oplossing :-D
Zowel UPNP als bestanden met de AC3 codec werken bij mij ook niet. Van UPNP is dit voor Showcenter 1000 (b/g) volgens mij algemeen bekend. Wat betreft het AC3 codec ben ik daar een keer achtergekomen bij toeval, ik kan zonder.

Not much help, sorry.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig idd, ik had wel gedacht dat dit wel zou werken:
http://209.85.135.104/sea...lnk&cd=2&client=firefox-a

maar goed, hoe los jij dat nu op dan?

- Ik gebruik nu de vob files van een DVD, maar krijg nog een subs daarbij, jij wel?
- Ik gebruik pocketdivx encoder om divx om te zetten, maar de resolutie is laag, jij?
- Ik heb de laatste versie van mediaserver (pinnacle) maar moet nog steeds ieder file aangeven dat hij herkent moet worden. Terwijl ik in de instellingen heb aangegeven dat hij bepaalde mappen
standaard moet pakken. jij?
- heb je evt nog andere tweaks?

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 15-07 08:38
ik gebruik nu swisscenter http://www.swisscenter.co.uk/ als mediaserver. Werkt niet iets beter en fijner. De AC3 codec werkt inderdaad niet, komt doordat het DOLBY is en daar moet je 5 euro voor betalen. Ergens in de instellingen van de pinnacle server vind je die

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de tip van swisscenter, ik ga hem als ik weer thuis ben even downloaden.

De optie van de ac3 heb ik nog niet gevonden in "media manager" je spreak over media server, waar moet ik kijken?

- Hoe ga je voor de rest om met subtitles? zowel in SRT file als in VOB files?
- En encode jij je films ook iedere keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:08:
maar goed, hoe los jij dat nu op dan?
Ik denk dat ik hem voor wat andere doeleinden gebruik. DVD's gaan gewoon in mijn DVD speler.... het showcenter is vnl. mijn muziek jukebox en voor het afspelen van enkele Amerikaanse series, ruim voordat het de SBS en RTL bobo's een keer behaagt die afleveringen in NL uit te zenden. En dat kijken we dan gewoon in stereo (geen AC3/Dolby) en zonder ondertiteling... ook goed voor je Engels.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door martin2005 op 19-12-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
AC3 vind je niet, je moet zoeken naar dolby en dan wordt ac3 ook geactiveerd. Het zit ergens in de pinnacle medai server, bij settings, of info over de makers. Geen idee meer, maar het zt goed verstopt. -> handleiding...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:30

xon

Hi All,

Klein kickerdekickje...zijn er hier toevallig nog mensen die het apparaat zat zijn en hem voor een leuke prijs weg willen doen? Ben er naar eentje op zoek en vind het echt zoiets wat vervangen kan worden door andere apparatuur..

let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Ik ken de forumregels niet zo uit mijn hoofd, maar volgens mij mag dit niet.
Desalnietteplus: er staan er zat op marktplaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 10:32
Heb een 1000g ingebruik maar nu zonder pinacle software.
ik kreeg steeds de vermelding in pinnacle mediacenter dat de database niet kon worden geinaliseerd.
(zelfs na herinstallatie)
dus ik heb swisscenter geinstalleerd en geconfigureerd. is wel een pak met werk maar er is een handleiding aanwezig (wel verouderd maar gewoon logisch nadenken en lukt wel)

wat mij op valt aan swisscenter is dat je als grote plus punt wel kunt browsen in je directory structuur van je toegevoegde media. Dit dus makkelijker is dan pinnacle schowcenter hier staat alles in 1 bak onder een categorie.

en dat je zelfs op internet er mee kunt browsen (beeld is niet echt van je hoi hoi maar het kan)

je de achtergronden op je tv makkelijker wijzigt

en dat je het weer van je woonplaats erbij in kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik zou wachten op de Netgear EVA8000.
Maar kijk ook es op deze site voor geweldige reviews: http://www.mpeg-playcenter.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
bij de pinnacle software kun je ook browsen in de directory structuur, moet je ergens in de settings aanzetten, staat in de help files.
Maar ik ben ook weer voor swisscenter. Sinds in de nieuwe versie subtitles ondersteund wordt (vroeger niet) is dit perfect.

De pinnacle kan, heel stom, niet bij muziek "play all" dus kun je zelf elke keer op volgende drukken.
Werkelijk perfect dingetje.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan de mediaplayer 11 nu ook als bibliotheek voor je bestanden gebruikt worden, dan heb je de pinnacle software ook niet meer nodig. Ik heb dit nog niet getest, dat ga ik wel doen als ik een nieuwe pc heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Showcenter 200 en heb sinds kort een NAS (LaCie Ethernet BigDisk) gekocht die ik aansluit op mijn netwerk. Ik wil graag dat de Showcenter de bestanden van mijn netwerkschijf afhaalt zonder dat de computer aanstaat. Dit moet volgens mij kunnen omdat ze beide UPnP ondersteunen. Ik heb de mediaserver geactiveerd op mijn LaCie en mijn showcenter ziet deze mediaserver ook.
Als ik echter contact wil maken met de mediaserver van LaCie dan duurt het een minuut en moet ik op 'a' drukken omdat hij geen contact kan maken met deze server.

Weet iemand of en hoe je de Showcenter met een NAS zoals LaCie kan laten werken zonder dat het via de computer loopt?

Hieronder nog een stuk uit de handleiding van LaCie:
Eigenschappen Mediaserver Ethernet Big Disk
Dankzij de Ethernet Big Disk UPnP (Universal Plug
and Play) compatibiliteit, kan het optreden als een multimedia
server, en toegang beheren tot inhoud en het beschikbaar
maken voor een digitale mediaspeler (DMP).
Omdat de Ethernet Big Disk UPnP is, kan het dynamisch:
Word automatisch lid van een home entertainment
netwerk,
Breng haar mogelijkheden over naar andere UPnP toestellen
Leer meer over de aanwezigheid en mogelijkheden van andere
apparaten
De Ethernet Big Disk mediaserver kan alle inhoud streamen
- of het nu muziek is, video of foto’s - naar een Digitale
Media-Adapter (DMA) aangesloten op een display (TV) of
audiosysteem.
De Ethernet Big Disk mediaserver zal automatisch muziek-,
foto- en videobestanden organiseren met ingesloten
metadata informatie voor een snelle en gemakkelijke display
vanaf elke digitale media-adapter.
Eens ingeschakeld en geconfigureerd, kunt u met de ethernetBD
mediaserver genieten van uw muziek, foto’s en video
zonder uw computer aan te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Heeft iemand nog recente ervaringen met de Showcenter 200?
Hoe werken bv. de nieuwere firmware versies. Zag dat deze redelijk up to date zijn op de site van Pinnacle. Nog steeds goede ondersteuning dus?

Ik zit er aan te denken om deze aan te schaffen (bij Dixons slechts €95)
Vooral om tv-series in divx formaat in de huiskamer te kijken. Ik doe dit nu door de divx-files op dvd-rw te zetten en dan af te spelen op een divx hd-recorder. Laatste tijd haperen echter soms de dvd-rw's (te oud?) en het blijft een gedoe om ze eerst via de pc op een dvd te zetten.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:30

xon

gewoon kopen! Het is een ECHt mooi apparaat die nog gewoon gesupport wordt. Met het gebruik van alternatieve software zoals swisscenter worden de opties nog meer. Ik gebruik hem voornamelijk voor het kijken van de DIVX films / series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holgster schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:47:
Heeft iemand nog recente ervaringen met de Showcenter 200?
Ja ik heb er net eentje 2e hands gekocht en wat geexperimenteerd. De software die er bij zat bleek nogal gedateerd en wordt ook niet meer geupdate volgens de helpdesk. Dus zelf aan de slag: eerst een firmware update gedaan en toen wat media servers uitgeprobeerd die kunnen samenwerken met dit apparaat. Uiteindelijk het meest tevreden met myiHome. Dat is gratis te downloaden en wordt regelmatig geupdate. Ziet er ook keurig uit op mijn LCDTV en blijkt stabiel. Bovendien geschikt voor XP/Vista/Linux/Mac. Web services krijg ik zo niet aan de praat (dus graag een tip als het iemand wel lukt) maar streamen van films en audio gaat prima. Ondertitels werken ook.

myiHome
http://www.networkedmediatank.com/download/myihome.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:54
Kan iemand me uitleggen hoe de showcenter wèl werkt met Vista? Ik heb de "handleiding" geprobeerd van pinnacle en het een en ander gezocht op het net, zonder resultaat.

Op dit moment heb ik een mediabibliotheek aangemaakt in mediaplayer, het netwerk ingesteld op de showcenter, server toevoegen heeft geen zin. De mediabibliotheek heb ik gedeeld met een onbekend apparaat met hetzelfde mac-adres als de showcenter (dus dat is de showcenter). Vervolgens poorten geopend, een of andere ip-service op handmatig uitvoeren in plaats van automatisch uitvoeren (zoals me werd verteld in de windows help over het delen van media). En nog niks...

Wat doe ik fout, wat moet ik wel doen?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
hoe het met de windows mediaplayer werkt, geen idee, zat dingen die niet goed werken. Ik heb daar wel eens naar gekeken, allerlei zut dat je open moet gooien etc. etc. Probeer het met http://www.swisscenter.co.uk/ ,goede kans dat het wel lukt

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
brooks123 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:09:
hoe het met de windows mediaplayer werkt, geen idee, zat dingen die niet goed werken. Ik heb daar wel eens naar gekeken, allerlei zut dat je open moet gooien etc. etc. Probeer het met http://www.swisscenter.co.uk/ ,goede kans dat het wel lukt
Wat moet ik precies installeren en hoe stel ik het in?
Ik zie al iets over Simese server....geen idee wat het is, geen flauw benul of ik het moet installeren en ik hoop dat iemand me een beetje op weg wil helpen aangezien ik niet veel zin heb om een aantal uren zoet te zijn aan info zoeken terwijl het hier waarschijnlijk zo verteld kan worden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
Aangezien je MP gebruikt heb je windows, dus download je de "FULL SwissCenter package (6MB)"
(6e van onderen) van http://www.matdev.com/cat...8894C9F9D34D31A5923E8DE7C (je wordt daarnaar doorgelinkt van de swisscenter site)
Installeer dit, reboot, nu draait er een webservertje + sqllite op je pc . Dit is te bereiken via http://localhost:8080/config/index.php

In het linkermenu, maak onder configuration een category aan (bijvoorbeeld test) en hang een map met video of audio bestanden eraan via Media Location. Geef als "kijkgrens" R18 mee.
Maak onder User management ook een gebruiker aan, wederom R18 kijkgrens.

Vervolgens onder Media management -> search for media nieuwe media toevoegen.
TV aan, showcenter aan, en als het goed is (router etc. op DHCP) zie je nu swisscenter

Ik heb nu heel grof, en kort door de bocht verteld wat je moet. Speel er effe mee, verdeel dan je videos,muziek,etc op de pc netjes in directories. Stel alles in de config in op een manier zoals met de testmap en voila.

oh, maar het installeren etc. ben je niet uren zoet mee, maar ik denk dat er maar heel weinig personen hier blij zullen worden om uren zoet te zijn met het uitleggen aan iemand hoe iets werkt wat zelf te doorgronden is.......

[ Voor 9% gewijzigd door brooks123 op 20-01-2009 21:09 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Aangezien je MP gebruikt heb je windows, dus download je de "FULL SwissCenter package (6MB)"
(6e van onderen) van http://www.matdev.com/cat...8894C9F9D34D31A5923E8DE7C (je wordt daarnaar doorgelinkt van de swisscenter site)
Installeer dit, reboot, nu draait er een webservertje + sqllite op je pc . Dit is te bereiken via http://localhost:8080/config/index.php

In het linkermenu, maak onder configuration een category aan (bijvoorbeeld test) en hang een map met video of audio bestanden eraan via Media Location. Geef als "kijkgrens" R18 mee.
Maak onder User management ook een gebruiker aan, wederom R18 kijkgrens.

Vervolgens onder Media management -> search for media nieuwe media toevoegen.
Gedaan.
TV aan, showcenter aan
Ja.
en als het goed is (router etc. op DHCP) zie je nu swisscenter
Nee...

"Waar" zie ik swisscenter? (ik snap op de showcenter), in het hoofdmenu?
De handleiding van pinnacle was ook zo beknopt: computer instellen, showcenter aan en dan is het goed.
Nee, want er gebeurt niks.

Handmatig een server toegevoegd name: swisscenter, IP: localhost:8080
De showcenter maakt via wifi contact. De verbinding is ok.

Alvast wel bedankt voor de uitleg, dat was precies wat ik zocht...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Mijn showcenter zegt: couldn't connect to the server pc.
Please press a...

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Moet je niet het ip adres van je server pc invullen i.p.v. 'localhost' ?

Als je de mogelijkheid hebt probeer het dan eens i.p.v. draadloos gewoon rechtstreeks met kabel.

[ Voor 62% gewijzigd door Holgster op 22-01-2009 13:17 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Holgster schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:14:
Moet je niet het ip adres van je server pc invullen i.p.v. 'localhost' ?

Als je de mogelijkheid hebt probeer het dan eens i.p.v. draadloos gewoon rechtstreeks met kabel.
Maar jij snapt wel dat localhost mijn IP-adres is en 145.53.xxxxx zou kunnen verwarren.
Rechtstreeks op kabel...
Probeer ik nog.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
ik zou het eerst even proberen via de kabel. Denk ook aan de windows firewall etc.....
Als ik de showcenter aanzet, komt deze direct met mogelijke servers waarmee deze kan connecten.

Zet anders eerst de orginele pinnacle server software er eens op. Via wifi heb ik nooit gedaan, maar daar moet je volgens mij inderdaad meer handmarig instellen.
Testje voor swisscenter, ga met de browser naar http://localhost:8080/config/index.php dan moet je op je pc hetzelfde zien als dat je op de showcenter zou zien (uiteraard doen op de "eigen pc"waar de serversoftware draait. Indien je dit op een andere pc (server) draait dan naar naar verwijzen.
dus, http://ipvandeandereserver:8080/config/index.php

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
brooks123 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:17:
Zet anders eerst de orginele pinnacle server software er eens op. Via wifi heb ik nooit gedaan, maar daar moet je volgens mij inderdaad meer handmarig instellen.
eeeh:
* myReactBekijk myReact van Nas T
* galleryBekijk de gallery van Nas T

Reg. datum: 07 januari 2003
Kan iemand me uitleggen hoe de showcenter wèl werkt met Vista? Ik heb de "handleiding" geprobeerd van pinnacle en het een en ander gezocht op het net, zonder resultaat.
Ik denk dat Vista ergens zit te blokkeren. Met XP is het eerder wel gelukt, ook via WIFI.
En de foutmelding is Couldn't connect to server PC.
Dus ik zou het eens via draad kunnen proberen, maar ik weet dan nog niet welke conclusie ik daaruit zou kunnen trekken...
Ik zou ook nog vanuit een andere pc het index.php van de server kunnen benaderen. En dan ook nog via WIFI. Dan kan ik eens wat meer resultaten posten.

Wordt vervolgd ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
... het is gelukt!

Showcenter aan draad gehangen, werkte, toen weer teruggeschakeld nar wifi, ging zoeken naar netwerk, opnieuw ingesteld, en het werkte. Erg vreemd, ik zou zeggen dat ik het netwerk verkeerd heb ingesteld....
Maar ja, het werkt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
suc6

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Lang geleden, maar toch:
Ik heb de laatste tijd alleen maar last van instabiliteit van de showcenter bij het kijken van foto's. Zou het mogelijk zijn dat er te veel foto's zijn en dat de showcenter daar veel moeite mee heeft?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 07:33:
Lang geleden, maar toch:
Ik heb de laatste tijd alleen maar last van instabiliteit van de showcenter bij het kijken van foto's. Zou het mogelijk zijn dat er te veel foto's zijn en dat de showcenter daar veel moeite mee heeft?
Ik heb hier ook last van, dan "hangt" het systeem en moet ik hem opnieuw opstarten.
Heb jij inmiddels een oplossing hiervoor gevonden?

Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:45:
[...]

Ik heb hier ook last van, dan "hangt" het systeem en moet ik hem opnieuw opstarten.
Heb jij inmiddels een oplossing hiervoor gevonden?

Johnny
Mijn "oplossing" :
Voor elke fotomap een categorie aanmaken, en daar de map aan toewijzen. Het helpt ook voor de stabiliteit om per batch bestanden te laten lezen, dus niet in 1 keer alles.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben in bezit van een pinnacle showcenter 1000g, ik heb deze gekocht via marktplaats.
er zit ook een netwerk kaart bij van lg , echter zit er geen driver bij.
kan iemand mij hiermee helpen.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

Dit soort apparaten mogen tegenwoordig in Mediaspelers en HTPC's

Move die kant op dus: LCD > MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1